Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Under en graviditet er det mange gravide som blir veldig sugen på visse ting.

Jeg har hørt historier om de som spiser skumgummi og de som må gå turer på stranden for å kjenne sjølukt..

Første gang jeg var gravid drakk jeg melk til den store medaljen. Var rett og slett avhengig av melk....

Mitt andre svangerskap gikk jeg å spiste rå potet..... :ler:

Er det andre som har slike erfaringer?

Hadde vært morsom å hørt om andre rare lyster under svangerskapet!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Lyster og lyster fru Blom, men jeg har plutselig blitt veldig begeistret for Kaviar. Likte det aldri før, men spiser plenty av det hver dag nå.

Når man skal snakke om sære lyster: Bestemora mi spiste Kaffegrut når hun gikk gravid med moren min og måtte ha sjokolade til alt med tanten min. Det kaller jeg for loony lyster jeg :D

Gjest Zalomine
Skrevet

Min farmor likte av alle sære ting lukten av EKSOS da hun gikk gravid med en eller annen. Det kan umulig være helt bra for helsa.. tenk på det alle som har dårlig samvittighet for sjokoladesug... sjokolade er tross alt sunnere enn eksos.... :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Sjokolade sug er en ting, men når man kan kombinere det med fisk osv. da blir det sært...æsj.

Gjest Zalomine
Skrevet

Å kombinere sjokolade med fisk høres lite fristende ut ja. Nå frister det ikke meg å kombinere noe som helst med fisk da, jeg er ikke videre begeistret for fisk i sin helhet. Men sjokolade er godt...

Jeg er jo ikke gravid heller da, og har aldri vært det, men duuuuu som det frister med litt sjokolade og potetgull nå! (pms ja!)

Trur alle slags lyster er "vanlig" i graviditeter jeg, har hørt om det aller meste. (dog, sjokolade kombinert med all slags mat, inkl fisk, har jeg ikke hørt om før nå)

Vel, kos dere med mager og lyster.. en gang blir det vel min tur også :)

Skrevet

De første ukene av svangerskapet hadde jeg dilla på alt med sitronsmak. Nå har jeg ikke noen spesielle lyster, men sjokoladesuget har faktisk blitt mye mindre under graviditeten.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har ikke hatt sug på noe før nå på slutten (35+4).

Nå synes jeg det er helt FANTASTISK med isbiter. Kan sitte med en kopp full og bare knaske i meg......

Ikke verdens mest usunne dille!

-isdronningen

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg har hørt at sylteagurk er vanlig å spise i store mengder når man er gravid- vørterøl likeså.

Milla

Skrevet
Nå synes jeg det er helt FANTASTISK med isbiter. Kan sitte med en kopp full og bare knaske i meg......

-isdronningen

Å, gjett om jeg kjenner meg igjen! Spiste isbiter som en GAL mot slutten av svangerskapet. De siste dagene var jeg innlagt med svangerskapsforgiftning. Gjett om jeg sneik meg inn på kjøkkenet på fødeavdelinga og nappa isbiter rett som det var :sjarmor: For ikke å snakke om under fødselen. Isbitene gikk ned på høykant. Gubben måtte ut etter påfyll både titt og ofte. Jeg knaska isbitene som sukkertøy. Både mannen og jordmora fikk frysninger av å høre på :blunke:

Skrevet

Kjenner også igjen noe av det der. Første gang jeg var gravid gjikk det i både melk og lakris. Vet at min mor var veldig gira på vørterøl. Har til og med hørt om en kvinne som måtte ha ei spesiell avis å tygge på fordi de brukte en spesiell type trykksverte. :)

Skrevet

Her knaskes det isbiter for harde livet!

Og sluker enorme mengder isvann....mmm deilig!!! :Nikke:

Men det jeg egentlig har mest lyst på, men som jeg ikke kan spise er skitten sørpe!!! :forvirra: (Altså halvsmelta snø med grus og eksos i!)

Og lukten av eksos, bensin, diesel er bare helt nyyyydelig for tida!

Takk og pris for at terminen nærmer seg...vet ikke hvor lenge jeg klarer å holde meg unna fristelsene langs veiene her :tunge1:

Zafir 33+5

Skrevet

i mit første svangerskab var det salt alt blev saltet man kunne ikke se pomfritterne for salt så jeg havede så meget vand i kroppe at jeg kunne trille :hoho:

i andet svangerskab var det menthol og cola

i 3 salt igen

og nu i 4 ja salt igen denne gang har jeg dog spist lakrids med måde

Skrevet

Hehe...huff a meg ....lurer på hvilke matvarer jeg kommer til å hive meg over når det en gang blir min tur :o

har ikke så mye å bidra med jeg, men lurer på en ting:

Hvorfor i allverden får man disse sprø behovene??? Det kan da umulig være bra for kroppen å spise skitten snø, sniffe eksos eller stappe innpå lakris og sylteagurker???

lille Meg 2

Gjest Hilde K S
Skrevet

1. : egg og pizza grandiosa !

2. : melkemat i alle varianter særlig is og ferdiggrøt !

3. : ingen spesielle, bare veldig sulten ALLTID, til og med bak kvalmen kjente jeg sulten lure...........

Skrevet

grunden til at man får alle de mærkelige lyster som f.eks at slikke på nykalket huse er fordi man ofte mangler et eller flere stoffer i kroppen som f.eks kalk når man har lyst til at spise kridt og slikke huse og sidde i kælder lugt bare for at tage nogel eks

Gjest Zalomine
Skrevet

man mangler eksos i kroppen når man har slike lyster? og mangler sjokolade (sukker?) i de tilfellene?

Trur det er flere faktorer som spiller inn, uten at jeg vet så mye om dette...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hørte også en gang om ei som hadde trang til å kjenne lukta av bensin.

Når hun fylte på tanken kom det en lukt fra tanken som luktet så utrolig godt... :-?

Det er mye rart med oss kvinner og hormoner du.... :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Angående isbiter........

Har lurt veldig på om det faktisk er mulig å få tak i isbiter under selve fødselen. En vet jo ikke om en skal føde midt på natten- Går det an å få tak i på sykehusene ???

Hilsen ei som bare må ha isbiter........

Skrevet

Til Gjest: Jeg tror de fleste sykehus/fødeavdelinger har isbiter å "spandere" bort ja :)

Zafir og Lillebror 33+6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...