Gå til innhold

Budapest

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal være fire dager i Budapest i september. Hva bør jeg få med meg av shopping og severdigheter, dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet (endret)

Bade på Szechenyi og Gellert! Ta en massasje eller annen spa-behandling på Gellert.

Så må du få med deg slottshøyden (Varhegy) på Buda-siden. Man kan ta en funicular opp på høyden.

De har en flott opera, hvis det er din ting. Bilettene er ikke så dyre, men være ute i litt god tid i forveien.

St. Stephens katedralen er grei å få med seg. De har så klart noen museer rundt i byen som du sikkert klarer å finne fram til selv. Så er det parlamentet. Flere fine parker, bl.a. Szechenyi der det ene badet ligger.

En god restaurant: Muveszinas, http://www.travelport.hu/vendeglatas/EVend...&prf=24〈=en

De har en lang gågate med masse shopping, den er det vanskelig å unngå, så dit kommer du sikkert helt av deg selv.

Metro og trikk er kjempebillig med avganger hele tiden.

Endret av Elfrida
Skrevet

Jeg anbefaler en tur til Sentendre, som er en liten landsby smekkfull av små butikker. De selger anmtikviteter, kundst, glass og mye mer.

Ligger i fin "dagstur-avstand" fra Budapest.

Skrevet

Det var fine tips, dere! Bad må jeg selvsagt på, ja... Nå har jeg vært på biblioteket og lånt en hel haug med guidebøker også, så her skal planlegges... :ler:

Gjest Fantus
Skrevet

Anbefaler absolutt et besøk på et av badene i byen.

Ta en tur på et av de mange markedene.

Rett ved Operaen ligger en kafe som serverer utrolig god italiensk is.

Rett utenfor byen ligger en park med mange store statuer fra komunist-tiden. Se denne siden

Skrevet

Jeg skal til Budapest i August, og henger meg med på denne tråden :) Har hørt at Geller badet er oppskrytt og turistete og dyrt i forhold til andre bad i sentrum.....?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...