Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #1 Skrevet 4. august 2006 Hvis du var journalist, er det noen blader/aviser du IKKE ville jobbet i (som fast ansatt eller frilans)? Og i så tilfelle hvorfor ikke? Jeg ville ikke jobbet for Se og Hør og andre sladderblader. Jeg hater konseptet at de dikter historier og snikfotograferer og presser seg på kjendiser bare for at folk er så nysgjerrige at de kjøper bladet.
Viviwoom Skrevet 4. august 2006 #2 Skrevet 4. august 2006 Jeg ville ikke jobbet for Se og Hør og andre sladderblader. Jeg hater konseptet at de dikter historier og snikfotograferer og presser seg på kjendiser bare for at folk er så nysgjerrige at de kjøper bladet. ← Enig. De virker jo utrolig useriøse...
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 4. august 2006 #3 Skrevet 4. august 2006 Samtlige ukeblader, VG, Dagbladet, Nettavisen/TV2, ITavisen.
Gjest Frk Åberg Skrevet 5. august 2006 #4 Skrevet 5. august 2006 Nå utelukker jeg automatisk sladreblader, siden jeg ikke anser deres arbeid som journalistikk. Når det gjelder aviser, så hadde jeg nok tatt det jeg fikk i begynnelsen, med tanke på hvor "lett" det er å få seg jobb for journalister. Så der kunne jeg nok ikke vært kresen. Selv om drømmejobben nok hadde vært hos en avis som var hakket mer seriøs enn VG.
Gjest Gjesta Skrevet 5. august 2006 #5 Skrevet 5. august 2006 Jeg ville ikke vært kollega med Champagnepiken, fordi det byr hele min kvasimaskuline stolthet imot å ha så mye dyktigere kolleger. Dessuten synes jeg ærlighet suger, så jeg tror jaggu jeg velger å jobbe i se og Hør. Ikke minst fordi jeg har noe på sønnen til Haavik.
Champagnepiken Skrevet 5. august 2006 #6 Skrevet 5. august 2006 Jeg ville ikke vært kollega med Champagnepiken, fordi det byr hele min kvasimaskuline stolthet imot å ha så mye dyktigere kolleger. Dessuten synes jeg ærlighet suger, så jeg tror jaggu jeg velger å jobbe i se og Hør. Ikke minst fordi jeg har noe på sønnen til Haavik. ← Ad punkt en: Mannfolk, assa! Ad punkt to: Jeg tror faktisk sønnen til Haavik jobber i VG, hvis det er samme sønnen vi tenker på... Og generelt - jeg er journalist, og er helt enig med dere i at jeg ikke ville jobbet i Se og Hør eller Her og Nå. Personlig har jeg neppe noen ting i Akersgata å gjøre i det hele tatt, men jeg vil uansett framholde at mye av den beste, grundigste og mest seriøse journalistikken i Norge drives i nettopp Dagbladet og VG. Så kan man krangle om presentasjonsformen og nivået på kjendissladderet deres alt man gidder, men det viktigste for meg er vilkårene for å drive god journalistikk - og det gjør de faktisk der, innimellom Aylar-stoffet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå