Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har akkurat bladd gjennom siste nummer av Costume, og der var det jo mye lekkert. Fant ut at jeg allerede har gjort et godt kjøp, nemlig en genserkjole i ull fra La Redoute. MEN - disse genserkjolene skal helst brukes sammen med trange jeans eller evt. tights. Men hva med oss som har en kort, kompakt figur (er 164cm høy)? Har aldri trivdes spesielt i smale bukser, og det skyldes vel at det rett og slett ikke kler meg? Har alltid lært at korte og kompakte jenter bør satse på bukser som går rett ned fra hofta, og som er ganske lange slik at beina ser lengre ut. Skjønner derfor ikke hvordan jeg kan være moteriktig denne høsten jeg... Vide bukser er jo helt ut ser det ut til? Noen tips til hva jeg kan matche min genserkjole med?

Endret av Eliza
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har akkurat bladd gjennom siste nummer av Costume, og der var det jo mye lekkert. Fant ut at jeg allerede har gjort et godt kjøp, nemlig en genserkjole i ull fra La Redoute. MEN - disse genserkjolene skal helst brukes sammen med trange jeans eller evt. tights. Men hva med oss som har en kort, kompakt figur (er 164cm høy)? Har aldri trivdes spesielt i smale bukser, og det skyldes vel at det rett og slett ikke kler meg? Har alltid lært at korte og kompakte jenter bør satse på bukser som går rett ned fra hofta, og som er ganske lange slik at beina ser lengre ut. Skjønner derfor ikke hvordan jeg kan være moteriktig denne høsten jeg... Vide bukser er jo helt ut ser det ut til? Noen tips til hva jeg kan matche min genserkjole med?

hei kanskje du burde prøve smale bukser? Det kan være fint, om du bruker høye hæler til...

Skrevet
hei kanskje du burde prøve smale bukser? Det kan være  fint, om du bruker høye hæler til...

Helt enig! Jeg er kun 1,63. Bruker smale bukser, men da er det et must med høye hæler! Fungerer fint det! :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg ville prøvd bukser som er helt rette i beina istedenfor de som går innover nederst, drainpipes.

Skrevet

og om du finner ut at årets in-bukser ikke passer deg, så er det vel fremdeles mulig å finne bukser som er videre, at det ikke er det hippeste moteplagget er kanskje så, men jeg synes personlig at lange, smale genser/kjoler går fint til virkelig vide bukser så lenge buksene ikke er i for stivt materiale.

men det er jo bare smak og behag, dersom man ikke MÅ følge moten 100%. ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Hva med oss som har deformert underkropp? Det vil si Kjøttrumpe, og tynne lår? Dette ble diskutert som et problem i dag.

Gjest Purple
Skrevet

Jeg syns smale bukser er dritstygt, og kommer ikke til å bruke det, samme hvor in det er. Jeg vet hva som kler min kropp, og det er IKKE smale bukser. Bootcut er det fineste på meg, og da bruker jeg det.

Gjest gjest1
Skrevet
Hva med oss som har deformert underkropp? Det vil si Kjøttrumpe, og tynne lår? Dette ble diskutert som et problem i dag.

Kjøttrumpe og pipestilklår er da bare fint.

Skrevet

nei, jeg synes at de som ikke kler sånne bukser ikke bør bruke det. (for all del, bare gjør det hvis du føler deg vel i det! :) ) men å bruke det for en hver pris bare fordi det er mote, er tull.

på den annen side, det kan jo være litt komisk å observere da... ;)

så til saken, du får vel kjøpe deg ei bukse som ikke er siste skrik, men som passer deg, og du trives i. jeg fikser ikke de buksene, og jeg er 172 og slank, men jeg føler meg som ei blubbe i de.

føler meg fjong for det da! selv om jeg ikke har det hotteste hotte. :sminkedokke:

Gjest gjest1
Skrevet
Kjøttrumpe og pipestilklår er da bare fint.

Godt mulig, men

1. Ikke med den beskrivelsen vi ga :ler:

2. Ikke i slike bukser. Det ser ut som barnehagetanter i tights!

Gjest gjest1
Skrevet
nei, jeg synes at de som ikke kler sånne bukser ikke bør bruke det. (for all del, bare gjør det hvis du føler deg vel i det! :) ) men å bruke det for en hver pris bare fordi det er mote, er tull.

på den annen side, det kan jo være litt komisk å observere da... ;)

så til saken, du får vel kjøpe deg ei bukse som ikke er siste skrik, men som passer deg, og du trives i. jeg fikser ikke de buksene, og jeg er 172 og slank, men jeg føler meg som ei blubbe i de.

føler meg fjong for det da! selv om jeg ikke har det hotteste hotte. :sminkedokke:

Eneste grunnen til at jeg syter, er at jeg ser ikke andre bukser i butikkene.

Jeg får vel bare bruke dem jeg har til neste sesong. :)

Gjest gjest1
Skrevet
Godt mulig, men

1. Ikke med den beskrivelsen vi ga  :ler:

2. Ikke i slike bukser. Det ser ut som barnehagetanter i tights!

Ikke min barnehagetante. For hun var "feit i pissen", i følge hun selv. (Ja, hun sa det!)

Avsporing.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg synes du skal bruke det du føler deg vel i, så styr unna drainpipes hvis du ikke trives i dem. Personlig synes jeg at det er pent med bukser som er trange i lårene og har litt (eller mye!) sleng til "korte og kompakte" jenter, selv om ekspertisen visstnok ikke er enig med meg. Bukser som går rett ned fra hofta synes jeg det er verre å finne fine modeller av... Ikke bry deg så mye om moten, klassiske jeans blir uansett aldri helt ut!

Selv bruker jeg bukser i alle fasonger, inkludert de helt smale.

Skrevet

ÅÅ, det var som jeg skulle startet tråden selv, bare atr jeg skulle kjøpe bukser og alle buksene er innover bukser, og jeg har tynne bein i forhold til rompa, og derfor ser jeg latterlig dumut i innoverbusker..

Å plis, kan man ikke bare ha noen vanelige litt utoverbusker?!?

Skrevet

Nei, alle kler ikke det. Det er jo bare å velge mellom hva som er mest kledelig, eller hva som er mest in, jeg hadde ingen problem med det valget...

Skrevet

Jeg og er liten og butt, og kommer ikke til og gå med bukser som er smalest nederst.

Hva med heller og bruke mørke strømpebukser til kjolegenseren.

Jeg har og lyst på sånn kjolegenser, må bare prøve og se hvordan det ser ut på, men jeg tenkte da og bruke svarte strømpebukser og støvletter til.

De har jo masse bukser som ikke er smale nederst og, masse dressbukser og jeans med bootcut.

Skrevet

Det finnes da mange andre modeller å velge i år også!

Går du innom en velassortert jeans-butikk og ber om hjelp,- får du noe som passer for deg. Det har ihvertfall jeg god erfaring med. (Strømmen storsenter)

Faktisk, sist jeg skulle finne riktige jeans til mannen min,- fikk jeg veldig god service. Vi ble enige om at jeg skulle komme innom senere da hele høst-kolleksjonen var kommet inn også kunne jeg velge ut de modellene som passet han, for så skulle butikken spesialbestille inn akkurat i riktig str/lengde som passet han. (Han trenger 36 i lengde,- sjelden de har i butikken). Det kaller jeg bra service!!

Selv er jeg glad i de jeansene med litt stretch og rette ben. Og de finnes fortsatt.

Skrevet

NB: Høye hæler og /eller stilige støvletter gjør underverker!!

Skrevet
Jeg syns smale bukser er dritstygt, og kommer ikke til å bruke det, samme hvor in det er. Jeg vet hva som kler min kropp, og det er IKKE smale bukser. Bootcut er det fineste på meg, og da bruker jeg det.

Enig. Jeg synes ikke det er fint på noen, men på meg ser det rett og slett sykt ut. Er for tynn jeg.

Gjest BagLady
Skrevet

Enig.

Jeg er høy og slank, men med sånne smale bukser ser jeg ut som et tårn som kommer til å velte overende når som helst :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...