Gå til innhold

Jeg har sukkerbrød og marsipan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst på marsipanbløtkake!!!

Så jeg kjøpte et sånn ferdig sukkerbrød og en sånn "marsipanpølse" som jeg kan lage lokk av.

Hva gjør jeg nå? Må jeg dynke den ferdigbunnen (vet at man pleier å dynke bløtkaka, men vet ikke helt med hva eller hvordan :sjenert: )

Og har noen noe tips til hva jeg kan ha som fyll??

Gleder meg til bløtkake!!! :sikle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldiggris! Får jeg komme på besøk?

Dynk lett med melk, f.eks. Fyll i krem (gjerne vaniljekrem om du har det), smør gjerne et lag med syltetøy, eller hvis du foretrekker nøtter, kan du hakke noen valnøtter og ha i.

Kjevle ut marsipan og spis (pynt gjerne med valnøtter eller marsipanfigurer)

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Når du skal dynke så bruker du en skje og "drypper" det du dynker med, for eksempel melk, på alle bunnene. Det skal ikke bli vått, bare litt fuktig.

Vaniljekrem, syltetøy og vanlig krem er så nam! :)

Tips: syltetøyet må ikke være jordbær, aprikos eller blåbær (og gjerne friske bær på toppen) er også kjempegodt :)

Endret av Rosin
Skrevet

Del i kakebunn i tre deler. Dynk med konjakk. Krem med jordbær nederst, krem med valnøttbiter i det neste og bare ren krem øverst og marsipan over det hele. Blir alltid bra.

Det er forresten veldig enkelt å lage sukkerbunn selv. Smaker bedre.

Skrevet
Heldiggris! Får jeg komme på besøk?

Dynk lett med melk, f.eks. Fyll i krem (gjerne vaniljekrem om du har det), smør gjerne et lag med syltetøy, eller hvis du foretrekker nøtter, kan du hakke noen valnøtter og ha i.

Kjevle ut marsipan og spis (pynt gjerne med valnøtter eller marsipanfigurer)

Tusen takk, bare å komme! Mannen slokna på sofaen i mellomtiden, så jeg har ikke så mange å dele med :ler:

Når du skal dynke så bruker du en skje og "drypper" det du dynker med, for eksempel melk, på alle bunnene. Det skal ikke bli vått, bare litt fuktig.

Vaniljekrem, syltetøy og vanlig krem er så nam! :)

Tips: syltetøyet må ikke være jordbær, aprikos eller blåbær (og gjerne friske bær på toppen) er også kjempegodt :)

Akkurat det jeg lurte på :rodme: Takk!

Del i kakebunn i tre deler. Dynk med konjakk. Krem med jordbær nederst, krem med valnøttbiter i det neste og bare ren krem øverst og marsipan over det hele. Blir alltid bra.

Det er forresten veldig enkelt å lage sukkerbunn selv. Smaker bedre.

Konjakk hørtes spennende ut!! Må prøve når jeg ikke er gravid lenger ;)

Har ikke akkurat et fullt barskap om dagen :ler:

Var tilbud på sukkerbrød på butikken, var derfor jeg fikk så lyst på så jeg måtte bare kjøpe!

Nå blir det snart kake!! :sikle:

Alle er velkomne :gratulerer::perebrus:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...