Gjest Charter.. Skrevet 4. august 2006 #1 Del Skrevet 4. august 2006 Jeg skal snart på charterferie og sitter å tenker på hva jeg skal bestille fra katalogen jeg har fått tilsendt. Der fyller man jo ut skjema og levere på utreisen, og så får man varene på hjemreisen. Hvor mye kan jeg egentlig kjøpe? Vil kjøpe endel brennevin og likør, men det går vel en grense, og den er ikke høy...? Hvor finner jeg info om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spirit Skrevet 4. august 2006 #2 Del Skrevet 4. august 2006 du ta med følgende varer toll- og avgiftsfritt: 1 liter drikk med alkoholstyrke over 22 til og med 60 volumprosent 1 liter drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 22 volumprosent, eller 2 liter drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 22 volumprosent, og 2 liter øl med alkoholstyrke over 2,5 volumprosent, eller annen drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 4,75 volumprosent. For å innføre alkoholholdige drikkevarer må du være over 18 år. For innførsel av sprit (over 22 volumprosent) må du være over 20 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #3 Del Skrevet 4. august 2006 Klippet det fra Dagbladet, men ser at det er dårlig/feil/vanskelig skrevet. 1 liter sprit inntil 60% 1 flaske sterkvin(likør) inntil 22% eller 2 flasker f. eks rødvin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elze ii Skrevet 4. august 2006 #4 Del Skrevet 4. august 2006 Det er jo ny og større kvote fra 1. juli! Du kan ha med dobbelt så mye vin som før, sprit og øl er det samme. Ny kvote er altså 1 liter sprit og 1,5 liter vin, eller 3 liter vin og ikke noe sprit. "1 liter drikk med alkoholstyrke over 22 til og med 60 volumprosent og 1,5 liter drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 22 volumprosent, eller 3 liter drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 22 volumprosent." toll.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå