Gjest Kardemomme Skrevet 4. august 2006 #1 Skrevet 4. august 2006 Er du flink å spare på pengene dine, eller bruker du dem fort opp? Jeg har merka at når jeg får penger mellom hendene, så blir de borte like fort. Heldigvis er samboer flink å lage budsjetter, slik at vi klarer oss. Må skjerpe meg litt...
Gjest gjesta Skrevet 4. august 2006 #2 Skrevet 4. august 2006 Jeg sløser ikke, men kan skeie ut også.
Gjest Lea Skrevet 4. august 2006 #3 Skrevet 4. august 2006 Jeg er en halv-sløser. Får jeg mye penger i tillegg til vanlig lønn (feriepenger, skattepenger osv), så sløser jeg gjerne litt. Sparer ikke mye, annet enn den sparingen jeg synes at nedbetaling på gjeld og investering i bolig er. Men vi sløser nok endel til hverdags her i huset. Det blir kjøpt inn mye mat o.l. som ofte havner i søpla o.l.
vixen Skrevet 4. august 2006 #5 Skrevet 4. august 2006 Jo mer penger man har å rutte med utover de faste utgiftene, detsto mer sløses det her i gården...
Gjest gjesta Skrevet 4. august 2006 #6 Skrevet 4. august 2006 jeg sløser hvis jeg har betalt de regningene jeg skulle og har 1000-1500 igjen. men får jeg mye penger mellom hendene er jeg mer forsiktig det skjer ikke så ofte så må sørge for at de varer
Gjest gjest1 Skrevet 4. august 2006 #7 Skrevet 4. august 2006 Jeg bryr meg ikke så veldig mye om hva ting koster, så det er vel en form for sløsing. Jeg hiver veldig mye mat. Jeg syns at jeg går i en jevn strøm med klær til Fretex. Jo, jeg sløser.
Gjest seroxata Skrevet 4. august 2006 #8 Skrevet 4. august 2006 sløser nok altfor mye.... pengene er borte på 1-2-3
Gjest Gjesta Skrevet 4. august 2006 #9 Skrevet 4. august 2006 Jeg sløser. Kort er farlig; pengene renner ut når jeg ikke fysisk ser dem.
Malama Skrevet 4. august 2006 #11 Skrevet 4. august 2006 (endret) Det hender at vi kaster en del matrester. Bortsett fra det vil jeg ikke si at vi sløser. Vi er flinke til å spare. Eller jeg synes ikke vi er flinke til å spare, men vi har jo tross alt ganske mye sparepenger, så vi må nå ha vært det likevel. Personlig er jeg "gnien", og bruker minimaløt med penger på meg selv om jeg ikke "beordres." Edit: Fjernet et par tastefeil. Endret 4. august 2006 av Malama
barkebille Skrevet 4. august 2006 #12 Skrevet 4. august 2006 Er vel blitt en liten sløser. kaster spesielt mye mat.
snøfnugg Skrevet 5. august 2006 #13 Skrevet 5. august 2006 Ja,til tider. Men bruker minst på meg selv. Mest på barna..
Tusseline Skrevet 5. august 2006 #14 Skrevet 5. august 2006 Jeg er flink til å bruke penger, og kunne sikkert å ha spart mer enn hva jeg gjør.
Colargol Skrevet 5. august 2006 #15 Skrevet 5. august 2006 Jeg er også en "halv-sløser" eller en "periode-sløser" vil jeg kanskje heller si! Klarer å leve på null å ingenting i flere uker, men så kan jeg plutselig finne på å bruke opp 10.000 på tull på sommern...,eller flere hundre på en kveld på byen når alt jeg egentlig har råd til er å bruke 2,50! Er flink til å tenke tilbud når jeg handler da... Blir nok litt annerledes nå som jeg ikke skal bo i en stor by på en stund og heller ikke ha jobb! Er liksom færre ting å bruke penger på, og færre penger å bruke!
Gjest Frk Åberg Skrevet 5. august 2006 #16 Skrevet 5. august 2006 Jeg må innrømme at jeg er en sparer Veldig glad for at samboer er av samme, sære arten.
Quirky Skrevet 5. august 2006 #17 Skrevet 5. august 2006 Jeg sløser, og skjønner ingenting når kontoen plutselig er tom.. Jeg har heldigvis blitt bedre, og slipper å ringe hjem og låne penger av foreldrene mine annenhver måned. Det er virkelig pinlig når man er i tjueåra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå