Gjest Gjest_Pauline_* Skrevet 4. august 2006 #1 Del Skrevet 4. august 2006 Jeg har fått innvilget lån for neste skoleår, men under "Status på utbetalingen" står det "Gjeldsbrev sendes til: Gjeldsbrev ikke sendt". Hvorfor er det ikke sendt? Hvor mange dager tar det vanligvis fra en får beskjed om at man har fått innvilget lån til gjeldsbrevet sendes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 4. august 2006 #2 Del Skrevet 4. august 2006 vet ikke jeg, til meg stod det at gjeldbrev var sent, men det er over en uke siden og det er enda ikke her. da bestilte jeg nytt, så nå stod det ingenting, kanskje de holdt på å oppdatere, at det på mandag vil stå at det er sendt eller noe, håper det, for jeg måååå ha pengene til den 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vendelin Skrevet 4. august 2006 #3 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Det tar nesten en uke fra de sender gjeldsbrev til du får det i posten, vet ikke hvorfor det tar sånn tid, men sånn har det iallefall vært for meg og mine studievenner både i fjor i år. Som regel tar det bare en 3-4 virkedager fra du sender det tilbake til det blir registrert på lånekassen. I utgangspunktet kan man ikke forvente at pengene er på konto før studiestart, men for meg har de nesten alltid kommet uka i forkant eller tidligere. Når det står på "dine sider" hos lånekassa at penger er overført er pengene på konto innen 2 virkedager. Når det står at gjeldsbrev ikke er send kan det være fordi du ikke har betalt studieavgiftdet er skolen som informerer lånekassa, eller på annen måte har bekreftet at du skal begynne/fortsette på studie. På noen studier er det sånn at man ikke blir registrert før den dagen skolen faktisk begynner. Da må man regne med 1-2 uker etter studiestart, før man får pengene, siden du da får gjeldsbrevet seinere. Det er altså skolen som bekrefter ovenfor lånekassa at du er student, og selv om det står at lånet er innvilget så vil det ikke skje noe før de har fått bekreftelse på at du er student. Litt klønete forklart det her kanskje..... Endret 4. august 2006 av Vendelin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 4. august 2006 #4 Del Skrevet 4. august 2006 På min søknad sto det at lån var innvilget og at brev er sendt i posten eller vil bli sendt næremere studiestart. Min studiestart er ikke før 11 september så da regner jeg vel med at jeg får det rundt den tid da.. Men har de da sjekket med HIO at jeg er tatt opp som student da? Jeg har jo ikke måtte sende noen bekreftelse på at jeg er tatt opp ved studiet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vendelin Skrevet 4. august 2006 #5 Del Skrevet 4. august 2006 Har du betalt noe semesteravgift eller lignenede da? HVis du har gjort det gir skolen dem beskjed. Er du usikker så kan du jo bare ringe lærestedet å høre hvordan de gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 4. august 2006 #6 Del Skrevet 4. august 2006 Nei jeg har ikke betalt noen ting jeg. Regner med at jeg får regning i posten eller er dette noe jeg må gå inn på å betale selv??? I brevet på samordna opptak sto det at jeg ville få brev nærmere studiestart om div. Husker ikke helt hva det sto.. Eller er det slik at du skal lese deg frem til på deres sider om hva som skal betales når og hvor??? Rimelig fersking ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #7 Del Skrevet 4. august 2006 For å få innvilget lån må semesteravgiften/depositum være betalt eller skolen bekrefte at man er tatt opp, så det kan ikke være det som er problemet. Nå skal jeg gå på en privat skole der det ikke er semesteravgift, men jeg har betalt det jeg må betales. Jeg fikk beskjed av skolen at gjeldsbrevet sendes til dem og at jeg må hente det der. Men jeg forstår fremdeles ikke hvorfor det står at gjeldsbrevet ikke er sendt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vendelin Skrevet 5. august 2006 #8 Del Skrevet 5. august 2006 Når er studiestart da, kanskje det bare rett og slett er for tidlig, siden penegen i utgangspunktet ikke skal komme før studiestart. Da jeg gikk på privatskole i 2 år, måtte alle papirer hentes i resepsjonen samme uka som vi begynte på skolen, men det er snart 5 år siden, så vet ikke om det er sånn nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Pauline_* Skrevet 5. august 2006 #9 Del Skrevet 5. august 2006 Når er studiestart da, kanskje det bare rett og slett er for tidlig, siden penegen i utgangspunktet ikke skal komme før studiestart. Da jeg gikk på privatskole i 2 år, måtte alle papirer hentes i resepsjonen samme uka som vi begynte på skolen, men det er snart 5 år siden, så vet ikke om det er sånn nå. ← Det er enda noen uker igjen til skolestart, så jeg får smøre meg med tålmodighet. Det er sikkert det som er grunnen til at gjeldsbrevet ennå ikke er sendt. Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå