Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #1 Skrevet 4. august 2006 Jeg er redd for at det kan ta litt tid før jeg får penger fra Lånekassa. Hvis jeg ikke får meg jobb ved siden av tidsnok så må jeg nok ty til et forbrukslån i banken min for å betale lån på leilighet og bhg. Får man et sånt lån på dagen? Har liksom ikke lyst til å gå i banken før jeg er helt nødt........
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #2 Skrevet 4. august 2006 Det spørs litt på banken. Dersom du går i en lokalbank bruker de ofte være kjappe og fleksible. Men du bør ta høyde for at det i alle fall går en dag fra lånet er innvilget til pengene står på konto. Spesielt dersom det er i perioder hvor det utbetales mange lån (månedsskifte eller midten av mnd)
Musemor Skrevet 4. august 2006 #3 Skrevet 4. august 2006 Dette pleier å være en rask prosess, men et par dager må du nok regne med
Gjest Grønn Frosk Skrevet 5. august 2006 #4 Skrevet 5. august 2006 Jeg fikk svar på dagen (da jeg hadde hatt møte med konsulenten), og fikk utbetalt beløpet dagen etter.
Gjest Fruktfat Skrevet 5. august 2006 #5 Skrevet 5. august 2006 (det her var billån da:) jeg var i banken da den åpnet, og fikk lånet innvilget klokka ti på dagen. mener pengene var på konto samme dag (skulle kjøpe bil og hente den dagen etter).
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #6 Skrevet 6. august 2006 Har du ikke et masterkort som du kan ta ut pengene av til du får lån fra lånekassa? Forbrukslån er DYRT! Og på masterkort er det 45 dager rentefri.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #7 Skrevet 6. august 2006 http://www.nordea.no/sitemod/default/index.aspx?pid=854852
Gjest ArneP Skrevet 6. august 2006 #8 Skrevet 6. august 2006 Forbrukslån er DYRT! Forbrukslån er ikke dyrt hvis man vet hva man gjør og bare låner det man trenger i en kort periode. Rentesatsen er skyhøy men siden forbrukslån oftest benyttes små beløp i korte perioder blir ike rentebeløpet noe å snakke om.
Nellie Cortado Skrevet 6. august 2006 #9 Skrevet 6. august 2006 Jeg hadde et lignende problem en gang jeg sto mellom to jobber. Da var jeg uten lønn en måned. Jeg spurte banken min om et forbrukslån men da foreslo de å heller gi meg en rentefri kontokreditt. De altså la på 10 000 kr i kreditt på mitt vanlige visa kort. Dette betalte jeg rentefritt tilbake over 4 måneder a 2500 kr. Dette fikk jeg innvilget på dagen. Hvis du har en "grei" bank, og de ser at du er en ansvarlig person som har tenkt å betale tilbake innen rimelig tid, så burde det ikke være et problem å finne en god og rimelig løsning.
Smørblomsten Skrevet 9. august 2006 #10 Skrevet 9. august 2006 Har du ikke et masterkort som du kan ta ut pengene av til du får lån fra lånekassa? Forbrukslån er DYRT! Og på masterkort er det 45 dager rentefri. ← Man får det ikke rentefritt hvis man tar ut kontanter! Gjelder bare VAREkjøp det...
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #11 Skrevet 9. august 2006 Man får det ikke rentefritt hvis man tar ut kontanter! Gjelder bare VAREkjøp det... ← Vet ikke hvilken bank du har, men hos DNBNor får en det på å ta ut kontanter også. Da mannen og jeg var på ferie i år, så virket ikke erken hans eller mitt visa kort i par dager (var midt i streiketiden), vi tok ut det vi kunne ta ut på Master (ca 15000) i minibank, og fikk regning ca 45 dager etterpå. Det var kun på det beløpet vi hadde tatt ut, så jeg vil kalle det rentefritt ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå