Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har blitt henvist til gynekolog av fastlegen for utredning, og har første time i dag...

Dere som har vært gjennom dette: Hvordan foregikk deres første time, og hva kan jeg forvente meg skjer videre? Har mistanke om PCO(S); kan jeg forvente å få noen svar i dag, og evt starte opp på feks pergo allerede,eller tar alt dette veldig lang tid? Allerede utålmodig etter at noe skal skje, etter å ha ventet lenge på denne timen...

Og et spm til: Var mannen med?

Veldig spent nå: glad for å komme i gang, samtidig veldig nervøs for hva de skal skje, og for å få dårlige nyheter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mannen er gjerne med på første timen ja, og han kan kanskje ta med sædprøve. Men for det så er det en omfattende oppskrift, så hvis ikke de ba om det i innkallingen så trenger dere nok ikke å ta det med. :)

Ellers er det en del snakking og registrering av opplysninger. Hvis ikke du har tatt blodprøvene så får du nok rekvisisjon for det. Og sannsynligvis tar legen innvendig ultralyd av deg. Så får du forhåpentligvis vite om d kan være PCOS. Etter det vet jeg ikke hva som skjer hvis du har PCOS, for jeg hadde ikke det, men ble satt på pergotime likevel siden jeg ikke hadde EL.

Lykke til! :klem:

Endret av iselin22
Skrevet

Nå har du sikkert allerede vært der, men tenkte at jeg ville svare likevel.

Min mann var med til gynekologen. Vi ble sammen stilt en masse spørsmål, og blodprøvene ble nøye studert (de hadde jeg tatt hos fastlegen). Så ble der tatt nye blodprøver (stoffskifte). Der ble gjort en innvendig ultralyd, og jeg fikk vite at jeg hadde syster, og derfor PCOS, også sett utfra blodprøver.

Min lege ville ikke gi meg Pergo eller lignende ennå, ikke før jeg hadde vært til en HSG undersøkelse, som er en røntgenundersøkelse for å se om egglederne er åpne. Denne har jeg nå fått utført, og venter på å komme til legen igjen (som er på ferie :sur: )

håper at det gikk bra i dag :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...