Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

På jobben min har vi hatt kunder som har kommet med brev, på dårlig formell engelsk, som lover storgevinster mot at kunden skriver ned sitt kontonummer og gir fullmakt til den internasjonale lotto kommisjonen (International Lotto Commission). Brevet har avsender Malaga, Spania. Skulle noen få det, så ikke underskriv brevet. Ta det med til nærmeste politistasjon.

Endret av Bobeline
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Mulig jeg fremstår som skikkelig besserwisser nå, men er det virkelig folk som går på sånt fjolleri?

Skrevet

Dessverre er det alt for mange som går på det. Vanskelig å forstå, men hadde det eksistert tall på det, så ville vi nok blitt ganske overrasket.

Skrevet
Mulig jeg fremstår som skikkelig besserwisser nå, men er det virkelig folk som går på sånt fjolleri?

Det er mange som lar seg lure. Over 600.000 euro er mye penger. Vi merker det når kundene våre kommer for å få hjelp til å lese brevene og fylle disse ut.

Skrevet

Jeg blir også forundret. Så lenge jeg ikke har deltatt i et lotteri, så kan jeg ikke vinne heller!

OG SÅ SÅ MANGE GANGER DET STÅR OM SLIK SVINDEL I AVISENE DA! Når vil folk lære?

Skrevet

Jeg er en som ble lurt i dag. Jeg fikk brev om at jeg hadde vunnet 980.000 Euro fra International Lotto Commission, Spania, Malaga.

Jeg ringte til vedkommende i Spania han virket veldig høffelig, han spurte om ref.nr på brev o.s.v. Han fikk også mitt konto.nr og adresse. Han avsluttet samtalen med at jeg nå var en rik mann og overføring av pengene skal ordnes i morgen.

Jeg og har funnet ut at dette er bare tull men det jeg nå lurer på er om han kan missbruke mitt navn eller min konto. Han fikk vite mitt navn og adresse, min banks navn og kontonr. (Ikke noe mer en det.)

Hva skal han bruke dette til ??? Han ba meg ikke om noe penger eller noe annet som han kan tjene på !!

Hilsen en mann på 35 år

Skrevet
Jeg er en som ble lurt i dag. Jeg fikk brev om at jeg hadde vunnet 980.000 Euro fra  International Lotto Commission, Spania, Malaga.

Jeg ringte til vedkommende i Spania han virket veldig høffelig, han spurte om ref.nr på brev o.s.v. Han fikk også mitt konto.nr og adresse. Han avsluttet samtalen med at jeg nå var en rik mann og overføring av pengene skal ordnes i morgen.

Jeg og har funnet ut at dette er bare tull men det jeg nå lurer på er om han kan missbruke mitt navn eller min konto.  Han fikk vite mitt navn og adresse, min banks navn og kontonr. (Ikke noe mer en det.)

Hva skal han bruke dette til ??? Han ba meg ikke om noe penger eller noe annet som han kan tjene på !!

Hilsen en mann på 35 år

Returneres brevet med underskrift til avsender, kan dette brukes mot banken som "bevis" på at underskriften gir tillatelse for disponering av konto. De lover å kreditere konto etter å ha krevd et ekspedisjonsgebyr for overføring av penger. Blir telefonsamtaler tatt opp på bånd, kan dette gjøre samme nytten.

Fremgangsmåter som ellers brukes, vet jeg ikke hvordan foregår. Men vi ser at de får det til mot våre kunder. Med andre ord så arbeider jeg ikke i en avdeling som tar seg av slikt.

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Ærlig talt - det bør ringe en bjelle når man ikke en gang har tatt "lodd".

Skrevet

Jeg kjøper lodd i flere selskap, både på nett og post. Når man får et slikt brev og det står at alle spill og lodd på verdensbasis er med i trekningen og jeg får beskjed om at jeg er en av vinneren og må kontakte (navnet) får å gjøre krav på gevinsten så blir det litt vanskelig å kaste brevet i søppla.

M35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...