Tika Skrevet 3. august 2006 #1 Skrevet 3. august 2006 Hei! Jeg er i et forhold med en mann/gutt på 33 han har problemer med rus alkohol og ikke klarer han å holde seg i jobb heller. som dere ser er jeg gravid... typisk det fant jeg ut 1uke etter at jeg gikk i fra han, så nå prøver vi igjen. det skal sies at han har kuttet ut akohol drikking en sprekk på 6uker å røyker kun en sjelden gang, ellers kuttet ut alt annet. men skal jeg vere erlig vet jeg ikke om jeg er glad in lenger en gang, men har ikke lyst til å bli alene mor å han på sin side har et barn fra før som han ikke har kontakt med (veldig stor avstands forskjeller) og han er veldig glad for barnet som er på vei. men jeg er ikke lykelig eller fornøyd med å vere sammen med ham.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #2 Skrevet 3. august 2006 Kjære deg! Først vil jeg gi deg en klem Jeg forstår så godt hvordan du har det!!! Jeg er i noenlunde samme situasjon som deg. Jeg er riktig nok ikke gravid, men ellers har jeg "samme type kjæreste". Ikke lett å råde deg til hva du skal gjøre. Har prøvd / tenkt jeg burde gå fra kjæresten min lenge, men han er jo verdens søteste når han er rusfri. MEN du har ikke bare deg selv å tenke på lenger og det er viktig å huske. Når dere nå skal ha et barn sammen tror jeg det er viktig å sette grenser for hva som er en ok oppførsel som foreldre. Om han klarer å holde disse grensene blir jo en helt annen sak. Men husk: Det trenger ikke være så ille å være alene og for et barn er det ikke bra å bo sammen med noen som misbruker rus Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for
liv Skrevet 3. august 2006 #3 Skrevet 3. august 2006 men jeg er ikke lykelig eller fornøyd med å vere sammen med ham. ← Denne setningen sier vel det meste?
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #4 Skrevet 3. august 2006 syns du skal tenke over barnets oppvekst. tror det kommer til å få det utrolig mye bedre med deg som alenemor, enn å måtte bo sammen med en som misbruker rus.. det kan være farlig for både deg og barnet ditt.. og om du i tilegg ikke er lykkelig sammen med han.. så syns jeg du skal gå ifra han.
Gjest Malina Skrevet 4. august 2006 #5 Skrevet 4. august 2006 syns du skal tenke over barnets oppvekst. tror det kommer til å få det utrolig mye bedre med deg som alenemor, enn å måtte bo sammen med en som misbruker rus.. det kan være farlig for både deg og barnet ditt.. og om du i tilegg ikke er lykkelig sammen med han.. så syns jeg du skal gå ifra han. ← Skriver under på dette!
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #6 Skrevet 4. august 2006 Gjør deg selv en stor tjeneste, ikke bli hos han. Å velge seg en partner som sliter med rusproblemer er et valg som kommer til å påvirke livet ditt også i stor grad. Du er kanskje glad i han og føler ansvar for han, men her må du tenke på deg selv og barnet, først og fremst.
Xora Skrevet 4. august 2006 #7 Skrevet 4. august 2006 syns du skal tenke over barnets oppvekst. tror det kommer til å få det utrolig mye bedre med deg som alenemor, enn å måtte bo sammen med en som misbruker rus.. det kan være farlig for både deg og barnet ditt.. og om du i tilegg ikke er lykkelig sammen med han.. så syns jeg du skal gå ifra han. ← Enig her... Hvorfor skal du bli i forholdet som du ikke er lykkelig eller fornøyd med? Så han er gla for dette barnet som er på vei - han får jo mulighet til samvær med barnet dersom han skikker seg - uavhengig av om dere er sammen eller ikke. Syns du skal tenke på barnets og din egen sikkerhet her, samt også følge dine egne følelser. LYKKE TIL!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå