Susannah Skrevet 3. august 2006 #1 Skrevet 3. august 2006 Jeg bor i utlandet for en periode og det er utrolig hva jeg savner av norsk mat her. Alle som kommer paa besoek maa ha med seg geitost (spiser det nesten aldri i Norge), makrell i tomat og norsk, ekte majones! Hva savner du naar du er i utlandet?
Arkana Skrevet 3. august 2006 #2 Skrevet 3. august 2006 Det var en tråd om akkurat dette for ikke så lenge siden. Her
Krista83 Skrevet 3. august 2006 #4 Skrevet 3. august 2006 Tror det ville blitt skikkelig gost grovbrød med brunost..
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #5 Skrevet 3. august 2006 Jeg bor i utlandet og savner grovt sammalt mel. De har sammalt mel her (men ikke i alle butikker), men bare den fine typen.
Gjest Gjesta Skrevet 3. august 2006 #6 Skrevet 3. august 2006 Jeg savnet brunost, salt lakris, samt fersk gjær i butikkene da jeg bodde i England.
Maja_83 Skrevet 9. august 2006 #7 Skrevet 9. august 2006 Ååh! Jeg savner alt mulig av norsk mat, jeg Spesielt norske sauser og supper, norsk SJOKOLADE, salt lakris, fiskeboller, fløtemysost, nøytral fisk i frysedisken (de har ofte bare frossen fisk i alle mulige usunne sauser), grovbrød og skikkelig pålegg... Men heldigvis har de Ikea her så jeg får min dose med daim og tyrkisk pepper en gang iblant da Og så er jeg god på å lage ekte husmanskost som kjøttkaker og fiskegrateng innimellom. Så man overlever jo, og det er ekstra stas å komme hjem til Norge en gang i året for da er jo matvarebutikkene der rene drømmen med alle nye innpakninger og smaker
Tiger Skrevet 10. august 2006 #8 Skrevet 10. august 2006 Bodde i England en periode, og det verste syntes jeg var mangelen på grovt brød (gjerne med brunost på...). Nå som vi er hjemme igjen savner jeg den engelske cideren -særlig Strongbow. Hadde den på Centra en periode, men nå har jeg ikke funnet den på lenge På lengre ferier kan det være jeg savner melk -ikke alle land hvor den er like god.
Amalie_85 Skrevet 10. august 2006 #9 Skrevet 10. august 2006 Da jeg var i danmark savna jeg normalt brød. Enten kunne det brukes i bygge bransjen eller så var det loff. Ingen mellom ting. (Eller jeg fant et til slutt) Masjones savna jeg veldig siden jeg liker det så godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå