Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #1 Del Skrevet 3. august 2006 Er det sant at det bare er å troppe opp på studiestart og få plass dersom det er ledig (noen ikke møter opp)? Jeg har trodd at de som stod øverst på ventelista fikk de ledige plassene, men har sett at andre på KG har sagt noe annet. Kan noen oppklare? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netten Skrevet 3. august 2006 #2 Del Skrevet 3. august 2006 Det fungerer i alle fall ikke sånn hvis det er høyere utdanning du snakker om. Jeg spurte om det samme i fjor da jeg sto på venteliste på HiB, og da fikk jeg beskjed om at alt måtte gå gjennom opptakskontoret på skolen. Jeg ble oppringt av dem da jeg hadde rykket opp til plass nr. 1 på ventelisten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 4. august 2006 #3 Del Skrevet 4. august 2006 Er det sant at det bare er å troppe opp på studiestart og få plass dersom det er ledig (noen ikke møter opp)? Jeg har trodd at de som stod øverst på ventelista fikk de ledige plassene, men har sett at andre på KG har sagt noe annet. Kan noen oppklare? ← Jeg vet om ei som kom inn på master på statsvitenskap på denne måten. Hun fikk i utgangspunktet beskjed om at de ikke etterfylte, men fikk "mast" seg til en av de ledige plassene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Najs Skrevet 4. august 2006 #4 Del Skrevet 4. august 2006 Er det sant at det bare er å troppe opp på studiestart og få plass dersom det er ledig (noen ikke møter opp)? Jeg har trodd at de som stod øverst på ventelista fikk de ledige plassene, men har sett at andre på KG har sagt noe annet. Kan noen oppklare? ← Det har jeg aaaldri hørt om at kan forekomme, og i såfall er det rimelig dårlig gjort i forhold til de som står øverst på ventelista... Vet iallefall at jeg hadde blitt møkkasur hvis noen maste seg til MIN plass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #5 Del Skrevet 4. august 2006 Det er ikke noe poeng å møte opp første skoledag om du ikke har fått plass, opptak gjennom samordna opptak følger ventelistene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #6 Del Skrevet 4. august 2006 Takk for svar, det var det jeg trodde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vendelin Skrevet 4. august 2006 #7 Del Skrevet 4. august 2006 På skolen min var det folk som kom inn på studie bare ved å møte opp etter et visst antall dager (vet ikke hvor mange etter studiestart). Vet også om noen som ringte daglig for å høre om ledig plass. PÅ studie mitt var det folk som faktisk begynte en måned etter studiestart ved å være litt ihedig. Jeg ville møtt opp for å melde interesse og kanskje er man så heldig at ventelista ikke er så lang eller folk har vært flinke til å melde avbud. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #8 Del Skrevet 5. august 2006 Jeg har forstått det slik at det er 'førstemann til mølla' om noen ikke møter opp til første dag. Den som er der å spør får plassen. Om ingen er der går de på ventelistene.. Men mulig jeg har misforstått. Jeg skal ihvertfall troppe opp å høre om det er blitt ledig plass, eller om noen har meldt avbud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. august 2006 #9 Del Skrevet 5. august 2006 Det er hvis de ikke kommer innen 2 uker, at du kan stjele plassen deres fikk jeg høre :-) I fjor ville jeg inn på tegning form og farge, men var på plass nr 7. Jeg hadde kommet inn på andrevalget mitt (Reklame) og valgte bare det. Fikk en positiv overraskelse der iallfall, har aldri fått så mange bra karakterer i mitt liv! :D Har du ikke noen andre linjer du har kommet inn på? Ganske skummelt å møte opp siden jeg ikke hadde sagt ja ennå, men jeg sa det bare på kontoret, løp over hele byen bort til kinoen og kom for sent inn i en kinosal stappfull, med egen idol-ali konsert. Jeg er så glad jeg slipper det igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå