GĂ„ til innhold

Hva ville du gjort

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg spurte for en stund siden her inne om det var noen som hadde erfaring med Ä vÊre fadder gjennom Fadderbarnas fremtid (faf), da jeg vurderete Ä bli fadder der. Uansett sÄ meldte jeg meg som fadder for ei indisk jente og tenkte at dette var sikkert bra. SÄ begynte ventingen. Jeg hadde fÄtt beskjed via mail at jeg skulle fÄ startrapporten i lÞpet av uken og jeg gledet meg veldig. Uken gikk og etter en tid ringte jeg for Ä hÞre om de hadde sendt meg noe. Det hadde de glemt og det ble presisert at det var kun min post som var blitt liggende igjen. Skulle komme snart. Omsider kom startrapporten pÄ jenta, ei herlig jente var det bilde av. Men, det manglet jo fremdeles sÄnn generell info og ikke minst innbetaling til fadderbarnet, slik at jeg kunne se gjennom tingene og fÄ satt i gang hjelpen til denne jenta. Det skulle mÄtte gÄ uker pÄ uker med purring pÄ de om Ä sende dette ogsÄ, hele tider lovnader men posten kom aldri.

Etter mange tlf'er fikk jeg det omsider i posten.

Jeg Äpnet ogsÄ denne med litt spenning og kunne nesten ikke tro at de endelig hadde fÄtt fingeren ut og sendt det.

Er vant med Ä vÊre fadder fra tidligere i ulike organisasjoner og kan aldri huske Ä ha mÞtt pÄ en slik treghet.

Slik jeg fÞler det sÄ er det en blanding av pÄgÄenhet og treghet (veldig rar kombinasjon) som dominerer.

NÄr jeg sendte forespÞrsel etter Ä ha mottatt all posten om et bestemt barn som stod vist i medlemsbladet deres, om det hadde fÄtt fadder sÄ har jeg enda ikke mottatt noe svar pÄ mail og jeg regner ikke med Ä fÄ det heller.

Det de derimot er veldig pÄgÄende med er hvem som har tipset om de, hvem som har vervet meg osv. Hadde det vÊrt noen som hadde vervet meg hadde jeg selvsagt gikk beskjed nÄr jeg meldte meg inn.

Og sÄ driver de et slags lotteri som gÄr ut pÄ at de sender et visst antall lodd til fadderne, med mindre de reserverer seg mot det.

Jeg mÄ innrÞmme at jeg er blitt veldig i tvil om hva jeg skal gjÞre, nÄr det gjelder denne fadderorgansiasjonen.

Jeg er ikke begynt Ä betale pÄ noe enda, men jeg mÄ jo ta en avgjÞrelse om jeg skal vÊre fadder her eller om jeg heller skal hjelpe et annet sted.

Har jo selvfÞlgelig veldig lyst Ä hjelpe denne jenta til et bedre liv og stÞtte henne, det er ikke det det stÄr pÄ. Men, jeg lurer pÄ om hun vil nytte godt av hjelpen jeg vil gi henne og evt. nÄr hjelpen vil tre i kraft for henne? Hadde de jobbet litt fortere sÄ kunne jeg allerede ha betalt inn til henne og hun hadde forhÄpentligvis allerede vÊrt pÄ vei til en bedre tilvÊrelse med tanke pÄ fadderstÞtten.

Skal jeg returnere hele greia pÄ grunn av at jeg ikke fÞler for organsiasjonen?

Eller skal jeg prÞve og hjelpe denne jenta, pÄ tross av at jeg har opplevd organsasjonen litt utilfredstillende til nÄ?

Hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville funnet meg en annen organisasjon, slik at du fikk bruke ressursene dine pÄ Ä hjelpe noen, ikke mase pÄ en organisasjon som ikke er skikkelig organisert. Jenta er sikkert sÞt hun, men kan du stole pÄ at hun fÄr hjelpen nÄr de klarer Ä rote det til sÄ mye?

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Jeg ville absolutt byttet organisasjon.

Vi er selv faddere gjennom bÄde SOS Barnebyer og Verdens Barn, og er kjempefornÞyde med begge organisasjoner.

Skrevet

Vi er faddere i Sos barnebyer. Det anbefales. :)

Skrevet

Enig med de andre her, finn deg en annen organisasjon. HĂžres ikke ut til at den hjelpen man prĂžver Ă„ gi kommer frem til riktig instans.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...