Gjest Gjest_lolita_* Skrevet 3. august 2006 #1 Skrevet 3. august 2006 Hei! Jeg vurderer valpekjøp (var meg i forrige tråden ja!), men er også inne på tanken om å skaffe en omplasseringshund. Ser både fordeler og ulemper. Men en omplasseringshund (voksen) er grunnarbeidet gjort, men en lang tilvenningsprosess må også til her. Men her kan det vel også være litt ymse med uvaner, etc. Hva mener dere? Jeg har nesten landet på omplasseringshund, for da gjør jeg noe fint samtidig!
HoneyHoney Skrevet 3. august 2006 #2 Skrevet 3. august 2006 Det går jo an å få omplasseringshund som er valp også.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #3 Skrevet 3. august 2006 Flott å ta en voksen omplasseringshund. Veldig viktig at du blir litt kjent med den først, så ikke du får deg de største overraskelsene.
Gjest gjesta Skrevet 3. august 2006 #4 Skrevet 3. august 2006 når jeg flytter for meg selv skal jeg ha hund, men tror jeg kommer til å kjøpe en valp først og ta den med på kurs og satse mye på oppdragelse, og etterhvert skaffe en omplasseringshund. Tror hunder kan lære mye av hverandre også... vi hadde en valp hos oss en stund når jeg var mindre, gikk veldig fint og den voksne hunden vår godtok den andre helt fint.
Gjest Hege Skrevet 5. august 2006 #5 Skrevet 5. august 2006 Skal jeg ha en ny hund i dag vil jeg kontakte Dyrebeskyttelsen og høre om de har noen på lager. Mange hunder trenger nye hjem. Desverre kan en omplasseringshund ha opplevd ting som kan gjøre at den reagerer uventet på diverse situasjoner. Derfor mener jeg at det er veldig viktig å vite mest mulig om forholdene den kommer fra. Noen hunder kommer fra flotte hjem, andre kan ha blitt mishandlet og er preget av det. Jeg har hatt mange hunder i forvaring for Dyrebeskyttelsen. I slike tilfeller får jeg som regel god tid til å bli kjent med hunden. Bra. Bortsett fra at det er vanskelig å gi dem fra seg når det har gått en stund. Hvalp gir den fordelen at du kjenner den helt fra starten og kan prege og dressere den selv. Og selve hvalpetiden da, den gir fine minner å ta med seg videre. Vanligvis går det helt fint å ta inn en hvalp når man har hund fra før. Lykke til uansett valg.
Murron Skrevet 6. august 2006 #6 Skrevet 6. august 2006 Et flott tanke synes jeg Mange gode råd her, så jeg ville bare tilføye at voksne hunder kan fint læres gode vaner og andre ting. Det er bare en myte at når hundene er voksne er det for sent liksom..
Smella Skrevet 7. august 2006 #7 Skrevet 7. august 2006 Et flott tanke synes jeg Mange gode råd her, så jeg ville bare tilføye at voksne hunder kan fint læres gode vaner og andre ting. Det er bare en myte at når hundene er voksne er det for sent liksom.. ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå