Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i alle år slitt med uren hud, perioder med kviser til og i fra..

Nå for en stund siden så det faktisk ut som den stabiliserte seg veldig.. gikk over til dermalogica produkter, og de viste seg og virke bra.

Da jeg var på en helge tur kjøpte jeg meg simple no1 ansiktrensservietter.. Og huden min så ut til å godta disse veldig godt.

Virket som om mindre mas med huden ga resultater mot for kremer i øst og vest.

Jeg fortsatt med simple no1.

NÅ er huden min så utrolig stygg!!!!!!!!!!!!!

Porene synes mye bedre, kvisene kommer frem, og huden er rød og blir lett fet i løpet av dagen!

Jeg har tydd til litt cola hver kveld i det siste etter jobb..da jeg faktisk har trengt sukker for å ikke tippe over..

Føler meg veldig sliten, og føler meg stygg på grunn av huden min :(

Drikker 1,5 liter vann ca på jobb hver dag.

I tillegg er jeg så 'døll' på håret.. skal klippe meg om en uke heldigvis..

:sur: er så lei :sur: Vil ha fin hud jeg også :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_SnartFru_*
Skrevet

Dropp colaen, fortsett å drikke masse vann, vær nøye med hudstellet - og begynn evt på p-piller (diane).

Lykke til!

Skrevet

Mitt svar fra et annet froum;

Jeg har en lillebror som er kjempeplaget med ACNE. Han gikk til legen og fikk resept på Tetralysal Kapsler (én morgen og kveld). Det er forholdsvis dyrt, 1000 kroner for en tremåneders kur. Men det tar vekk problemet en gang for alle! (Dessuten; renseserier m.m som man bruker over like lang tid blir jo nesten like dyrt...)

For jenter er det p-piller som gjelder.... Leger skriver ut Jasmin og Trionetta for jenter med hudproblemer. Om man sliter med så mye acne at det kan danne seg arr i tjueårene skriver leger ut kvisemiddelet Diane som også er P-piller, men dog av gammeldags sort...

Skrevet

Hvorfor ty først til piller når eg kan få gode rensevaner og passe på hva en trykker i trynet? Ville nå først ha prøvt å rense huden osv, og viss det da ikke funket prøvt noe piller..

Skrevet

Jeg skal ikke begynne på p-piller, og jeg gidder heller ingen tbl kur fra lege, er ikke SÅ ille liksom.

Men det er såpass at det plager meg, og når man har runda de 20 så syns jeg det er urettferdig og ha fjortis hud :sur:

Ville bare høre om dere hadde noen raske tips.. Vil gjerne se bedring fort..

vet den colaen ikke er bra... men jeg trenger litt sukker.. Bikker over om jeg bare går på vann hele dagen.

Gjest gjest1
Skrevet

Basiron salve, kjøpes på apotek. Smør på om kvelden etter du har renset huden, vask av om morgenen.

Skrevet

avene har også en antikvisekrem.

jeg går på ppiller men helt vanlig ikke slike som hjelper mot kviser også. men har begynt med avene mot kviser nå. får se om det hjelper. hvis ikke så prøver jeg kanskje ppiller mot slikt...

Gjest gjesta
Skrevet

Off topic:

Jeg leser alltid overskriften som stygg hund når jeg ser nedover siden. Blir skikkelig satt ut...

Gjest gjesta
Skrevet

On topic:

Få Skinoren salve på resept. Den er veldig mild, men hjelper kjempemye.

Skrevet

Takk for svar folkens :)

Har prøvd basiron før, men var kanskje ikke ivrig nok..

tror jeg skal kjøpe meg det igjen å prøve jeg :)

noen andre som har råd??

Skrevet

Att droppa den colan - försök ersätta sockerbehovet med att äta frukt under dagen i stället.

Jag märker skillnad i både hy och underliv om jag har mycket socker i maten.

Jag har också läst att en del tvättar huden för mycket så att hudens naturliga skydd försvinner. Jag säger inte att du gör det. Det räcker med att göra rent på kvällen och använda en mask eller peeling max en gång i veckan.

Skrevet

For å bli kvitt søtsug kan du også begynne å spise krom hver dag. Det har funka som bare det på meg.

Gjest fluesmekker
Skrevet
Jag märker skillnad i både hy och underliv om jag har mycket socker i maten.

Hvordan merker du forskjell i underliv? Ble litt nysgjerrig?

Skrevet
Hvordan merker du forskjell i underliv? Ble litt nysgjerrig?

Äter jag mycket godis och dricker läsk (nu var det ett tag sen) så får jag svidande flytningar och svamp/sopp-infektioner. Sockret göder tydligen soppen som trivs.

Gjest Hilde79
Skrevet
Jeg skal ikke begynne på p-piller, og jeg gidder heller ingen tbl kur fra lege, er ikke SÅ ille liksom.

Men det er såpass at det plager meg, og når man har runda de 20 så syns jeg det er urettferdig og ha fjortis hud  :sur:

Ville bare høre om dere hadde noen raske tips.. Vil gjerne se bedring fort..

vet den colaen ikke er bra... men jeg trenger litt sukker.. Bikker over om jeg bare går på vann hele dagen.

Hvis du er sukkeravhengig, så høres det ut som om kostholdet ditt er litt "skjevt". Hva spiser du til daglig? Huden gjenspeiler det som er inni oss. Ta en oppgjør med kostholdet ditt og drikk mer vann. :)

Gjest fluesmekker
Skrevet
Äter jag mycket godis och dricker läsk (nu var det ett tag sen) så får jag svidande flytningar och svamp/sopp-infektioner. Sockret göder tydligen soppen som trivs.

Ojdå. Takk, der har jeg ennå en grunn til å slutte å spise så mye søtt! :)

Skrevet

Invester i Jojobaolje! Litt dyrt i Norge men har bestilt en fra Ebay for under 100 lappen inkl.frakt. Funker supert! Smører på om kveldene etter jeg har fjernet sminken(I.D) å sover med den om natta. Kjempe effektivt fordi oljen stabiliserer huden å gjør den myk samtidig.

Gulrøtter og fullkornsknekkebrød er et godt tips også. Og-mengder med vann selvfølgelig. Prøv å styr unna melk og finmelsprodukter så godt du kan. De har medført plager hos mange.

Lykke til!

Skrevet
Har i alle år slitt med uren hud, perioder med kviser til og i fra..

Nå for en stund siden så det faktisk ut som den stabiliserte seg veldig.. gikk over til dermalogica produkter, og de viste seg og virke bra.

Da jeg var på en helge tur kjøpte jeg meg simple no1 ansiktrensservietter.. Og huden min så ut til å godta disse veldig godt.

Virket som om mindre mas med huden ga resultater mot for kremer i øst og vest.

Jeg fortsatt med simple no1.

NÅ er huden min så utrolig stygg!!!!!!!!!!!!!

Porene synes mye bedre, kvisene kommer frem, og huden er rød og blir lett fet i løpet av dagen!

Jeg har tydd til litt cola hver kveld i det siste etter jobb..da jeg faktisk har trengt sukker for å ikke tippe over..

Føler meg veldig sliten, og føler meg stygg på grunn av huden min :(

Drikker 1,5 liter vann ca på jobb hver dag.

I tillegg er jeg så 'døll' på håret.. skal klippe meg om en uke heldigvis..

:sur:  er så lei  :sur:  Vil ha fin hud jeg også :(

Invester i gode hudpleie produkter. Drikk enda mer vann - jeg drikker 3 liter om dagen. Ta C-vitamin og sink.

Skrevet
Invester i Jojobaolje! Litt dyrt i Norge men har bestilt en fra Ebay for under 100 lappen inkl.frakt. Funker supert! Smører på om kveldene etter jeg har fjernet sminken(I.D) å sover med den om natta. Kjempe effektivt fordi oljen stabiliserer huden å gjør den myk samtidig.

Gulrøtter og fullkornsknekkebrød er et godt tips også. Og-mengder med vann selvfølgelig. Prøv å styr unna melk og finmelsprodukter så godt du kan. De har medført plager hos mange.

Lykke til!

HVor får man kjøpt jojobabaolje..

Jeg lever ganske greit føler jeg.. Spiser et rundstykke eller en brødskive til frokost. 1 liten sjokolade eller en banan til mellommåltid, et rundstykke eller 2 brødskiver eller salat til lunsj, ofte en liten sjokolade eller banan til mellommåltid. Middag spiser jeg en normal prosjon varm mat.. varierer.

Drikker 1,5 liter vann gjennom hele dagen på jobb..

Tar som regel 0,5 liter cola i løpet av kvelden..

Det er stort sett det.

renser huden morgen og kveld. med dermalogica produkter.

Trener nesten hver dag. Er ihvertfall å går en tur ute om jeg ikke får trent effektivt.

Likevel har jeg kviser :sur:

Gjest tråsdtarter
Skrevet
HVor får man kjøpt jojobabaolje..

Jeg lever ganske greit føler jeg.. Spiser et rundstykke eller en brødskive til frokost. 1 liten sjokolade eller en banan til mellommåltid, et rundstykke eller 2 brødskiver eller salat til lunsj, ofte en liten sjokolade eller banan til mellommåltid. Middag spiser jeg en normal prosjon varm mat.. varierer.

Drikker 1,5 liter vann gjennom hele dagen på jobb..

Tar som regel 0,5 liter cola i løpet av kvelden..

Det er stort sett det.

renser huden morgen og kveld. med dermalogica produkter.

Trener nesten hver dag. Er ihvertfall å går en tur ute om jeg ikke får trent effektivt.

Likevel har jeg kviser  :sur:

det var meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...