Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #1 Skrevet 4. august 2006 Til dere som har barn: hvor ofte får dere besøk/besøker dere besteforeldrene til ungene?
Rannva Skrevet 4. august 2006 #3 Skrevet 4. august 2006 Besøker min mor (bor 200meter fra) en gang eller to i uka. Hun er hos oss når vi "tvinger" henne (hun er livredd for å trenge seg på, og mener det er bedre at vi kommer til henne, da kan vi gå når vi vil. Prøver å få henne til å forstå at vi liker å få besøk). Besøker mannens foreldre 3 ganger i året, de bo i en annen landsdel. De er hos oss en gang i året.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #4 Skrevet 4. august 2006 Aldri Hvorfor ikke det om jeg tør spørre?
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #5 Skrevet 5. august 2006 Stort sett ser jeg min mor 5-6 ganger i uken. Ikke bestandig det er på besøk, men vi møtes for å gå tur eller hun henter en av ungene fra skole eller barnehage. Hvor ofte barna treffer sine andre besteforeldre aner jeg ikke, og jeg gir faktisk blanke i det også
Gjest Gjest_milla_* Skrevet 5. august 2006 #6 Skrevet 5. august 2006 Stort sett ser jeg min mor 5-6 ganger i uken. Ikke bestandig det er på besøk, men vi møtes for å gå tur eller hun henter en av ungene fra skole eller barnehage. Hvor ofte barna treffer sine andre besteforeldre aner jeg ikke, og jeg gir faktisk blanke i det også ← Hvorfor gir du blanke i det? milla
Murron Skrevet 5. august 2006 #7 Skrevet 5. august 2006 besteforeldre er en viktig ressurs i livet hos barn, så vi prøver få det til så ofte vi kan egentlig. Men det blir som regel en gang i uka. Men ikke alle besteforeldre er like intr, i omgang med sine barnebarn og det er jo veldig sårt og trist..
Gjest Dingo Skrevet 5. august 2006 #8 Skrevet 5. august 2006 Er innom mine foreldre minst en gang i uken, ofte mye mer, og svigers ca to ganger i året. Min familie elsker å leke og passe på barna våre, mens svigers er uinteresserte.
Gjest Gjesta Skrevet 5. august 2006 #9 Skrevet 5. august 2006 Vi ser mine foreldre omtrent en gang i uka. Jeg er vokst opp uten besteforeldre, og ønsker at mine unger skal ha et tett forhold til sine. Bestemoren ser vi omtrent en gang i måneden
momo Skrevet 5. august 2006 #10 Skrevet 5. august 2006 Vi ser svigers ca annenhver uke, eller ikke jeg da, for de har hunder og jeg er hyperallergisk og kan ikke besøke de. Er mannen min og datra vår som drar til de. De er så og si aldri hos oss. Vi bor 10 min unna hverandre. Mine foreldre ser vi ikke så ofte, kanskje 5 ganger i året og nå vil det nok bli litt mindre en stund framover. Pappa er dement og har blitt veldig syk, derfor har ingen av mine foreldre det noe bra for tiden, og siden jenta mi bare er 5 år og ikke har et godt forhold til de, så vil jeg ikke utsette henne for det. De bor i en annen by, så nå er det bare jeg som drar på besøk til de innimellom for og hjelpe mamma. Svigers er vel de som er flinkest til og stille opp. Skulle bare ønske de kunne være litt flinkere til og komme på besøk hit. De kommer bare når jeg innviterer de på middag. Ennå jeg ber de stikke innom flere ganger i måneden.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #11 Skrevet 5. august 2006 Hvorfor gir du blanke i det? milla ← Fordi jeg rett og slett ikke utstår de folkene. Og siden jeg og pappaen ikke er gift mer anser jeg det som hans oppgave å opprettholde kontakten med sin side av familien.
Smella Skrevet 5. august 2006 #12 Skrevet 5. august 2006 Mine foreldre bor rett neddi veien her.Så ungen er innom ofte.Jeg dilter etter nesten vær dag.
Leanne Skrevet 6. august 2006 #14 Skrevet 6. august 2006 Svigermor er ped leder på avdelingen dattera vår går, så de ser hverandre 3 dager i uka! Vi er på besøk hos svigers og mine foreldre 2-3 ganger i løpet av en måned. Både farmor/farfar og mormor/morfar er veldig glade for å få besøk av oss. (vel egenltig er de vel bare glade for å se barnebarnet sitt.. er visst ikke så viktig om vi voksne er med lenger )
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2006 #15 Skrevet 6. august 2006 Fordi jeg rett og slett ikke utstår de folkene. Og siden jeg og pappaen ikke er gift mer anser jeg det som hans oppgave å opprettholde kontakten med sin side av familien. ← Jeg kan jo absolutt forstå at du ikke liker dem og at du anser det som hans oppgave å holde kontakt med hans familie. Men snakker du ikke med barna dine om hva de har gjordt når de har vært hos pappan sin da? Da vil du jo få en viss peiling på hva de gjør når de er der og om de har kontakt med sine besteforeldre (selv om du ikke liker dem, så kan jo barna dine være veldig glad i dem!). Min mor brydde seg ikke om hva min fars familie gjorde og ikke gjorde. De likte hverandre ikke og ga blanke. Men vet du hva; det var faktisk ganske sårt for meg! Det føltes som hun ikke brydde seg om meg heller og hva jeg gjorde sammen med mennesker som jeg var glad i. Tenk på det. milla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå