miss77 Skrevet 3. august 2006 #1 Del Skrevet 3. august 2006 Er det sånn at man må ta førsteårs obligatoriske fag ide to første semestrene, eller kan man velge å ta f.eks ett andreårs-emne det første året, og"spare" ett av de obligatoriske emnene til senere i studieløpet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #2 Del Skrevet 3. august 2006 Litt OT, men hva bruker man en bachelor i psykologi til? Dette er ikke det samme som profesjonsstudiet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss77 Skrevet 3. august 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 3. august 2006 Ja, du kan jo lure Nei, det er ikke det samme som profesjonsstudiet, og man blir definitivt ikke kvalifisert til å jobbe som psykolog etter de 3 årene. Har en bachelor i samme sjanger fra før, og ønsker å supplere mine kunnskaper på området, og da ta fag som retter seg mot organisasjon og ledelse. Dette for å styrke mine sjanser til å klatre oppover i hierarkiet i bransjen der jeg jobber nå, og for å styrke mine muligheter til å jobbe i det private. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 4. august 2006 #4 Del Skrevet 4. august 2006 På de fleste bachelorgrader er det mulig å trikse og mikse litt med når man vil ta fagene. Men ikke alltid det går, siden man blir nedprioritert for de fagene det ikke er meningen man skal ta det semesteret. Men det er jo bare å prøve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #5 Del Skrevet 4. august 2006 Som regel kan man bytte litt om, og det oppsettet som er foreslått er bare et anbefalt studieløp, men en det 2000-emner forutsetter at man har tatt visse innledende emner først. Sjekk emnesiden på de emnene du er interessert i. Der skal det stå om emnet forutsetter at du alt har tatt andre kurs under "obligatoriske forkunnskaper". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss77 Skrevet 4. august 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 4. august 2006 Som regel kan man bytte litt om, og det oppsettet som er foreslått er bare et anbefalt studieløp, men en det 2000-emner forutsetter at man har tatt visse innledende emner først. Sjekk emnesiden på de emnene du er interessert i. Der skal det stå om emnet forutsetter at du alt har tatt andre kurs under "obligatoriske forkunnskaper". ← Takk for svar Har en del psykologi fra før, der i blandt generell psy. og ex.phil. fra et annet universitet i landet, som jeg håper å få godkjent. Gjør jeg det er obl. forkunnskaper i boks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå