tuji Skrevet 4. august 2006 #1 Skrevet 4. august 2006 JEnta vår går på antibiotika for urinveisinfeksjon, og har kastet opp noen ganger de siste dagene. Hun er også snørrete, og svelger nok en del snørr om natten. Det er oftest da hun kaster opp, og om morgenen. Nå lurer jeg på om oppkastet kan være en bivirkning av medisinen, eller om det bare er forkjølelsen som gjør det. Jeg har lest at kvalme og oppkast kan være en bivirkning, men hvor vanlig er det? Noen av dere som har opplevd det?
Gjest gjest1 Skrevet 4. august 2006 #2 Skrevet 4. august 2006 Jeg har opplevd det selv, men det var etter en hestekur jeg fikk etter å ha hatt blærekatarr lenge. Ingenting hjalp og jeg fikk en kraftig type tabletter. Jeg spydde og fikk diare. Men blærekatarren forsvant! Men hun får nok ikke like sterk medisin... (Men jeg tror det er en typisk bivirkning. Kanskje det står noe om det i pakningsvedlegget, eller på felleskatalogen)
liv Skrevet 4. august 2006 #3 Skrevet 4. august 2006 Jeg har i løpet av barnehageåret gitt antibiotika til en del unger, og ganske mange har kastet opp...
Gjest Gjest_milla_* Skrevet 4. august 2006 #4 Skrevet 4. august 2006 Hei, sønnen vår gikk på antibiotika for lungebetennelse, men jeg kan ikke huske at han kastet opp. Men han fikk skikkelig diarre og sopp i rumpa, stakkar liten Vi var ikke klar over at sopp i rumpa var en vanlig bivirkning så vi hadde ingen soppdrepende midler i hus. milla
Bobeline Skrevet 4. august 2006 #5 Skrevet 4. august 2006 Bivirkninger er svært individuelt. Det beste er å lese pakningsvedlegget, og ta kontakt med lege da det kan være andre typer antibiotika som kan være bedre egnet for barnet. Hva andre har opplevd som vanlig bivirkning er ikke det beste å støtte seg på i slike tilfeller, rett og slett fordi et midikaments virkning og bivirkning er individuelt.
mee mee Skrevet 4. august 2006 #6 Skrevet 4. august 2006 JEnta vår går på antibiotika for urinveisinfeksjon, og har kastet opp noen ganger de siste dagene. Hun er også snørrete, og svelger nok en del snørr om natten. Det er oftest da hun kaster opp, og om morgenen. Nå lurer jeg på om oppkastet kan være en bivirkning av medisinen, eller om det bare er forkjølelsen som gjør det. Jeg har lest at kvalme og oppkast kan være en bivirkning, men hvor vanlig er det? Noen av dere som har opplevd det? ← bivirkningen jeg fikk av 14 kurer med antibiotika var kronisk urticaria.(elveblest). så burde være litt forskiktig med det!
tuji Skrevet 5. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 5. august 2006 Nå var det bare en tredagerskur, så jeg tror ikke hun får kronisk betennelse av det. Man må jo behandle sykdommen. Jeg har selvfølgelig lest pakningsvedlegget og i Felleskatalogen og vet at kvalme er en bivirkning, men det sto ikke noe om hvor vanlig det er, bare at mer enn 1 av 100 får det.
Gjest Gjest1 Skrevet 5. august 2006 #8 Skrevet 5. august 2006 Oppkast kan være et symptom på urinveisinfeksjon også.
Bobeline Skrevet 5. august 2006 #9 Skrevet 5. august 2006 Nå var det bare en tredagerskur, så jeg tror ikke hun får kronisk betennelse av det. Man må jo behandle sykdommen. Jeg har selvfølgelig lest pakningsvedlegget og i Felleskatalogen og vet at kvalme er en bivirkning, men det sto ikke noe om hvor vanlig det er, bare at mer enn 1 av 100 får det. ← Det finnes flere typer antibiotika, og ofte er det et "populært" antibiotikum som blir skrevet ut. Derfor kan det være lurt å huske på at hun reagerte på dette preparatet, så kan en prøve et annet antibiotikum senere. Bredspektrede antibiotika vil angripe flere baktereir enn bare sykdomsbakterien, og derfor vil disse oftere føre til bivirkninger enn smalspektrede antibiotika. Medikamenter virker individuelt, så bivrikninger din datter opplever, er ikke nødvendigvis en vanlig bivirkning, eller en bivirkning som alle opplever.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå