G.A. Skrevet 3. august 2006 #1 Skrevet 3. august 2006 Endelig er jeg gift. Og nå kommer alt etterarbeidet, he he. Nå er det på tide å sende ut massevis av takkekort. Lurer litt på hva jeg skal skrive i takkekortet. Hva skal dere andre skrive? Synest egentlig det er enkelt og greit og skrive feks "Tusen takk for gaven vi fikk i bryllupet vårt" eller "Tusen takk for gaven vi fikk da vi giftet oss". Eller litt mer detaljert som feks "Tusen takk for kakefatet vi fikk da vi giftet oss i sommer 28 juli" Forslag?
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #2 Skrevet 3. august 2006 Jeg hadde skrevet : Tusen takk for fatet som vi fikk........... osv Blir litt mer personlig
Gjest Gjest_SnartFru_* Skrevet 3. august 2006 #3 Skrevet 3. august 2006 Du bør takke for en konkret ting, alt annet blir upersonlig og litt uhøflig.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #4 Skrevet 3. august 2006 men hvis du fikk penger av noen synes jeg det passer bedre å skrive "Takk for gaven..." enn "Takk for pengene..."
Tino Skrevet 3. august 2006 #5 Skrevet 3. august 2006 Jeg syntes også det er utrolig hyggelig når folk takker for det konkrete de fikk, som "takk for det fine fatet" etc. Da føler man at de faktisk var interessert i hva jeg ga, og husker det, selvom jeg vet at det ofte er den ansvarlige for gavebordet som har notert ned alt sammen. Jeg syntes det er greit å skrive "takk for pengene" også jeg. Det ligger jo ofte en tanke bak når folk velger å gi penger, ikke nødvendigvis at de ikke klarte å finne på noe, og var redd for å kjøpe det fjerde strykejernet.
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2006 #6 Skrevet 3. august 2006 Vi takka for den konkrete tingen vi hadde fått av kvar person, og skreiv ei personleg helsing i tillegg på alle kortene. Syns vi burde gjere såpass når folk hadde lagt mykje tid og pengar i bryllaupet vårt.
Netten Skrevet 3. august 2006 #7 Skrevet 3. august 2006 Vi skal også snart sende ut takkekort, og har også lurt litt på om vi skal skrive "takk for gaven" eller "takk for pengene" til dem som ga oss penger... Har tenkt litt på å kanskje skrive "takk for pengene som bidro til at vi fikk dra på bryllupsreise" eller noe sånt. Da vet de jo også hva pengene har gått til Og til de som har gitt oss gavekort, kommer vi gjerne til å skrive hva vi har brukt gavekortet til. Synes uansett man skal takke for den konkrete tingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå