Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #1 Skrevet 4. august 2006 Våknet med en blødning i dag, er på 5 dager etter el. Hva kan det være? El test slo ut positivt på mandag, ble litt sengekos da. Ikke hatt mulighet siden, så spørs om det har blitt noen graviditet. Verker litt i magen i dag, ala mensmurringer. Blør ikke mye, men sånn at jeg må bruke et lite truseinnlegg. Aldri hatt uregelm blødninger før jeg.. Noen som kan gi meg litt info på hva dette kan være? Takk
Cymbidium Skrevet 4. august 2006 #2 Skrevet 4. august 2006 EL-tester kan være positive uten at EL faktisk finner sted. Kroppen kan sende ut signaler om at EL er på vei flere ganger i en syklus før det faktisk skjer. Kanskje du ennå ikke har hatt EL. Noen spotter før EL, og da er man visst ekstra fruktbar. Du sier EL-testen slo positivt ut mandag. Det betyr vel at en evt EL fant sted 36- 48 timer etter det? Eller er det 24-36 timer etter positiv test? Uansett er det for få dager etter EL til at det kan være en festeblødning. Og om du skulle være 5 dager etter EL, så tror jeg det er for tidlig uansett. Eller du kan ha hatt en litt rar syklus og mensen er på vei veldig tidlig denne gangen. Eller... vet ikke, jeg. Kroppen er jo bare litt rar i blant.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #3 Skrevet 4. august 2006 Sant det, Cymbidium, kroppen er noenganger rar. Håper bare ikke det er noe galt med meg.. El testen indikerer at el finner sted i løpet av de neste 24 timene. Jeg hadde en liten blødning senere på dagen, litt friskt blod. Tror kanskje dette var en el-blødning, har hatt det noen ganger før også. Det er vel vanlig med småblødninger etter pilleslutt, så godt mulig det er det jeg nå har (sluttet på pillen for 4 mnd siden). Har bare ikke hatt dette før..
Cymbidium Skrevet 4. august 2006 #4 Skrevet 4. august 2006 Det er vel vanlig med småblødninger etter pilleslutt, så godt mulig det er det jeg nå har (sluttet på pillen for 4 mnd siden). Har bare ikke hatt dette før.. ← Kan godt hende det er det. Hvis du har uforklarlige blødninger i flere sykluser, er det nok lurt å kontakte lege for å få en sjekk. Man blir jo bekymret når ikke alt er som normalt, men sjansen er jo veldig stor for at det ikke er noe galt med deg! Lykke til videre!
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #5 Skrevet 4. august 2006 Kan godt hende det er det. Hvis du har uforklarlige blødninger i flere sykluser, er det nok lurt å kontakte lege for å få en sjekk. Man blir jo bekymret når ikke alt er som normalt, men sjansen er jo veldig stor for at det ikke er noe galt med deg! Lykke til videre! ← Takk! Kontakter nok lege dersom jeg opplever dette ofte, men foreløpig har det aldri skjedd før. Nå er forresten blødningen stanset, varte bare i noen timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå