Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går og håper på at jeg er gravid.

Hvor tidlig slår det ut på en graviditetstest? Bør jeg vente til IKM, eller kan det slå ut noen dager før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen kan det slå ut som en svaaak strek noen dager før forventa IKM, mens andre igjen må vente lenge ETTER den datoen.

Hvis du har IKM f.eks 10. august kan du ta en test 8. el. 9.ende - men jeg ville nok vente til et par dager etter jeg. Hvis ingen tante kommer 10.ende så ville jeg tatt en test 11.

X'er fingre for deg ;)

Skrevet

I følge en statestikk på FertilityFriend, tester 6 % positivt fire dager før IKM. Tre dager før har totalt 15% testet positivt, to dager før har totalt 22% testet positivt og 1 dag før 43 %. Og på IKM-dagen er det totalt 60% som har fått en positivt test, mye lavere tall enn jeg hadde trodd. Dagen etter IKM er tallet 75%, to dager etter 86%, tre dager etter 95% og fire dager etter har alle fått positivt svar blant de som var gravide. De har i den undersøkelen sjekket 93,184 tempecharter.

De skriver også at hvis du har en lutealfase på mindre enn 13 dager, burde du vente til litt etter IKM med å teste. Jeg tipper til dag 13 i hvert fall.

Skrevet

Jeg testet svakt positivt 1 uke og 3 dager etter EL! (9DPO)

• 3 uker senere...
Skrevet

6 dager etter IKM. Fikk først negativ test, og da ventet jeg ei hel uke til neste test. Og den var positiv!

Skrevet

Må ha vært (føltes) som en laaaaaaaaang uke å vente.... ;)

Skrevet
Må ha vært (føltes) som en laaaaaaaaang uke å vente.... ;)

Det er verre nå.... Syklusen min er borte :grine: Men den som venter på noe godt osv.

Skrevet

Ahhh... nybegynnerfeil - ikke innlogget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...