Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig har jeg penger, så nå tenkte jeg å skeie ut og kjøpe både kremer og sminke. Det er bare det at jeg ikke har peiling på sånt, så jeg trenger råd.

Jeg har:

brunt hår

normal hud: Hvilken rensekrem?

røde kinn: så ingen rouge

lys hud: Hvilken foundation?, og pudder? (vil ikke ha et matt uttrykk)

grønngrå (mest grønne) øyne: hvilken øyenskygge/farge? og hvordan legger man den?

Jeg trenger en bra maskara. Jeg vet heller ikke om den bør være svart eller brun. Også trenger jeg er lipgloss/lebestift.

Hjelp meg :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Dette er kun basert på mine egne erfaringer, er ikke sikkert de samme produktene passer til deg! :) Men men...Som foundation anbefaler jeg Helena Rubinstein "color clone". Den er lett og ser veldig naturlig ut. Passer kanskje best hvis man ikke har så altfor mye man vil dekke, siden den er så transparent. Den er dyr, men veldig drøy. Jeg er også veldig fornøyd med Estee Lauders individualist-foundation. Pudder: jeg bruker stort sett solpudder, anbefaler Guerlains terracotta-pudder. En klassiker! Gir "liv" og glød til ansiktet. Hvis du skal kjøpe concealer så anbefaler jeg Helena Rubinsteins magic concealer.

Mascara: jeg liker veldig godt YSLs volummascara, den får man så innmari svarte og tykke vipper av! Den heter faux cils eller noe sånt. Øyenvippetang er et must. Flytende eyeliner: Kanebo og Lancome har gode. Usikker på hvilke øyenskyggefarger som passer til grønngrå øyne, men kanskje en brun øyenskygge kan være fint? Eller bronsefarget? Sats på en duoøyenskygge med en lys og en mørk farge. Den lyse fargen kan du legge innerst på øyenlokket (inn mot nesen), mens den mørke legger du ytterst. Ton godt for å unngå skarpe overganger. Jeg liker best øyenskygger fra Chanel og MAC og Nouba, men er også fornøyd med YSL og Dior og Makeupstore. Lancome sine øyenskygger sitter kjempedårlig på meg. Lipgloss: Max factor har gode (og rimelige) lipglosser som heter silk gloss. Og så liker jeg Dior "diorkiss" lipgloss, og Clinique sine. Jeg handler mesteparten av sminken på http://www.strawberrynet.com/ ;)

Skrevet

Grøne øyne passer veldig godt med lilla toner. Ellers kan det vere greit å kjøpe inn en bruntonet øyenskygge(gjerne duo med lys og en litt mørkere). Kan abefale chanel jeg også, elsker den kvartetten de har.

Ellers vil jeg anbefale chanel sin teint fluid universal foundation og clinique perfectly real makeup. Begge desse er veldig gode! Ikke for dekkende, men gir veldig fin hud og lyse nok farger til min lyse hud. Varere lenge også, da spessielt chanel sin, hadde den i ett år!

Er enig i Guerlain sitt solpudder, veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...