Gå til innhold

Hvilken mat ville du savnet i utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i utlandet for en periode og det er utrolig hva jeg savner av norsk mat her. Alle som kommer paa besoek maa ha med seg geitost (spiser det nesten aldri i Norge), makrell i tomat og norsk, ekte majones! Hva savner du naar du er i utlandet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en tråd om akkurat dette for ikke så lenge siden.

Her

Skrevet

Ops, sorry - nybegynner....

Skrevet

Tror det ville blitt skikkelig gost grovbrød med brunost..

Skrevet

Jeg bor i utlandet og savner grovt sammalt mel. De har sammalt mel her (men ikke i alle butikker), men bare den fine typen.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg savnet brunost, salt lakris, samt fersk gjær i butikkene da jeg bodde i England.

Skrevet

Ååh! Jeg savner alt mulig av norsk mat, jeg :ler: Spesielt norske sauser og supper, norsk SJOKOLADE, salt lakris, fiskeboller, fløtemysost, nøytral fisk i frysedisken (de har ofte bare frossen fisk i alle mulige usunne sauser), grovbrød og skikkelig pålegg... Men heldigvis har de Ikea her så jeg får min dose med daim og tyrkisk pepper en gang iblant da :) Og så er jeg god på å lage ekte husmanskost som kjøttkaker og fiskegrateng innimellom. Så man overlever jo, og det er ekstra stas å komme hjem til Norge en gang i året for da er jo matvarebutikkene der rene drømmen med alle nye innpakninger og smaker ;)

Skrevet

Bodde i England en periode, og det verste syntes jeg var mangelen på grovt brød (gjerne med brunost på...).

Nå som vi er hjemme igjen savner jeg den engelske cideren -særlig Strongbow. Hadde den på Centra en periode, men nå har jeg ikke funnet den på lenge :tristbla:

På lengre ferier kan det være jeg savner melk -ikke alle land hvor den er like god.

Skrevet

Da jeg var i danmark savna jeg normalt brød. Enten kunne det brukes i bygge bransjen eller så var det loff. Ingen mellom ting. (Eller jeg fant et til slutt)

Masjones savna jeg veldig siden jeg liker det så godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...