Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vet mange prøver i et år og vel så det, men jeg er jo bare 22, visstnok på mitt mest fruktbare.

Er det lenge at det ikke har klaffet etter 7 måneder da?

Sambo er 25, så ikke gammel han heller... Vi lever sunt, litt alternativ, med alt hjemmelaget og mye økologisk, så kostholdet er det ikke noe å si på. Masse frisk luft og fysisk aktivitet. Ingen medisiner.

Og et stort ønske om å bli foreldre...

Noen råd? Tips? Trøst...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikkr du behøver å begynne å engste deg ennå.

Mange prøver i flere år før det klaffer, å med din unge alder så har du enda god tid på å bli gravid.

Jeg prøvde i 12 år før det ble klaff, og da var jeg midt i 30 årene.

Skrevet

Når jeg var 22, så hadde vi vårt første prøverørsforsøk. Og de hadde ikke funnet noen problemer med noen av oss. Da hadde vi forsøkt i 2 år.

Jeg sier ikke det for å skremme deg, men 7 mnd er ikke langt tid, selv om du bare er 22. Det er ikke alltid man kan se eller merke problemet og noen forblir uforklarlige ufrivillig barnløse uansett alder.

Men det finnes også mange lykkelige historier av de som har prøvd en stund og plutselig bare blir gravide. Prøv noen måneder til, har det ikke skjedd noe da så ring legen din.

Lykke til!

Skrevet

Jeg vet det føles lenge å ha prøvd i 7 måneder uten å lykkes, men det er innenfor nomalen.

Har du regelmessige sykluser? Temper du? Anbefaler det for å få være sikker på når du har hatt EL. Du kan evt lese mer om det her

Lykke til med prøving!

Gjest Bertine
Skrevet

Hei!

Jeg er også 22 år, og nå har vi prøvd i 11 måneder..

Jeg har hele veien hatt uregelmesige sykluser, så jeg har valgt å bestille time på klinikk hausken i haugesund. Ska der på mandag.

Det sliter for mye på meg å ikke vite om noe er galt eller ikke, derfor bestilte jeg time privat. Fastlegen min ville ikke gi meg time før vi hadde prøvd ett år, selv om jeg sa at jeg var bekymret.

Er du engstelig, så ring å snakk med fastlegen din.

Hvordan er syklusene dine? Bruker du el tester?

Gjest Gjest_Pusen_*
Skrevet

Hei!

Jeg er snart 22 år, og har prøvd i ett år nå, uten hell. Prøver å ikke tenke for mye på det, men når det popper opp barn hos venner og bekjente. Er det vanskelig å la vær.

Det er ingenting jeg ønsker meg mer nå enn et barn. Jeg er gift, har hus og fast jobb. Alt er på stell. Og det gjør det bare enda verre, når barnet ikke vil lage seg..

Vi er mangen i samme båt... Vi må nok bare støtte hverandre..

Lykke til!!! :klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem:

Skrevet

7 mnd er ikke lenge og ha prøvd.

Har noen venner av oss som har brukt ca 12 mnd på hvert barn, men de har også fått 5 barn.

Så lenge du har normale sykluser og sånnt så ville jeg venta til det var gått 12 mnd før jeg startet med utredning.

Skrevet

Med nr 1 brukte vi 9 måneder før det klaffet (jeg var 25 år).

Nå er vi i pp 13 uten klaff. Jeg er 28 år.

Tror du kan ta det helt med ro (VET at det ikke er så lett) foreløpig så lenge syklusene dine er rimelig stabile og du ikke har noen spesielle plager. Virker som de fleste leger er litt småstrenge på "1-årskravet". Lykke til!! :klem:

Gjest Gjest_~Capricorn~_*
Skrevet

Jeg er 24 og mannen 28. Vi har prøvd i 40 mnd uten klaff. Snart 3 og et halvt år. Og det synes jeg er lenge. Hittil har de ikke funnet noe galt. Jeg skal til Haukeland i høst. Hsg og lap. Håper det blir en ordnings på saker og ting da.

7 mnd er ikke så lenge da.. :sjenert:

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...