*Anaïs* Skrevet 3. august 2006 #1 Skrevet 3. august 2006 Fikk femti roser av min i helgen og nå har de begynt å henge med hodet. Kan jeg lage noe av rosebladene, de lukter så himmelsk godt
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #2 Skrevet 3. august 2006 Det går sikkert an å tørke dem og lage potpurri, men vet ikke hvordan det er lurest å gjøre det. Ellers går det an å kandisere og spise roseblader, men ville ikke spist sånne butikkroser som sikkert er sprøyta og drevet fram på intensivt vis. Også kan du strø bladene i senga og over deg selv og overraske kjæresten.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 3. august 2006 #3 Skrevet 3. august 2006 Du kan lage rosesmør, men som gjesten over sier - kanskje ikke å anbefale med kjøperoser.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #4 Skrevet 4. august 2006 roseedikk er nydelig i dressinger, og i fruktsalat. Men som de andre over her vile jeg ikke brukt kjøperoser. bare nysgjerig altså: hva har han gjort?
Blomsterjord Skrevet 5. august 2006 #5 Skrevet 5. august 2006 Du kan legge bladene i press i en telefonkatalog. Etter en stund (husker ikke hvor lenge) er de tørre og papir-aktige. Da er det kjempefint å bruke de til decopage! Jeg hadde et hvitt skrin som jeg dekorerte på denne måten. Limte bladene tilfeldig strødd utover lokket, og decopage lakk over. Nydelig! Eller tenkte du på noe spiselig/kosmetisk?
*Anaïs* Skrevet 6. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 6. august 2006 Nei jeg tenker på noe som lukter, jeg hadde ikke tenkt å spise de.(visste ikke at det var mulig engang) Tenker på pot pourri (?) eller rosevann el. bare nysgjerig altså: hva har han gjort? ← Ingenting, men jeg hadde solgt mitt første maleri
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå