Gjest Cosmic Girl Skrevet 4. august 2006 #1 Skrevet 4. august 2006 Hvem hos dere holdt / skal holde takk for maten-talen, og hvor lang tid i forveien fikk vedkommende beskjed?
MarianneHR Skrevet 4. august 2006 #2 Skrevet 4. august 2006 En av mine onkler holdt "takk for maten"-talen. Jeg spurte han sikkert 2 mnd i forveien. Han er også min fadder, og jeg visste at han uansett hadde lyst til å si noe, så da slo vi to fluer i en smekk og det ble en tale mindre under middagen
marsy Skrevet 4. august 2006 #3 Skrevet 4. august 2006 vi skal ha en barndomsvenn av sambo. Tror egentlig han foreslo seg selv (!), og siden vi ikke hadde noen kandidat klar var det helt ok for oss. Det er jo uansett ingen lang tale. Det er fortsatt 9 måneder igjen til vi gifter oss, så han har jo veeeldig lang tid til å forberede seg.
Havfrua Skrevet 4. august 2006 #4 Skrevet 4. august 2006 Vi spurte en onkel av mannen som også var fadder og han sa ja takk til oppgaven. Men makan til elendig takk-for-maten tale skal du lete lenge etter. Talen var helt på siden av sin sak, den var alt alt for lang og uten poeng + at han klarte å prestere å si noe sånt som at "reinsdyr var godt men jeg foretrekker elg". Må jo bare le av det hele men neste gang jeg har behov for en som kan takke for maten så skal de skje under visse instruksjoner.
Elise_ Skrevet 4. august 2006 #5 Skrevet 4. august 2006 Min stefar holdt takk for maten-talen i vårt bryllup. Syns det passa bra.
Gjest Litjtuppa ii Skrevet 5. august 2006 #6 Skrevet 5. august 2006 Må man egentlig ha slik takk for maten tale? Tror det kan bli nok taler i bryllupet vårt likevel, om ikke noen skal legge ut om hvor fantastisk maten var.. Er igjen akkurat ei uke til bryllupet vårt nå, nesten for seint å spørre noen om denne talen også eller?
Gjest Gjest_milla_* Skrevet 5. august 2006 #7 Skrevet 5. august 2006 Min stefar holdt vår "takk-for-maten"-tale. Er veldig fornøyd med den avgjørelsen milla
tommeline Skrevet 7. august 2006 #8 Skrevet 7. august 2006 Vi brukte en god venn av mannen min. Han holt en morsom kort tale. Takk-for-maten-tale er ikke absolutt nødvendig syns jeg, men hvis ikke noen holder en slik tale bør toastmaster passe på at serveringspersonalet blir takket for god jobb etc. Noen bruker sang som avslutning på måltidet.
Rioja Skrevet 7. august 2006 #9 Skrevet 7. august 2006 (endret) Vi bad en felles venn om å holde denne. Det var hans fortjeneste at det ble bryllup (han som presenterte mannen og meg for hverandre), så vi ønsket at han skulle gjøre noe i anledning bryllupet! Han hadde kommet til å holdt tale uansett, og vi har begge taletrengte i familien, så det var greit å korte det ned... Han ble spurt et par måneder i forvegen... Endret 7. august 2006 av Rioja
Lassie Skrevet 7. august 2006 #10 Skrevet 7. august 2006 Toastmasteren vår holdt takk for maten talen.
tullen Skrevet 27. august 2006 #11 Skrevet 27. august 2006 Det er flere måter å gjøre dette på. 1. Brudgommens far takker for maten på slutten av sin tale. (Siste plikt-tale) 2. En gjest (hvem som helst, bare det er avtalt god tid i forveien) holder en kort og fengende takk for maten tale. 3. Toastmaster avslutter og avrunder med å takke for maten. 4. Brudeparet har selv sørget for en takk for maten sang. Dersom noen har spørsmål angående sanger og taler, kan dere gjerne kontakte meg privat: [email protected] Mvh Tullen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå