Gjest Sativa Skrevet 3. august 2006 #1 Skrevet 3. august 2006 Var nettopp og handlet på Mega nå. Foran meg i køen var det en pen, velkledd kvinne i slutten av 40 årene som var helt fortvilet. Grunnen var at hu tidligere på dagen hadde kjøpt seg en "Venus" barbehøvel. Da hun skulle barbere leggene skal hun seg og fikk til sitt store sjokk se at det ikke sto "lady" på høvelpakken, slik det gjør på rema 1000.... Ergo, hun hadde skåret seg fordi hun hadde kjøpt en "herre-venus" (noe jeg tror ikke finnes), og ville dermed levere tilbake og ha igjen pengene. Hallo??? Er det usedvanlig frekt eller? Stakkars jenta som satt i kassa, ga jo tilbake pengene hun... Jeg synes dette kan sammenlignes med å bytte mat som man har smakt på fordi man ikke liker den. (i butikk så klart, ikke restaurant...)
Bobeline Skrevet 3. august 2006 #3 Skrevet 3. august 2006 Går det an å være så dum... Tydeligvis... Uansett om en skjærer seg på en kvinne- eller herrebarberhøvel, så er det ens egen feil. Det er ikke de butikkansatte som barberer leggene til kundene, er det vel... I slike tilfeller burde kunder bak si til damen at det er for dumt (av selvsagte grunner kan ikke butikkpersonalet si det høyt)...
Gjest Sativa Skrevet 3. august 2006 #4 Skrevet 3. august 2006 Går det an å være så dum... Tydeligvis... Uansett om en skjærer seg på en kvinne- eller herrebarberhøvel, så er det ens egen feil. Det er ikke de butikkansatte som barberer leggene til kundene, er det vel... I slike tilfeller burde kunder bak si til damen at det er for dumt (av selvsagte grunner kan ikke butikkpersonalet si det høyt)... ← Ja ikke sant? Men det turde jeg selvsagt ikke.... men hadde veldig lyst.
Gjest Kitz Skrevet 3. august 2006 #5 Skrevet 3. august 2006 Hadde det vært meg som hadde sittet i kassa så hadd jeg jammen meg fått meg en god latter. Det er da ikke butikken sin feil at kunden kjøper feil produkt og ikke innser dette før produktet er tatt i bruk? Utrolig hva folk får seg til å klage på....
Meaty Skrevet 4. august 2006 #6 Skrevet 4. august 2006 "Herre-Venus" Er hun sikker på at hun hadde fått med seg riktige tamponger da, og ikke "Manne-Ob"?
Malama Skrevet 4. august 2006 #7 Skrevet 4. august 2006 Hun hadde ikke kjøpt feil produkt engang, det finnes ingen herre-venus. Og man skjærer seg ikke automatisk om man bruker en herre-høvel heller. Jeg har gjort det mang en gang (ja, ikke brukt min kjæres høvel altså, men fått et blad med ham, han skal slippe å barbere seg med det etterpå...) og det går helt fint. Snakk om å være dum da!
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #8 Skrevet 4. august 2006 ja, herrebladeder er i hvertfall ikke grunnen til at hun skjærte seg. Jeg bruker bare det jeg. Høvelen fra Venus og herreblader fordi jeg synes disse fungerer bedre.
*Ariel* Skrevet 4. august 2006 #9 Skrevet 4. august 2006 Og kunden har alltid rett, så stakkars damen i kassen hadde vel ikke mye valg.
Bobeline Skrevet 4. august 2006 #10 Skrevet 4. august 2006 Og kunden har alltid rett, så stakkars damen i kassen hadde vel ikke mye valg. ← Med tanke på at varen var brukt, men ikke defekt etter feilbruk, så hadde ikke kunden rett. Og kunden hadde ikke rett til å få pengene tilbake, eller til å levere inn varen for den saks skyld. Kunden hadde ikke rett til bytte engang. Skjønner ikke at folk stadig tyr til det såkalte begrepet om "kunden har alltid rett". Det er ikke eksisterende.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #11 Skrevet 4. august 2006 Med tanke på at varen var brukt, men ikke defekt etter feilbruk, så hadde ikke kunden rett. Og kunden hadde ikke rett til å få pengene tilbake, eller til å levere inn varen for den saks skyld. Kunden hadde ikke rett til bytte engang. Skjønner ikke at folk stadig tyr til det såkalte begrepet om "kunden har alltid rett". Det er ikke eksisterende. ← Jepp. Kunden har ikke alltid rett, det er et slagord som kom på 80tallet, ingen lov.
Bobeline Skrevet 4. august 2006 #12 Skrevet 4. august 2006 Jepp. Kunden har ikke alltid rett, det er et slagord som kom på 80tallet, ingen lov. ← Stemmer det, og forsikringsbransjen gikk raskt bort fra det når de oppdaget at de fleste kunder har aldri rett. Det jeg synes er rart hvordan mennesker i dette landet ikke har forstått at ordtaket er utdatert.
Amalie_85 Skrevet 4. august 2006 #13 Skrevet 4. august 2006 Merkelig. Jeg har da og skåret meg på en barberhøvel en gang, min egen feil. Men jeg kan da ikke gå å klage på den forde. Jaja. Merkelig hva noen mennesker gjør altså. Hadde det vært meg som satt der hadde jeg nok nekta henne å bytte den. Hadde hatt noe å le av på pause rommet da
*Ariel* Skrevet 4. august 2006 #14 Skrevet 4. august 2006 Med tanke på at varen var brukt, men ikke defekt etter feilbruk, så hadde ikke kunden rett. Og kunden hadde ikke rett til å få pengene tilbake, eller til å levere inn varen for den saks skyld. Kunden hadde ikke rett til bytte engang. Skjønner ikke at folk stadig tyr til det såkalte begrepet om "kunden har alltid rett". Det er ikke eksisterende. ← Hos oss er det krav fra sjefene å følge det begrepet. Etter å ha lest her inne ser jeg at andre butikker i samme kjede ikke driver med den tanken, men hos oss er det sånn. Og ja, det er kjipt å være selgeren da.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #15 Skrevet 4. august 2006 Jeg skjærte meg på høvelen i dag. best jeg drar å bytter den ja At hun i det hele tatt tør å stå der og klage på no sånt
Musemor Skrevet 4. august 2006 #16 Skrevet 4. august 2006 Du skal ihvertfall ikke la deg lure av et menneskes utseende.. Tyver kommer i alle farger og fasonger Ikke umulig at barberhøvelen var stjålet, det er ofte da de vil ha penger tilbake, ikke bytte det i riktig vare.... Hvorfor kunne hun evt ikke bare byttet til det rette produktet?? Hadde jeg sittet i kassen hadde hun ikke fått penger tilbake, kun fått byttet til Venus
Gjest gjest1 Skrevet 4. august 2006 #17 Skrevet 4. august 2006 Hmmm dette var en god ide, jeg skjærer meg titt og ofte, kanskje jeg bare skal klage og få igjen pengene? Det er da DERES feil at jeg skjærer meg Tåpelig dame!
Bobeline Skrevet 4. august 2006 #18 Skrevet 4. august 2006 Hos oss er det krav fra sjefene å følge det begrepet. Etter å ha lest her inne ser jeg at andre butikker i samme kjede ikke driver med den tanken, men hos oss er det sånn. Og ja, det er kjipt å være selgeren da. ← Okay, at det kan lønne seg har jeg vansklig for å forstå... Men hvis det er et krav, så er det et krav. Og jeg kan forstå at det ikke er gøy å være selger da. Skulle vi fulgt det samme begrepet ville det gått galt. Jeg jobber i en bank, og når våre kunder prøver seg på den samme setningen, så har ikke det samme virkning. Hos oss må kunden bevise at de har rett. Det er nok derfor jeg blir helt matt av butikker som opererer etter dette avdankede prinsippet.
*Ariel* Skrevet 4. august 2006 #19 Skrevet 4. august 2006 Er forsåvidt enig med deg, men kundene strømmer til oss også da. Både de som er fornøyde med vår generøse service og de som tenker at vi som står i kassen er noen lettlurte høns.
minienthe Skrevet 5. august 2006 #20 Skrevet 5. august 2006 jeg tror jeg knekker... "herrevenus" ? men seriøst, hun kunne prøvd seg når jeg jobbet i butikk, det var en grunn til at sjefen sendte kranglete kunder til meg. en brukt fullt fungerende vare som tilfeldigvis har skarpe blader (derav, barberblad) er ikke en feilvare fordi man skjærer seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå