Gjest Fantus Skrevet 3. august 2006 #1 Skrevet 3. august 2006 Jeg og mannen min har tenkt oss på biltur gjennom Danmark. Vi tar båt fra oslo til Fredrikshavn eller Hirtshals og har tenkt å kjøre gjennom Danmark, til København og videre gjennom Sverige på vei hjem til Oslo. Noen som har noe tips til ting vi bør se på veien? Vi har ikke vært i Danmark siden vi var små, så de eneste attraksjonen vi vet om er Legoland Og vi må ikke kjøre korteste strekning mellom fredrikshavn og kjøbenhavn, det er turen om er målet og vi har god tid
Gjest Spirit Skrevet 3. august 2006 #2 Skrevet 3. august 2006 På Jylland bør dere få med dere Skagen, Århus med gamlebyen, Ribe Danmarks elste by og øya Fanø utenfor Esbjerg. Fyn er Danmark slik vi ser det på turistbildene. Mange koslige småbyer og noen slott som er verdt å få med seg. Skal dere spise godt (og dyrt) er Falslede kro å anbefale.
Brunhilde Skrevet 4. august 2006 #3 Skrevet 4. august 2006 Ta en titt på denne siden, her finner du mye informasjon om landet. Er ellers enig i forrige innlegg, men legger til at Odense er vel verd et besøk. Er vel ikke helt enig i at Fyn er Danmark slik vi ser det på turistbildene, det er det i mine øyne Jylland som er. På vei mot København anbefaler jeg et besøk på Louisiana, der pleier det være mye spennende å se. God tur!
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #4 Skrevet 5. august 2006 Jylland består for det meste av små steder med noen kjedelige rødstenshus en Brugsen og en gjennomfatsvei. Kan ikke huske å ha sett det i turistbrosjyrene??
monja Skrevet 5. august 2006 #5 Skrevet 5. august 2006 Jeg anbefaler virkelig Ørnereservatet i Bindslev (like utenfor Frederikshavn på vei mot Skagen). Det var virkelig en spennende opplevelse.
Gjest Gjest_oda_* Skrevet 29. april 2009 #7 Skrevet 29. april 2009 Jeg og mannen min har tenkt oss på biltur gjennom Danmark. Vi tar båt fra oslo til Fredrikshavn eller Hirtshals og har tenkt å kjøre gjennom Danmark, til København og videre gjennom Sverige på vei hjem til Oslo. Noen som har noe tips til ting vi bør se på veien? Vi har ikke vært i Danmark siden vi var små, så de eneste attraksjonen vi vet om er Legoland Og vi må ikke kjøre korteste strekning mellom fredrikshavn og kjøbenhavn, det er turen om er målet og vi har god tid du måå inoom og se den lille havfruen den er vakker og du måå innom operaen på holmer
Mermaid Blues Skrevet 30. april 2009 #8 Skrevet 30. april 2009 Hvis det ikke er en kjempeomvei (jeg stryker i dansk geografi... ) vil jeg på det varmeste anbefale Møn, og da særlig Møns Klint. Ubeskrivelig natur og kjempekoselig sted Samme med byen Stege på Møn, jeg stortrivdes der og har alle mulige planer om å reise tilbake en gang Dersom dere liker å ri kan jeg også anbefale en tur gjennom bøkeskogen, det er et ridesenter der som har organiserte turer for turister om sommeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå