Gå til innhold

Pedagogisk leder vs Førskolelærer 2

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest StoreSky

Man må være utdannet førskolelærer ja. Ped. leder har det overordna ansvaret, førskolelærer 2 skal være en støttespiller og ha del-ansvar. Hvordan man legger det opp praktisk, kommer ann på de enkelte.

Ped.leder har litt mer betalt, pga større ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesky:

Hva med annen pedagogisk utdanning til slike stillinger? Type faglærer, allmennlærer, el.l.

Hvis du vet noe mer om dette, da.

Bare lurer, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mona32_*
Storesky:

Hva med annen pedagogisk utdanning til slike stillinger? Type faglærer, allmennlærer, el.l.

Hvis du vet noe mer om dette, da.

Bare lurer, jeg :)

Har ikke hørt om at allmennlærere jobber i barnehage, og dette er vel først og fremst fordi vi ikke har pedagogikk som er tilpasset den aldersgruppa (småbarnsped.). Mange førskolelærere som jobber i skolen, 1. klasse. Skal de jobbe høyere opp må de ha ped.sem(?), og da kan de jobbe opp til og med 4. klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har annen pedagogisk utdanning og har jobbet nesten et år nå som ped.leder! Dette er i en kommunal barnehage i Oslo på disp. Må søkes fra år til år, men det er stor mangel på førskolelærere her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mona32: Jeg hadde selvsagt ville hatt en lærerstilling, men jeg tenkte jo hvis det skulle være lite av stillinger ledig med mine fag når jeg senere skal søke jobb. Vil jo jobbe med barn og unge, så da er jo barnehage the next best thing.

liv: Tør jeg spørre om hva slags utdanning du har? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernspedagog. Vet om flere lærere og som har fått vikariater som ped.ledere her i oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...