Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har vært sammen med en gutt i 3 år, og vi gikk akkurat igjennom et smertefullt brudd. Før det ble slutt traff jeg en annen som jeg ble betatt av. Vi traff hverandre litt før det ble slutt med meg og han jeg var sammen med, men prøvde hele tiden å holde igjen. det endte med at vi klina allikevel, og jeg gjorde det slutt med kjæresten bare noen dager etter. hadde dårlig samvittighet til tusen :tristbla: det er bare noen uker siden det ble slutt, og jeg har ikke kommet over han enda. langt i fra... jeg er lei meg, savner han, og er fortsatt litt i tvil om det var det rette å gjøre. Jeg innrømmer at jeg har trøsta meg litt på han andre, "nye"... men jeg har sagt at jeg er ikke klar for noe forhold nå, så dette burde vi kanskje ikke gjøre. og hvis vi gjør noe, så vet du hvor landet ligger og det blir på eget ansvar. så jeg lurer han ikke på DET området. Men jeg tror at han tror at hvis han er der for meg nå, så vil jeg bli mer og mer glad i han og kanskje vi til slutt blir sammen allikevel. Situasjonen er at jeg ikke er forelska i han. På dagtid når vi er sammen, så vil jeg ikke holde hånd, kysse, kose... noenting. men hvis vi ligger i senga/på sofaen og han begynner å kose med meg så er det noe som skjer, og jeg blir svak og revet med... han er nemlig veldig flink. flink med hendene sine, flink til å forføre. jeg tror mao at jeg godt kunne hatt han som pulevenn, hvor ille det enn høres ut... han tenner meg på måter som min tidligere kjæreste aldri har klart egentlig, og alt er bare så godt. men jeg har holdt igjen hele veien fordi jeg ikke føler meg helt klar for å ha sex med han, og vil ikke gjøre noe jeg angrer på etterpå. det er nemlig typisk meg å få klaus hvis jeg gjør det... og da trekker jeg meg unna. eksens bilde er fortsatt i hodet mitt, jeg tenker på hvor lei seg han hadde blitt hvis han hadde visst dette, og jeg klarer ikke å ha sex med en annen. i tillegg går jeg ikke på noe prevensjon nå, og jeg skal i hvert fall ikke ha usikker sex med denne "nye". det har jeg også fortalt han.

Men vi går stadig lengre og lengre, og flere ganger har jeg befunnet meg naken på senga med hans fingre inni meg og det har vært sååå close at det har skjedd noe mer... også trekker jeg meg. jeg vil jo innerst inne men det er for tidlig. sist så spurte jeg han hva han egentlig ville, om han ville ha usikker sex med meg? Fordi han prøvde jo å oppnå sex, helt klart, det var kun meg som holdt igjen... og han vet vi ikke har prevensjon. gang på gang trekker jeg meg, og går hjem.... stakkars mann, men det er på en måte han som forfører meg. det er aldri meg som begynner, og han vet jeg er svak for hendene hans.

men jeg har hørt flere av kompisene hans lurer på hvorfor det ikke blir noe puling osv, og synes det er litt rart, og jeg begynner å føle meg som en luremus :tristbla: Gjør jeg noe galt her? det føles sånn... Jeg burde kanskje bryte med han, men jeg liker han veldig godt da...

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest LilSweetie
Skrevet

Hvis du har den minste mistanke om at han kan ha følelser for deg, bør du bryte. Da er det ikke rettferdig overfor ham å "holde ham på gress" på denne måten.

Hvis han derimot bare vil pule, synes jeg ikke så synd på ham.

Gjest Elfrida
Skrevet

Det er lov å kline og rote med noen uten å ha sex! Du har jo ikke latt ham tro at dere skal ha sex såvidt jeg skjønner av det du skriver. Og hvis dere ikke har prevensjon tilgjengelig er det helt riktig av deg å si nei. Så nei, jeg syns ikke du er luremus. Og hva om du er det egentlig?

Skrevet
Hvis du har den minste mistanke om at han kan ha følelser for deg, bør du bryte. Da er det ikke rettferdig overfor ham å "holde ham på gress" på denne måten.

Hvis han derimot bare vil pule, synes jeg ikke så synd på ham.

han er hodestups forelska! Og jeg var på vei til å falle for han også, men så var det noe som skjedde og jeg mista følelser for han i steden. da snakka jeg med han og "gjorde det slutt". etter det så jeg han ikke på en stund, men da jeg møtte han igjen en stund etterpå havna vi i senga og kosa masse. dagen etter var jeg litt stressa og sa: jeg skjønner ikke at du tør å utsette deg for dette her når du vet at jeg ikke føler det samme... han sa: jeg tar sjansen jeg. uansett hva utfallet blir, så er det verdt å få holde rundt deg i noen timer. han er kjempesøt!!! jeg smelter jo når han sier sånt da...

så saken er; han er forelska, jeg er ikke. han vil pule, jeg lar det gå akkurat langt nok til at det ikke blir sex...

Tåpelig? :sjenert:

Gjest Elfrida
Skrevet (endret)
sist så spurte jeg han hva han egentlig ville, om han ville ha usikker sex med meg?

Hva svarte han på det da?

Til saken; Hvis han er kjempeforelska og du ikke, skjønner jeg godt at det her er litt vanskelig for deg, særlig når du sikkert har behov for litt trøst og nærhet etter det bruddet du har gått gjennom.

Allikevel spørs det om det kan komme noe godt ut av det når følelsene dine og hans er så forskjellige. Han er kanskje glad for å få holde rundt deg nå, men etter hvert vil det nok slite veldig på dere begge at dine følelser ikke er der.

Endret av Elfrida
Skrevet

For å si det slik; hadde du vært gutt og han jente, hadde det vært mange som hadde sagt at du utnyttet henne og var ufølsom.

For all del; jeg dømmer deg ikke. Forstår at du også har det vanskelig, men det beste er kanskje å bryte kontakten med han også. Jeg synes det blir litt feil å "bruke" han for å komme over bruddet ditt. Det eneste du oppnår er at han får enda sterkere følelser for deg, og når du ikke ønsker noe sånt forhold til han er det beste å avslutte.

Lykke til!

Skrevet

så lenge du VET at han er stupforelska i deg og egentlig vil mer, og du også vet at du IKKE er det og ikke ser helt sjansen for at du blir det heller, så synes jeg du så absolutt bør trekke deg helt unna ham og si klart ifra at det for deg blir helt feil å holde på som dere gjør når du vet han liker deg mer.

og dersom du likevel ikke ønsker å trekke deg unna, så kjøp for guds skyld kondomer da, det er ikke veldig vanskelig å få tak i, og da har dere prevensjon dersom du endag gir etter og har sex med ham.

du kan godt kjøpe kondomer du, og passe på at du alltid har det valget selv. det er ikke hans ansvar alene å unngå å ha usikker sex. ;)

vet hvor vanskelig det er både å klare å la være når det kommer til ett visst stykke og hvor vanskelig det kan være å stoppe og tre på en kondom, men da er ihvertfall valget ditt.

og som nevnt over her, hadde dette vært skrevet av en mann, så ville det mye sannsynelig blitt ramaskrik om hvor slem han var og hvor mye han brukte denne kvinnen som var så forelsket stakkars.

ville du likt å ha det som ham?

kunne ikke du også vært fristet til å si ja til det lille av oppmerksomhet du fikk, dersom du var forelsket? sagt at du valgte å ta sjansen selv om din store forelskelse sa at han ikke ville noe mer og spurte om du var villig til å ta sjansen når han visste du var forelsket?

jeg kunne fint sagt som din "elsker" at jeg var villig til å ta sjansen, likevel VET jeg at jeg ville blitt såret når den dagen kom da han satte stopp fordi det faktisk ikke var følelser der.

Skrevet

du bør ikke holde på med han. du ender med å såre han helt unødvendig, og det er stygt gjort mot et annet menneske. finn deg heller en annen og røste deg med, ikke en du vet er forelsket. selv om han kanskje er klar over t du ikke vilnoe mer, så har man alltid et lite håp når man er forelsket! tenk på gutten i dette tilfellet!

Gjest Pet ii
Skrevet

Jeg synes du piner og plager denne gutten. Han er helt sikkert vanvittig frustrert, både seksuelt og emosjonelt. Jeg synes du er slem.

Skrevet

Men vi går stadig lengre og lengre, og flere ganger har jeg befunnet meg naken på senga med hans fingre inni meg og det har vært sååå close at det har skjedd noe mer...

Hva synes dere?

Selv om dere ikke har hatt samleie så har dere så absolutt hatt sex... skjønner ikke helt vitsen med å gå så langt men nekte resten når du tydeligvis har lyst? Få tak i kondomer og kos deg, du har tross alt sagt klart fra om at du ikke ønsker noe mer.

Skrevet

Jeg synes han nye høres ut som en drømmegutt jeg. Søt og koselig, også litt pågående, (det er jo sexy, det og), og han har tydeligvis talenter som gjør at du blir fristet av han, rent seksuelt.

Hvorfor ble det slutt mellom deg og eksen din? Du sier jo selv at han nye tenner deg mer enn han du var sammen med opprinnelig.

På en måte skjønner jeg at du ikke vil såre eksen din eller gjøre noe med han nye før du vet om bruddet med x er endelig, men hvorfor skal du ikke kunne tillate deg denne nye fyren, som i alle fall i mine ører hører ut som en fristende opplevelse? Er du redd for å bli forelsket i ham?

Skjønner ikke helt hvorfor du holder igjen, når du egentlig har lyst til å ligge med han. Men, prevansjon er en MEGET god ide.

Skrevet

Men bare så det er sagt: Ingen er forplikta til å ha sex med andre. Man har faktisk lov til å si nei eller stoppe det hele når som helst.

Uttrykket "luremus" er det verste jeg hører. Ingen har krav på at et annet menneske skal ha sex med de, eller har rett til å holde det mot et annet menneske om de ikke vil.

Skrevet
Jeg synes du piner og plager denne gutten. Han er helt sikkert vanvittig frustrert, både seksuelt og emosjonelt. Jeg synes du er slem.

Jeg er enig i denne. Ikke vær så kjip mot han bare for ditt eget egos skyld. Du kommer deg lettere over et brudd dersom du tillater deg å være alene og tenke over ting, i steden for å kaste deg over en annen.

Jeg synes også du er slem med gutten. Skjerp deg.

Skrevet

Ja, jeg synes du er en umoden og egoistisk luremus. Hvis du ikke er moden for sex, ikke lur ham.

Skrevet

Men i går runka jeg han... det er da noe :sjenert: jeg føler vi har gått hele veien bortsett fra penetrering, og hovedproblemet nå er at jeg ikke har prevensjon (som jeg skal skaffe meg). fortsatt luremus? :rodme: begynner å bli glad i denne gutten jeg...

Skrevet

Clinton hadde vist heller ikke sex med Monica...

Ikke bare lurer du ham, du lurer deg selv også.

GET REAL !

Gjest Bellatrix
Skrevet
For å si det slik; hadde du vært gutt og han jente, hadde det vært mange som hadde sagt at du utnyttet henne og var ufølsom.

For all del; jeg dømmer deg ikke. Forstår at du også har det vanskelig, men det beste er kanskje å bryte kontakten med han også. Jeg synes det blir litt feil å "bruke" han for å komme over bruddet ditt. Det eneste du oppnår er at han får enda sterkere følelser for deg, og når du ikke ønsker noe sånt forhold til han er det beste å avslutte.

Lykke til!

Jepp. Så lenge du vet at han er forelska i deg så skal du ikke la han fingre deg eller gjøre andre ting som helt klart vil gi han forhåpninger om noe mer.

Skrevet

Jeg syns ikke du er en "luremus". Som anna uttrykte det lenger opp - INGEN er forpliktet til å ha sex med en annen!

Du sier du ikke er forelsket i gutten, men han er forelsket i deg. Dere er en del sammen og han er klar over dine (manglende) følelser, men velger likevel å fortsette samværet, både sexuelt og ellers.

Min mening er faktisk at HAN må da ta ansvar for seg selv og sine følelser. Dvs. når du har sagt at du ikke er forelsket, så må han også forholde seg til det. Ønsker han å tilbringe tid med deg, og du syns også det er greit, så mener jeg at det ikke er ditt ansvar å "sørge" for at han ikke blir såret, ved at du ikke vil tilbringe tid med han.

Så lenge du er helt tydelig på hva du mener og gir uttrykk for dette, så bør fyren være i stand til å ta ansvar for sine handlinger ut fra det du sier.

Jeg vet godt at handlinger kan telle mer enn ord i den andres oppfatning. Samtidig så fritar ikke dine positive handlinger overfor han, gutten fra å tenke sjøl og selv ta konsekvensen av sine valg.

Jeg mener definitivt ikke at man skal gå rundt og såre andre etc, og være superegoiskt, men jeg mener faktisk at enhver er ansvarlig for sine valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...