Gjest Kermit Skrevet 4. august 2006 #1 Skrevet 4. august 2006 Selv liker jeg hekling og brodering. Akkurat nå holder jeg på med denne løperen: http://grannys-garret.com/pattern/greek_filet_runner.pdf
Gjest gjesta Skrevet 4. august 2006 #2 Skrevet 4. august 2006 den var fin, men litt gammeldags for meg. Har nettopp lært meg hekling og synes det er greit. bare en pinne å holde styr på og hekler bare enkle blomster enda, men det er st skritt opp fra gryteklut
Lenemor Skrevet 4. august 2006 #3 Skrevet 4. august 2006 Jeg er veldig glad i håndarbeide! Jeg strikker,broderer og hekler litt. Er ikke veldig flink til å hekle men øver meg slik at jeg kan bli bedre. Eller liker jeg å lage smykker av perler og slik.
Gjest Frk Åberg Skrevet 5. august 2006 #4 Skrevet 5. august 2006 Jeg pleier også alltid å ha noe å holde på med. Akkurat nå strikker jeg et alpakkasjal i hullmønster (med pinne 3 - urk!). Hekling har jeg ikke hatt tålmodighet til hittil, men har en enkel oppskrift på noen tyrkiske tøfler. Kanskje jeg kommer meg til det snart.
aline Skrevet 5. august 2006 #5 Skrevet 5. august 2006 liker også håndarbeid, og både syr og hekler ganske flittig om dagen. men hater å følge oppskrifter, så bortsett fra når jeg syr til andre (da har jeg ihvertfall mønster som utgangspunkt, selv om jeg alltid går vekk fra mønsteret..) så syr og hekler jeg mest fra hodet. det er igrunnen ganske gøy, og jeg er litt stolt over at jeg klarere det, spesiellt siden jeg har lært meg selv å hekle via enkel internett"skole" og heklet topp uten mønster, uten mål og bare prøvd meg frem og det ble igrunnen bra.
Gjest Madeline Skrevet 5. august 2006 #6 Skrevet 5. august 2006 Jeg er glad i håndarbeid, spesielt brodering og strikking. Nå i sommer har det nok ikke blitt gjort så mye, men bare høsten nærmer seg, setter jeg i gang igjen. Da har jeg planer om å brodere et juletreteppe og gjerne en juleduk.
Tammy Delfina Skrevet 5. august 2006 #7 Skrevet 5. august 2006 JA ELSKER håndarbeid. Strikking, sying, hekling, brodering osv.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #8 Skrevet 5. august 2006 Glad i håndarbeide, men gjør det sjelden nå. Hekler helst grytekluter for det tar ikke så lang tid. Ellers har jeg et korsstingsbroderi og et langstingsbroderi liggende, begge ca 1/4 ferdig... Langstingsbroderiet er julemotiv, så det burde jeg kanskje tatt frem til høsten og prøvd å gjort ferdig til jul... Ellers er det bare sååå mange fine broderier hos Atelje Margrethe, men jeg kan jo ikke kjøpe flere så lenge jeg ikke er ferdig med de jeg har!
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #9 Skrevet 5. august 2006 Forresten så var det en ganske morsom kombinasjon av nicket ditt, Dr. Evil, og temaet for tråden! *rare bilder i hodet*
Gjest Malina Skrevet 5. august 2006 #10 Skrevet 5. august 2006 Jeg er også glad i håndarbeid. Her går det mest i hekling for tiden,men strikking og sying er også artig. For det meste rapper jeg gamle Familien-blader når jeg er hos bestemoren min Der står faktisk en del... Hekling er jeg nokså ny med,så det går ikke i reser fart akkurat. Nå holder jeg på med en bikinioverdel (inspirert av Mira Craig ), som egentlig skulle vært ferdig i år,men jeg må nok innse at jeg tideligst kan bruke den sommeren 07. Det var vanskeligere enn jeg trodde- men veldig utfordrende.
Gjest Eira Skrevet 6. august 2006 #11 Skrevet 6. august 2006 JA! hekler og strikker sjal, ullsokker, votter, luer og sånne enkle ting.
Gjest gjesta Skrevet 6. august 2006 #12 Skrevet 6. august 2006 Ja, er veldig glad i å brodere, og i det siste har jeg begynt å strikke litt også. Broderer for det meste korssting og har en god del liggene som er halvferdig.. En juleduk, en juleløper, en hardangerduk og en genser.. Ja, også har jeg en halvferidg julekalender, men den liker jeg ikke så tror ikke den blir ferdig noen gang... Og jeg har nettopp fått atelje margaretha katalogen og har tenkt å bestille meg en ny duk, og strikke lue. Ja, ja, det er jo noe som blir ferdig av og til også da!
Gjest *Just-Me* Skrevet 6. august 2006 #13 Skrevet 6. august 2006 Jeg strikker og broderer en del. Er også glad i å male. Blir mest slike aktiviteter på høst og vinterstid. Nå holder jeg på med å strikke babyteppe og babyklær!! Har bestillt sånn klokkestreng til å brodere navn vekt født osv. og holder nå på med dette broderiet: http://www.margaretha.no/Butik/assets/prod...ora/44_2889.jpg
Grooo Skrevet 6. august 2006 #14 Skrevet 6. august 2006 Jeg syr div. lappeting, men det blir litt begrenset med tid til symaskinen nå med ny baby i huset... Holder på med noe som skal bli dåpspresang til henne nå, men det blir ikke klart før søndag uansett så jeg orker ikke stresse. Startet i god tid før termin, men hadde ikke regnet med litervis med vann i kroppen som gjorde at jeg ikke orket sitte oppreist på stol siste måneden før hun ble født...
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2006 #15 Skrevet 6. august 2006 Jeg syr div. lappeting, men det blir litt begrenset med tid til symaskinen nå med ny baby i huset... Holder på med noe som skal bli dåpspresang til henne nå, men det blir ikke klart før søndag uansett så jeg orker ikke stresse. Startet i god tid før termin, men hadde ikke regnet med litervis med vann i kroppen som gjorde at jeg ikke orket sitte oppreist på stol siste måneden før hun ble født... ← Kan eg spørre om kva du lagar?
Mona32 Skrevet 7. august 2006 #16 Skrevet 7. august 2006 Strikker, broderer og hekler. Kjempebra tidsfordriv!!! Til høsten skal jeg begynne å brodere bunadbluse. Blir spennende å se om jeg får det til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå