Wonderwoman Skrevet 4. august 2006 #1 Skrevet 4. august 2006 Vi har nettopp fått vårt nye familiemedlem, og trives godt med det, men hva gjør vi når hun hyler hele natta? Vi har en sånn planløsning at alle blir holdt våkne... Å ha henne på soverommet er ikke aktuelt. Noen tips? Hadde det blitt mindre hyling med to katter? Hun er 10 uker gammel, så hun burde være gammel nok til å bli tatt fra moren. Hjelp!!!! Min mentale helse står på spill. Hvis vi ikke kommer frem til en løsning vet jeg ikke hva vi skal gjøre
Gjest Elfrida Skrevet 4. august 2006 #2 Skrevet 4. august 2006 Kattunger bør helst være 12 uker før de blir tatt fra mora. Jeg vil tro at det går over om en liten stund. Hvor lenge har dere hatt henne?
Wonderwoman Skrevet 4. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2006 Bare et par dager... Hun må vel finne seg til rette bare... Men det er slitsomt når fireåringen våkner om natta... Får bare gi det tid. Har alltid hatt katt, men ikke opplevd dette før.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #4 Skrevet 4. august 2006 Synes det heller hadde vært mer rart hvis kattungen ikke jamret seg og var lei seg: den er jo bare en liten baby og skulle ikke vært tatt fra mora si enda. Ikke lenge siden den slutta i die heller (mange kattunger på den alderen som fortsatt får melk av mora). Den er vant med å være sammen med mora og søsknene, og så må den plutselig være helt alene. Selv om du ikke vil ha katten på soverommet, så ville jeg sovet sammen med kattungen den første tida. Da jeg fikk meg to stk kattunger sov jeg på sofaen sammen med dem for å gi dem den nødvendige tryggheten den første tida. Og ja: det er mindre arbeid å få seg to stk samtidig, da har de selskap i hverandre og kan leke med hverandre. Når man får seg to kattunger slipper man også problemer med at de skal godta hverandre.
Azi Skrevet 6. august 2006 #5 Skrevet 6. august 2006 Sier som gjesten over. Legg deg i stuen sammen med pusen. Vi har alltid hatt pusen våres i begynnelsen på soverommet. Men så har dem gradvis fått avvenning til å ikke gå inn der. Det har foreløpig funket sånn inni mellom!
Wonderwoman Skrevet 6. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 6. august 2006 Tusen takk for gode råd Ting har roet seg betraktelig, var vel kansje bare jeg som hadde litt frynsete nerver etter ei søvnløs natt Nå er pusen husvarm og trygg, og skjønner at vi dukker opp igjen om morgenen Gir forresten mye lyd fra seg generelt, så navnet ble "Lille Mjau"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå