Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2006 #1 Skrevet 3. august 2006 (endret) Han karen i reklamen. Herregud for en creepy fyr! Heei Camilla, det errr Jonas fra Euronics som rrringer, eg hørrrte du treeengte ny mobiltelefon? Jammen så flott da! Eg har lagt han av til deeg! Fy fader, hadde jeg vært Camilla så hadde jeg lagt på røret litt brennkvikt. Her er "sussebassen" fordi som ikke vet hvem jeg mener... Endret 3. august 2006 av Rosin
hilli Skrevet 3. august 2006 #2 Skrevet 3. august 2006 Jeg er enig i at han er ganske ekkel. Egentlig så mistenker jeg Euronics for å lage en reklame som er mest mulig irriterende (som Vanish) slik at man ikke kan unngå å huske den.
Svart Katt Skrevet 3. august 2006 #3 Skrevet 3. august 2006 Den reklamen er jo nesten lik den for Teletorget eller hva de heter. Den som er noe sånt som "hva er det kuleste dere har i butikken?" - "ehhh.. deg?" Ekle saker begge to. Og ja, Vanish!! Den hvor ho dama hopper opp og kaster skittentøyet til vask eller noe sånt...
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2006 #4 Skrevet 3. august 2006 Vel, jeg skulle ønske noen som har en master i markedsføring eller noe kunne forklart hva som er poenget med å lage så irriterende reklamer at kundene i verste fall unngår å kjøpe produktene fordi man forbinder de med for eksempel Vanish dama.
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2006 #5 Skrevet 3. august 2006 Jeg har nå karakteren 4/5 i markedsføring, og jeg kan si at reklamer som er nyskapende, uansett hvor enn irriterende de måtte være, selger. Bare se dere har startet en diskusjon om den her ;D
Svart Katt Skrevet 3. august 2006 #6 Skrevet 3. august 2006 Knis. Er Vanishdama nyskapende? Men du har jo rett da. "All PR er god PR" osv osv osv
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2006 #7 Skrevet 3. august 2006 Ja, som en moderne reklame i 2006, skulle en ikke tro det var "håp" om å se disse 1996-tvshopkjerringene igjen! Men jeg lurer avogtil på om de er seriøse :klø:
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2006 #8 Skrevet 3. august 2006 Merkelig likevel, at for eksempel Euronics vil bli assosiert med en så slesk fyr...
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2006 #9 Skrevet 3. august 2006 Har gått rundt og trodd reklamen var for et telefonselskap snakk om å følge med... Hver gang det kommer reklame skifter jeg som regel kanal til BBC food
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #10 Skrevet 4. august 2006 "Hei Inge, skru på TVn!!....Inge!! Her har eg en ny mobil te deg..." Trodde det var reklame for et firma som bare selger over internett første gangen jeg så den. Han er jo en typisk ivrig, innpåsliten selger som man møter i enkelte butikker. Jeg var sikker på at det på slutten ville dukke opp en rolig behagelig stemme som sier: "Sånne selgere slipper du her hos oss. Gå inn på www.xxxxxxx.com og bestill våre produkter".
Gjest Gjesta Skrevet 4. august 2006 #11 Skrevet 4. august 2006 Jeg har ingen master, men har snart en bachelor innenfor beslektet område (er jo markedsøkonom foreløpig da ) og jeg kan bekrefte at det er bedre med en reklame som fanger oppmerksomhet enn en reklame som kundene liker. Nesten all pr er god pr, for etter en stund glemmer folk det negative, men husker likevel navnet.
Gjest Gjesta Skrevet 4. august 2006 #12 Skrevet 4. august 2006 Faktisk så har Vanish solgt forbausende bra! "alle" har jo hørt om det fordi de husker den grusomme reklamen. Men jeg tror ikke den euronics reklamen vil gjøre det like bra fordi den rett og slett ikke er teit nok. alle vet vel at man kan ringe 1881 eller sende sms for nummeropplysning, få veibeskrivelse etc
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2006 #13 Skrevet 5. august 2006 Faktisk så har Vanish solgt forbausende bra! "alle" har jo hørt om det fordi de husker den grusomme reklamen. Grusom reklamen gjør susen! Jeg har ikke prøvd vanish selv, for jeg har litt fobi mot sterke farger på flasker med rengjøringsmiddel o.l. Virker så lite seriøst og rengjørende på et vis. Liker at det ser sterilt ut jeg... alle vet vel at man kan ringe 1881 eller sende sms for nummeropplysning, få veibeskrivelse etc "Attenåttieeeen. Me snakkast!" "No ska han Einar gå på hendene tel Nordkapp, førr å vise at 1881 e 1881 uansett korsen du snur å venda på det!" "Hær har vi ho Anita som e 18år, ig ho Ingrid som e 81."... Og det kore som gauler før forskjellige programmer på TVnorge begynner: "Atten åtti. Atten åtti.. Att-e-en Åttiii..." Den er verst den med hun som sier at 1881 på internett er behjelpelig med mye rart. "Du kan søke ættar telefonnummar, adræssar og kart... Og karrrrrrrt!" Hater den dialekta! Høres ut som hun har satt fast noe i halsen. Så ja, teite reklamer funker! Jeg husker jo alle 1881 sine...
Gjest Gjesta Skrevet 5. august 2006 #14 Skrevet 5. august 2006 Faktisk så er noe av det værste med 1881 er de grusomme dialektene!
Gjest Gjesta Skrevet 5. august 2006 #15 Skrevet 5. august 2006 Jeg kjøper IKKE Vansih, bare pga reklamen. Hvor god markedsføring er det?
Gjest Gjesta Skrevet 5. august 2006 #16 Skrevet 5. august 2006 Jeg kjøper IKKE Vansih, bare pga reklamen. Hvor god markedsføring er det? ← Det har denne virkningen på noen, men det er derimot flere som kjøper enn de som ikke kjøper pga reklamen. Dessuten fester navnet seg i hodet på alle og dersom de ved en senere anledning bytter strategi og bruker seriøse reklamer er merkenavnet allerede kjent (og den grusomme reklamen glemt) så da kjøper man produktet. Hadde ikke reklamen fungert hadde de ikke latt den gå så lenge på tv heller.
Gjest gjest1 Skrevet 5. august 2006 #17 Skrevet 5. august 2006 Jeg skjønner ikke hvordan de får til Vanish, jeg. Det er vel et nytt produkt? Alt ser 90-tallet ut. Alle folkene er skada, og muikken er forferdelig. Hva er hemmeligheten? Er de fra denne planet?
Gjest Gjest1 Skrevet 5. august 2006 #18 Skrevet 5. august 2006 Vanish-reklamen er vel en parodi på tvshop. Og det fungerer jo. Vanish-reklamene har vært diskutert flere ganger her på KG.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå