Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt L'oréal Excellence i dag og skal farge i morgen.

På pakningsvedlegget står det: " På tørt, ikke-vasket hår"

Men håret mitt er som vanlig stylet med diverse produkter og det kan umulig være noe særlig bra for resultatet? Jeg bruker som regel og vaske håret på kvelden før jeg legger meg, og farge håret neste morgen. Dette er ikke ett stort spørsmål for meg, kommer nok ikke til å ligge søvnløs i natt og lure, men hva mener dere????

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Vask håret dersom du ikke ønsker noen søt kjemisk reaksjon !

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Heisann, jeg kan hjelpe med dette da jeg har brukt (og fortsatt enkelte ganger bruker) Loreal Exellence.

Hvis håret ditt er innsatt med skum eller gele så bør det vaskes først, men da må du føne det 100% tørt med føner først og da mener jeg tørt, det skal ikke være noe fuktighet i det.

Har du hare hatt litt hårspray i det fra før av så trenger det bare en god gjennombørsting før du farger det.

Smør vaselin langs hårfestet så får du ikke flekker på huden, det er ett godt tips.

Milla

Skrevet

Jeg fant også ut at diverse spray og stæsj jeg hadde i håret ikke ville gjøre seg bra med fargen på toppen. Så jeg vasket det og tørket det, og så farget det. Det gikk helt fint.

Det har kanskje noe med at håret blir veldig porøst når man vasker det å gjøre? Håret blir ikke egentlig tørt på mange, mange timer, selv om det kjennes sånn ut.

Mener å huske at frisøren vasket det da jeg farget håret der...

Skrevet

Tusen takk for raske svar!!!!

Jeg vasker håret i kveld så jeg unngår disse søte kjemiske reaksjonene som Hilde K S nevner, da er håret mitt knusktørt i morgen som Milla anbefaler når jeg starter fargingen.

Denne gangen skal jeg også smøre vaselig i hårfestet, jeg er den som står og banner som en bryggesjauer hver gang jeg farger håret mens jeg forsøker med en våt klut og ta bort farge på ører og panne.....

Milla; min mann takker deg nok i morgen da han slipper mine forbannelser!

:hoho:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Skulle du få en fargeflekk på huden så går den vekk med varmt vann på en klut og ørlite Jif skurekrem. Husk og skyll med rent vann etterpå.

Milla

Skrevet

Barberskum fjerner også all mulig farge, teatersminke etc. på hud.

Skrevet

Kjempeflott, Tusenfryd og Milla!

Tusen takk!

Gjest gjesta
Skrevet

he-he

Så kom den dagen da Milla anbefalte Jif skurekrem til ansiktshuden...

Gjest Anonymous
Skrevet

farge tar farge. får du flekker av hårfargen på huden, så smører/gnir du litt av hårfargen der når du skyller fargen ut av håret.

da løsner all fargen. skyll godt.

*ravna*

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Så kom den dagen da Milla anbefalte Jif skurekrem til ansiktshuden...

Si meg Mie, er du helt idiot. Litt Jif på en varm klut brukes til å fjerne hårfargemiddel fra huden, ikke til å rense hele ansiktet. Man kan godt bruke andre mindre lure ting som neglelakkfjerner, barberskum og terpentin men da risikerer man hudutslett.

Du kan ikke ha vært hos en frisør på mange år, for hvis du ser ved vasken hos en frisørsalong så vil du ofte se en flaske med Jif Skurekrem, den brukes også til å fjerne farge fra huden med. Toni & Guy, Adam & Eva, La Bionda.... alle de beste salongene og mange andre salonger har alltid litt Jif i bakhånd. Det er faktisk ett meget godt tips og ikke noe å gjøre narr av.

Milla

Skrevet

Barberskum lager heller ikke spesielt mye utslett på huden. Faktisk er den beregnet til å bruke på ansiktshud...

Gjest gjesta
Skrevet

For å svare på spørsmålet ditt Milla: Nei, jeg regner ikke meg selv for å være helt idiot.

...men jeg regner meg selv for å ha humoristisk sans - jeg har evnen til å le av andre OG meg selv!!

Bl.a finner jeg deg rett som det er ustyrtelig morsom.

:hoho::hoho::hoho::hoho:

Skrevet

..ang. Jif i ansiktet.. det må vel være peelingeffekten i Jif som gjør susen, så da kan man vel bruke en vanlig peeling beregnet for ansiktet??

For de som ikke kunne tenke seg å bruke Jif i ansiktet; ørlite grann aske, blandet med vann, dyppet i bomull strykes over det aktuelle omeråde og fargen blir borte.

Skrevet
Du kan ikke ha vært hos en frisør på mange år, for hvis du ser ved vasken hos en frisørsalong så vil du ofte se en flaske med Jif Skurekrem, den brukes også til å fjerne farge fra huden med. Toni & Guy, Adam & Eva, La Bionda.... alle de beste salongene og mange andre salonger har alltid litt Jif i bakhånd. Det er faktisk ett meget godt tips og ikke noe å gjøre narr av.

:kjempesinna::sinna:

Da måtte de ha vært tom når jeg farget håret hos Adam & Eva sist da.. For jeg så ut som en dalmatiner.. Grrrr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...