Amber Skrevet 3. januar 2003 #1 Skrevet 3. januar 2003 hvorfor skal det være slik at man må registrere seg for å skrive innlegg? Detter irriterer meg hver gang det er noe jeg har lyst til å svare på, og så opps nei, må gå å registrere meg først... akkurat som om det har noe å si! Jeg kan jo være hvem som helst uansett... Noe stort tull dette her, som følger av at jeg ikke gidder å engasjere meg.... Noen som er enig? Hva for rolle spiller det om jeg heter Lille eller Gjest? Hallo? Alt på internett krever registrering for tiden, og det ER tungvindt med ørtogførti login navn og passord. BLÆH
Gjest Lea Skrevet 3. januar 2003 #2 Skrevet 3. januar 2003 Er det ikke bare på Personlige meldinger og i dagbøkene at du trenger å være registrert da?? jeg håper på at det vil bli tvungen registrering på hele forumet jeg. Slipper så mange tulleinnlegg.. Et tips er å bruke samme passord på alle steder du registrerer deg. Brukernavnet kan jo også være det samme på flere forum/sider.
Babyface Skrevet 3. januar 2003 #3 Skrevet 3. januar 2003 Tror det bare er i enkelte av forumene du ma ha et brukernavn med passord for å skrive innlegg. Ellers er jeg enig med deg; brukernavn for alt mulig rart er bare tull. Du vet jo fortsatt ikke hvem jeg er, selv om jeg poster under "Babyface" og ikke som "gjest".
Amber Skrevet 3. januar 2003 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2003 Tulleinleggene kommer uansett, de klarer du jo ikke å sile ut bare fordi man innfører tvungen registrering. Det eneste som oppnås er at færre gidder å skrive inn.
Tusenfryd Skrevet 3. januar 2003 #5 Skrevet 3. januar 2003 Det er ingen tvungen registrering på KG. Kun på Personlige meldinger og i Dagbøkene som Lea skriver. På personlige meldinger var det så mye useriøs bruk at Gry valgte å gjøre det der - les innlegget hennes øverst på den siden, så ser du det. Dagbøkene sier seg selv, hvis ikke kunne jo hvem som helst ha gått inn og skrevet og ingen hadde visst hvilken som var hvem sin.
Gjest Lea Skrevet 3. januar 2003 #6 Skrevet 3. januar 2003 Jeg lover å poste MER hvis det blir tvungen registrering. Det er ikke så praktisk å poste masse tulleinnlegg når nicket er kjent her inne og man kanskje har fått noen venner og fiender. Hvis man må registrere seg må man i større grad stå for det man sier.
Babyface Skrevet 3. januar 2003 #7 Skrevet 3. januar 2003 Hvis man må registrere seg må man i større grad stå for det man sier. Jeg synes du undervurdere andre folk med en sånn kommentar. Tror du jeg hadde vært ærligere, tøfferer og råere i kommentarene dersom jeg hadde postet som gjest i steden? Man er da nøyaktig like anonym med brukernavn som uten. Du vet ikke om jeg er din nærmeste nabo eller en kollega selv om jeg poster under "Babyface". Jeg synes det med å "bare" være gjest kan ha sine fordeler. Jeg har snart postet 500 innlegg her på KG og mange som er her ofte har sikkert dannet seg et bilde av hvordan jeg er som person. Det jeg da skriver blir gjerne tolket ut fra hvordan den enkelte tror jeg er i virkeligheten og det jeg mener blir oppfattet anderledes enn det innlegget var ment som. Det en gjest skriver blir oppfattet mer objektivt og sannsynligvis mer riktig fordi vi som leser det ikke vet noe om vedkommenes holdninger til andre ting. Man blir lettere satt i bås dersom man skriver innlegg under et fast brukernavn.
Gjest Lea Skrevet 3. januar 2003 #8 Skrevet 3. januar 2003 Tror at du misforstår meg litt her nå... Jeg mener disse "tulle-innleggene" som i perioder ramler inn fra gjester. Det sal litt til for at en fast bruker som er registrert vil legge inn sånne innlegg. Og ja.. jeg vil være anonym og folk får gjerne ha meninger om meg utfra tidligere innlegg. Hvis man ikke vil det, så får man heller bytte nick noen ganger da... Denne diskusjonen har vært oppe flere ganger før og jeg har ikke mer å tilføye!
chimp Skrevet 3. januar 2003 #9 Skrevet 3. januar 2003 ......der syns jeg du har et veldig godt poeng, Babyface!
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2003 #10 Skrevet 3. januar 2003 Jeg lover å poste MER hvis det blir tvungen registrering.. Vel, jeg vet nå dessverre ikke om jeg ser fram til det... Mirabella
Gjest Donna Skrevet 3. januar 2003 #12 Skrevet 3. januar 2003 Dersom man krysser av for automatisk pålogging eller hva det står, under pasordet - så slipper man å skrive inn bruker navn og passord hver gang man skal skrive noe :D Når det gjelder tvungen registrering så synes jeg ikke helt om den ideen. Synes forumet er fint som det er. Og jeg har intrykk av at det har vært mindre tulleinlegg i det siste. Det er sikkert mange som synes det kan være greit å ha mulïgheten til å skrive som gjest noen ganger. Kanskje man lurer på ting man ikke ønsker at noen skal forbinde med person/nick. Eller kanskje andre brukere vet hvem man er og hva man heter på ordentlig og det da kan være greit å være anonym Nei jeg er storfornøyd med forumet som det er jeg Lille meg 2 (måtte inn igjen og endre på noen skrivefeil jeg :oops: )
Gjest Lea Skrevet 3. januar 2003 #13 Skrevet 3. januar 2003 Vel, jeg vet nå dessverre ikke om jeg ser fram til det... Mirabella :cry:
Gjest Diva Skrevet 3. januar 2003 #14 Skrevet 3. januar 2003 Er det så mye vanskeligere å logge seg inn på kvinnegudiens diskusjonsforum, enn din egen mail ? Skjønner ikke problemet der nei. Du er heller ikke nødt til å ha fnerten forskjellige passord og brukernavn da..... Noen steder kan du jo bruke de samme ? Dessuten er det FLOTT hvis det hadde blitt litt færre en hundre forskjellige gjester som ikke gidder å skrive et navn på innlegget, så vi kan skille mellom dem i diskusjoner. Greit at det er mange gjester, men det er søren så komplisert å skille dem noen ganger....og mixe de "ordentlige" gjestene med de "tullball"-gjestene. Skjer nok av og til dette, tenker jeg.......... Og, ja. Hadde ikke gjort meg noe om det ble tvungen registrering. Kanskje man kunne kommet til bukt med NOEN av de tullingene som forsurer ting og tang her på KG. Men jeg har absolutt ikke noe behov for å se at det blir tvungen registrering her. Synes det er merkelig at du som først skrev inn her, ikke gidder å engasjere deg noe særlig bare fordi du MÅ logge deg inn ? Da gidder du vel ikke å være engasjert i det hele tatt, ville jeg trodd da. Da er det vel ikke så viktig ? Dessuten er det jo bare to forum gjester ikke kan skrive i. Siden du ikke er så engasjert ville det vel ikke være et så stort savn ???
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2003 #15 Skrevet 3. januar 2003 :cry: Det var ikke meningen å såre deg...men du stod bare så "lagelig til for hogg". Dette var bare en spøk - synes det var en morsom kommentar fra deg...håpte du skjønte det da. Sikkert mange som setter pris på å høre mere fra deg! (også jeg - men jeg følger ikke SÅ godt med)Med eller uten tvungen registrerring. Ellers så har vi jo Lasse som er så snill og "åpent og ærlig" forteller alle hvem "gjester" er..så jeg tror IKKE vi trenger tvungen registrering! Gi den mannen litt betaling for innsatsen da!! Mirabella
Gjest care Skrevet 3. januar 2003 #16 Skrevet 3. januar 2003 Er virkelig DETTE noe dere gidder å skvaldere om for ørtenede gang. *care klarte ikke å dy seg her*
Tusenfryd Skrevet 3. januar 2003 #17 Skrevet 3. januar 2003 Det hender at det kommer nye brukere som ikke vet hva som ble kaklet om her for dager, uker, måneder og år siden da... og det må være lov. Det kan være sånt som gjør at enkelte har ytret at det noen ganger blir veldig internt her...
Gjest Diva Skrevet 4. januar 2003 #18 Skrevet 4. januar 2003 Er virkelig DETTE noe dere gidder å skvaldere om for ørtenede gang. *care klarte ikke å dy seg her* Er det så nøye for deg hva andre diskuterer da ? Synes dette er et interessant emne. Du MÅ jo ikke lese innlegga, liksom
Gjest dorian Skrevet 4. januar 2003 #19 Skrevet 4. januar 2003 Hvis det blir tvungen registrering vil det komme nye brukere inn mye sjeldnere. I tillegg vil vi få færre innlegg som er postet på innskytelse - noen som husker 14-år-drittmøkklei? Artig jente. Synes det bør være en anonym inngang, slik at folk kan teste litt før de bestemmer seg. Jeg ble selv værende på KG fordi jeg fikk respons når jeg skrev, og det gjelder sikkert også for andre. Og selv om de ikke blir sperret ute går det jo an å gjøre livet litt surere for anonyme gjester som bare kødder? Eks: Anonym gjest starter en tråd som x, deretter skriver han innlegg 2 som Anonym y for å beefe opp om Tvilsomme Meninger i innlegg 1. Hva om dette settes i system for å skape en trend, eller en "folke"-mening, ang. et spesielt tema Vi Burde Mislike? Det ville måtte vurderes som offentlig interesse, og jeg synes det er grunn til å opplyse om tilfeller der slikt skjer. Slik at vi har korrekt antall deltagere i diskusjonen dorian - lurte en stund på om den slemme Anti-dorian skulle oppstå
Gjest care Skrevet 4. januar 2003 #20 Skrevet 4. januar 2003 Nei, det har du helt rett i.....go on girl..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå