Gå til innhold

Hvilke grønnsaker til Indrefilet?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I morgen skal jeg servere 3 retters middag. Hovedretten er indrefilet av okse med bernaisesaus og ovnsstekte poteter og sauterte grønnsaker. Men jeg klarer ikke å bestemme meg helt for hvilke grønnsaker jeg skal bruke?

Ellers er forretten blomkålsuppe, og desserten sjokolademousse. Høres det ut som en bra meny?

:)

Burde muligens nevne at indrefileten skal være fylt med en blanding av spinat, løk, soltørkede tomater og parmesanost.

Endret av iselin22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker grønne grønnsaker til biff: Spinat, brokkoli, asparges eller grønne bønner.

Når du skal fylle indrefileten med spinat og ha blomkålsuppe til forrett, ville jeg kanskje gått for grønne bønner eller asparges. Kok bønnene i 2-3 min, og sauter så lett i olivenolje med litt finhakket hvitløk. Aspargesen kan kokes, eller enda bedre: grilles (jeg bruker grillpanne). Selvfølgelig mye annet som passer også, dette blir en smakssak. :)

Menyen høres kjempegod ut. :sikle:

Et lite tips ang. desserten siden vi er midt i bringebærsesongen: Det er veldig godt med friske bringebær til sjokolademousse.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Skal lage ostekake med bringebær, så da får jeg nok en del bringebær til overs som jeg kan bruke til moussen. Tusen takk for tipset!

Gjest LilSweetie
Skrevet

Menyen ser kjempegod ut! :)

Jeg synes rosenkål er veldig godt til rødt kjøtt.

Skrevet

grønne bønner er nyydelig til rødt kjøtt, vi bruker smørdampet med litt pepper på.

Skrevet

Sellerirot er min anbefaling. Gjerne i en slags varm salat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...