Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #1 Skrevet 4. august 2006 Jeg spurte for en stund siden her inne om det var noen som hadde erfaring med å være fadder gjennom Fadderbarnas fremtid (faf), da jeg vurderete å bli fadder der. Uansett så meldte jeg meg som fadder for ei indisk jente og tenkte at dette var sikkert bra. Så begynte ventingen. Jeg hadde fått beskjed via mail at jeg skulle få startrapporten i løpet av uken og jeg gledet meg veldig. Uken gikk og etter en tid ringte jeg for å høre om de hadde sendt meg noe. Det hadde de glemt og det ble presisert at det var kun min post som var blitt liggende igjen. Skulle komme snart. Omsider kom startrapporten på jenta, ei herlig jente var det bilde av. Men, det manglet jo fremdeles sånn generell info og ikke minst innbetaling til fadderbarnet, slik at jeg kunne se gjennom tingene og få satt i gang hjelpen til denne jenta. Det skulle måtte gå uker på uker med purring på de om å sende dette også, hele tider lovnader men posten kom aldri. Etter mange tlf'er fikk jeg det omsider i posten. Jeg åpnet også denne med litt spenning og kunne nesten ikke tro at de endelig hadde fått fingeren ut og sendt det. Er vant med å være fadder fra tidligere i ulike organisasjoner og kan aldri huske å ha møtt på en slik treghet. Slik jeg føler det så er det en blanding av pågåenhet og treghet (veldig rar kombinasjon) som dominerer. Når jeg sendte forespørsel etter å ha mottatt all posten om et bestemt barn som stod vist i medlemsbladet deres, om det hadde fått fadder så har jeg enda ikke mottatt noe svar på mail og jeg regner ikke med å få det heller. Det de derimot er veldig pågående med er hvem som har tipset om de, hvem som har vervet meg osv. Hadde det vært noen som hadde vervet meg hadde jeg selvsagt gikk beskjed når jeg meldte meg inn. Og så driver de et slags lotteri som går ut på at de sender et visst antall lodd til fadderne, med mindre de reserverer seg mot det. Jeg må innrømme at jeg er blitt veldig i tvil om hva jeg skal gjøre, når det gjelder denne fadderorgansiasjonen. Jeg er ikke begynt å betale på noe enda, men jeg må jo ta en avgjørelse om jeg skal være fadder her eller om jeg heller skal hjelpe et annet sted. Har jo selvfølgelig veldig lyst å hjelpe denne jenta til et bedre liv og støtte henne, det er ikke det det står på. Men, jeg lurer på om hun vil nytte godt av hjelpen jeg vil gi henne og evt. når hjelpen vil tre i kraft for henne? Hadde de jobbet litt fortere så kunne jeg allerede ha betalt inn til henne og hun hadde forhåpentligvis allerede vært på vei til en bedre tilværelse med tanke på fadderstøtten. Skal jeg returnere hele greia på grunn av at jeg ikke føler for organsiasjonen? Eller skal jeg prøve og hjelpe denne jenta, på tross av at jeg har opplevd organsasjonen litt utilfredstillende til nå? Hva ville du gjort?
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #2 Skrevet 4. august 2006 Jeg ville funnet meg en annen organisasjon, slik at du fikk bruke ressursene dine på å hjelpe noen, ikke mase på en organisasjon som ikke er skikkelig organisert. Jenta er sikkert søt hun, men kan du stole på at hun får hjelpen når de klarer å rote det til så mye?
Gjest Gjesta Skrevet 4. august 2006 #3 Skrevet 4. august 2006 Vi er, som sagt i en annen tråd, kjempefornøyd med Verdens Barn. http://www.verdensbarn.no
Gjest Cosmic Girl Skrevet 5. august 2006 #4 Skrevet 5. august 2006 Jeg ville absolutt byttet organisasjon. Vi er selv faddere gjennom både SOS Barnebyer og Verdens Barn, og er kjempefornøyde med begge organisasjoner.
snøfnugg Skrevet 5. august 2006 #5 Skrevet 5. august 2006 Vi er faddere i Sos barnebyer. Det anbefales.
Havfrua Skrevet 5. august 2006 #6 Skrevet 5. august 2006 Enig med de andre her, finn deg en annen organisasjon. Høres ikke ut til at den hjelpen man prøver å gi kommer frem til riktig instans.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå