Gjest spiro Skrevet 3. august 2006 #1 Skrevet 3. august 2006 Hei på dere. Jeg har hatt min kobberspiral i snart 4 år og har nå fått meg en ny kjæreste etter en lang periode som singel. Jeg hører mange si dette ikke er et helt trygt prevensjonsmiddel, da det er lett å bli gravid med spiral. Om så skulle skje så gjør det jo for så vidt ikke mye, men jeg lurer på om det føles annerledes å bli gravid med spiral( symptomer osv) og om det går bra å evnt fjerne spiralen uten å skade fosteret. Noen erfaringer der ute???
Gjest Gjesta Skrevet 3. august 2006 #2 Skrevet 3. august 2006 Ingen erfaringer, men litt kunnskaper: Spiral er en rimelig sikker prevensjonsmetode, men hormonspiral er aller tryggest. 1-3% blir gravid med kobberspiral. På kobberspiral er vel symptomene på en graviditet de samme, vil jeg tro, ettersom du med kobberspiralen fremdeles har menstruasjonsblødninger (noe mange ikke har på hormonspiralen). Blir du gravid med spiral, vil ikke spiralen skade fosteret, men det øker sjansene for spontanabort og for at barnet blir født for tidlig.
Leanne Skrevet 5. august 2006 #3 Skrevet 5. august 2006 Jeg har hatt en kobberspiral og jeg spurte legen om dette.. Hun sa at kobber spiral er et ganske trygt, kun 1-3 % blir gravide med kobber spiral. Om man blir gravid med kobberspiral ville hun anbefalle å ta ut spiralen. Dette førte til en liten risiko for spontanabort i det man tok den ut. Men om det gikk bra var det ikke noen større risiko senere i svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå