Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt Telenor ADSL, men får det ikke til å fungere hos meg. Deler linja med broren min, som har win xp, jeg har 98, vi er koblet sammen via en router.

Han kommer seg på nett, men ikke via routeren (altså: nettverkskabelen fra hans data er koblet rett inn i ADSL-modemet). Dersom begge to er koblet til routeren, kommer ingen på nett, men vi finner hverandre (altså er det ikke noe galt med nettverket).

Men jeg kommer meg ikke på nett fra min datamaskin, verken via routeren eller rett til modemet. Blir så sinna!

Derfor har jeg bestemt meg for å installere win xp, og kjøre installeringa av ADSL, konfigurasjonen av routeren og installasjon av nettverket om igjen. BLir så sinna!

Sikkert noe jeg har gjort feil, det er så mange rare ord og forkortelser. Har jeg dynamisk eller statisk ip? Hva er PPPoE? Jeg skjønenr ingenting...

Kid

... og han dusten på Telenor kunne ikke hjelpe meg, selv om jeg satt i en halvtime og hørte på den klisne pausemusikken...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skjønner det Kid-A, at tullingene på kundeservice vil ikke fortelle oss hvordan man deler en ADSL-tilkobling. De vil at vi skal kjøpe 2 pakker de.

Vet at det kan være litt trøbbel med deling hvis man har win98, så det er nok lurt å bytte til XP eller 2000. da skal det være ganske enkelt å dele oppkoblingen... tror jeg.

Skrevet

Æsj, jeg hater Telenor... de er sååå lite serviceinstilte!

Men nå får jeg xp, så da ordner det seg vel, kanskje.

Kid-a

Skrevet

Her kjører vi xp begge to, og deler adsl via router. Ingen problemer vi i alle fall... Håper det løser seg for deg også nå. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...