Gjest mirianda_gjest Skrevet 3. august 2006 #1 Skrevet 3. august 2006 noen må jeg få det ut på.... er alene og ingen å snakke med og jeg føler at jeg bare har lyst til å sette meg ned i et hjørne og gråte gråte gråte...... jeg har et fast forhold, vi har vært sammen i 5 år, aldri bodd sammen men han har bodd i hybel og jeg har bodd hjemme. tidlig i sommer bestemte vi oss for å ta det store steget: flytte sammen! hvert eneste år har vi reist til syden, og det er min tradisjon! det jeg lever på gjennom året! i rå syntes han at vi skulle droppe syden og bruke penger og tid på å finne leilighet... meget sårt for meg dette, men jeg gikk med på det.. ville jo flytte jeg og. tiden gikk, vi fant leilighet og nå skal vi flytte inn om knappe 2 uker! gledet meg masse, men gruet meg også, flytte hjemmefra, første gang, i fra barndomshjemmet. og den du da skal flytte med, burdte være den du stolerpå og føler deg trygg hos.. så her for 3 4 uker siden, fikk jeg tilbydt gratis tur storbyferie av ei vennine... jeg snakket litt med han om det, og han syntes at jeg skulle holde meg hjemme og bruke tiden på å lete etter lieligheter sammen han... det skal sies at jeg gjennom årene har reist mye mer enn han! så her 3 uker siden kom han og fortalte at han skulle med moren sin til utlandet for å besøke familie han ikke hadde sett på lenge.. jeg kunne få bli med! jeg ble meget irritert, og lurte på hvorfor han skulle få lov, og ikke jeg!!! nå var det plutselig greit å dra! jeg takket nei, fristet ikke med ukjent familie. han kom hjem etter et par dager, sa han hadde savnet meg såå mye, aldri sku dra igjen, blabla bla...og han fortalte masse masse historier om hva de hadde gjort.. det jeg reagerte litt på mens han var ute var at flyet han sa han sku komme med, hadde visstnok vært utenfor en ulykke..så han kom ikke hjem til den tiden allikvel (sannheten var at han fant ut at jeg skulle komme å hente han) vel, i går kom sannheten frem! men fra en kamerat av han! guttegjengen hadde vært på ferie! dratt til tyrkia!!! han hadde ikke vært på noe familietur med moren, men guttetur med gjengen! jeg fikk vite all informasjon, men fikk ikke lov av denne kameraten å si det til han for da gikkd et vennskapet istykker... jeg ringte han, fortalte at jeg hele tiden hadde hatt en mistanke og at jeg nå hadde funnet det ut... men han blånekter!! han lyver oppå det igjen!!!! denne kameraten ringte han, ba han innrømme og visstnok skulle han se an situasjonen min idag, og ja kanskje han sku innrømme det.. har fortsatt ikke hørt no. nå sitte rjeg her, føler meg jævlig forrådt! alle venna hans ble bedt om å holde kjeft foran meg! de har lyvd! han har lyvd! han fortalte masse historier om hva han gjorde, men alt var løgn! han løy for meg, for venna mine, for familien min!!! i lang tid etterpåhar han lyvet om hvordan det var der, hva han gjorde blabla... alle absolutt alle har visst det, søstra, broren, familien, kameratene alle!! jeg føler meg totalt gjort til latter!! jeg skal flytte med han, men det frister ikke nå. vil ikke flytte med en jeg har blitt ført bak lyset på! jeg har problemer med å stole på folk, og jeg kanke si at jeg stoler påhan mer nå! han sverget for meg at han dro med familien, og det var ren løgn!!! jeg er så forbanna, men likevell så såret.. vil dumpe han!! for hvorfor basere livet på å fortsette med han, hva vil alle tro om meg da, da kan han gjøre det igjen (så lett var det å få meg tilbake) og jeg vil aldri stole på han igjen!! han skal kryyyype nå hvertfall!! men vil ikke dumpe han heller... disse 4 dagene var de verdt å ødlegge 5 år pg fremtiden! vi er jo begge i midten av 20 årene, og endelig så det lyst ut!! jeg trenger noen gode råd, sitter alene og vet ikke hvor jeg skal starte
Gjest gjesta Skrevet 3. august 2006 #2 Skrevet 3. august 2006 Uff da, det hørtes ikke helt bra ut. Vanskelig å bedømme hva du skal gjøre, når alt man vet om han er dette. Kommer jo veldig an på hvordan han har oppført seg ellers da. Men jeg hadde hatt store problemer å ha et forhold til noen som har løyet på den måten (hva annet har han løyet om?), og i tillegg er så hyklersk at han ikke lar deg dra på gratis storbyferie.
:-) anna Skrevet 3. august 2006 #3 Skrevet 3. august 2006 Jeg hadde blitt veldig skeptisk hadde jeg vært deg. Ikke egentlig på grunn av denne løgnen men fordi han er istand til det. Om du kan drøye det ei stund med å flytte sammen med han så hadde jeg gjort det!!! Og om du flytter sammen med ham synes jeg i alle fall du skal holde bakdøra på gløtt. Altså ha en retrettmulighet. Dessuten synes jeg du skal love deg selv dyrt og hellig at du ikke skal la ham bestemme hva du skal bruke tida di på. Du er voksen og trenger ikke spørre ham om lov!!!! Stol på din egen fornuft! Egentlig så tror jeg at det hadde vært sunnere for deg å flytte for deg selv enn å flytte sammen med han.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #4 Skrevet 3. august 2006 Du har faktisk svaret rett foran deg.. du har selv sagt det... Ærlig talt, hva annet kan han lyve til deg om da - når han lyver om dette? Jeg hadde ikke brukt mange flere minutter på den karen der.....
vixen Skrevet 3. august 2006 #5 Skrevet 3. august 2006 Dobbeltmoral er aldri noe man ønsker å bli utsatt for. Du kan jo forsøke å spørre hvorfor han gjør dette. Og hvorfor han lyver. Jeg tror ikke jeg ville ha flyttet sammen om min kjæreste hadde oppført seg slik...
Gjest Blondie65 Skrevet 3. august 2006 #6 Skrevet 3. august 2006 Om du skal dumpe han eller ikke er for tidlig å svare på, og det må uansett bli din avgjørelse. Jeg vil ikke skrive "dump han", men vil heller gi deg noen momenter å tenke på: A) Hvorfor kunne dere ikke dra på fellestur til syden? Han hevdet at det var bedre å bruke pengene/tiden på å finne leilighet sammen med han. Hvorfor gjelder dette bare DIN ferie og ikke hans (uansett om det er ferie med mor eller med "gutta")? B) Hvorfor sa han nei til at du kunne dra på "sponset tur" med venninne med samme unnskyldning? C) Hvorfor løy han om gutteturen - jo det gjorde han selvsagt fordi at du hadde "tiltet" hvis du hadde fått visst om det på forhånd. Da er spørsmålet - hvorfor nekter han DEG tur når han drar selv? Det virker på meg som han er en kontrollfreak og at han er sykelig sjalu - for han skal bestemme hva du skal gjøre mens du ikke har noe med hva han gjør. At kompisene og familien hans også måtte lyve for deg er en konsekvens av hans oppførsel/trusler/løgner overfor dem. Ikke døm dem for hardt. En av dem hadde i alle fall nok samvittighet til å fortelle deg dette - de andre er vel kanskje ofre for denne guttens manipulering akkurat som du. Denne gutten har et stort problem med respekt og ærlighet overfor deg. Man kan spørre seg hvordan han kan tro at han kan bygge et samboerforhold som skal være basert på gjensidig tillit når han velger å gå bak ryggen din på denne måten. Hvis du tenker at du er hysterisk eler overreagerer synes i alle fall ikke jeg det. Tvert om ...! Klem
Fiol Skrevet 3. august 2006 #7 Skrevet 3. august 2006 Hmm, jeg hadde dumpet han tror jeg. Dette er en veldig stor løgn. Synes det var helt forferdelig av han og gjøre noe slikt! Jeg hadde aldri godtatt om kjæresten min hadde gjort noe sånt. Hadde hatt veldig store problemer med å stole på han igjen hvertfall. Men siden dere har vært sammen 5 år og noe slikt ikke har skjedd før, så burde du kanskje ta en ordentlig prat med han. Så kan du velge hva du skal gjøre etter det når du har hørt det fra hans side også..
Gjest Gjest_Minni_* Skrevet 3. august 2006 #8 Skrevet 3. august 2006 IKKE flytt sammen med ham! Vent til du får tenkt deg veldig grundig om, gjerne et par-tre måneder! Jeg synes oppførselen hans er helt på jordet. Han er både løgnaktig og styrende. Tenk på det! Vil du dette??
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #9 Skrevet 3. august 2006 ser det er mange råd....tusen takk blir bare lei meg jeg huff...... vi har kjøpt inn alt, sagt til alt og alle at vi skal flytte og tingene står bare å venter... for all del, han kjøpte masse gaver til meg, er bare søt og snill og grei hele veien,, trodde aldri dette om han, for han har vært eksemplarisk så lenge jeg har kjent han!! han løy nok fordi han satt ,med dårlig samvittighet fordi han "nektet" meg, nektet meg gjorde han ikke..men han sa han likte det dårlig... videre løy han fordi jeg er litt stram mot han, liker egentlig ikke at han drar på guttetur sånn... og jeg drømte om tyrkia i hele sommer, aldri vært der og det var drømmen, derfor kunne han ikke si det.... synes dette er så vanskelig... jeg skal være hard mot han, ikke ringe ikke sende sms, være kort og kald... ta avstand...ja....han skal krype hardt og lenge, for dette skal ikke gå hus forbi hvertfall... men gud vet hva mer han har løyet om....
aline Skrevet 3. august 2006 #10 Skrevet 3. august 2006 om du skal dumpe ham eller ikke, vil jeg ikke svare på, for vi vet kun denne ene hendelsen om ham og ikke hvordan han ellers oppfører seg. men, jeg er helt sikker på at jeg ville utsatt ett evt samboerskap med ham, det er jeg ikke i tvil om i det hele tatt. jeg ville IKKE flyttet inn sammen med en som først mener at jeg ikke bør dra på min årlige utenlandsferie fordi jeg bør bruke all min tid på ham og leilighetssøk, for så å dra på guttetur til syden og i tillegg juge om det etterpå. dette er faktisk der jeg for en sjelden gang mener at jeg kunne vært fristet til å se at vi måtte ta en pause, at jeg trengte tenketid i forhold til oss og forhold videre. og gjøre det klart at løgnen er det som er vanskelig å leve med, at han har evnen til å bestemme over meg for så å lyve meg rett opp i trynet, også etter at det er ganske tydelig at løgnen hans er gjennomskuet. om han ikke så innrømmer sin løgn og gjør noe for å rette opp igjen, så ville jeg virkelig vært i tvil på om han er en jeg ønsket å dele livet med, og det ville jeg latt ham vite også. kanskje du skulle flytte for deg selv først? ha litt tid med bare deg og evt ha ham som kjæreste dersom det blir sånn, men bo for deg selv først. tror det er godt å bo litt for seg selv jeg, mellom hjemmeboer og samboer.
Superlammet Skrevet 3. august 2006 #11 Skrevet 3. august 2006 Jeg ville definitivt ikke flyttet inn med en person som dette. Men jeg ville ikke kastet 5 år på dynga pga en hendelse. Jeg ville pratet med personen og sett ann situasjonen etter å ha vært kritisk. Prate med han, ta en tenkepause og ta en avgjørelse tror jeg kan være lurt. Men å flytte sammen med en slik person ville jeg aldri gjort.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #12 Skrevet 3. august 2006 Jeg ville aldri funnet meg i å måtte be om lov til å dra et sted eller sjør noe. Jeg forteller kjæresten min at da og da skal jeg reise dit, ikke snakk om å be om lov. Vi tar jo hensyn, men her i gården gjør vi som vi selv vil.
Svart Katt Skrevet 3. august 2006 #13 Skrevet 3. august 2006 Hva hadde han gjort om du sa ja til å bli med da? Ettersom han spurte deg om du ville være med å møte familien hans. Synes for øvrig du har fått mange kloke svar.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #14 Skrevet 3. august 2006 Her har du et råd fra en mann: Den løgnen han har gjort samtidig som han har nektet deg å reise, er så omfattende at jeg i alle fall ville stanset det å flytte sammen foreløpig. For som en sier her: Hva er han ikke i stand til å lyve om da? Jeg er selv blitt sveket, og det tok år å komme over. Du vil aldri mer riktig stole på ham. Du vil alltid lure på om han virkelig snakker sant om ditt og datt, sant. Det nesten verste med hele historien er at han har trukket mange flere inn i dette og fått dem til å lyve for deg. Bare det i seg selv hadde jeg hatt store problemer med å leve med. Hvordan skal du kunne se dem i øynene etter dette? Ja, jegt må få si: Gud, hjelpe for en drittsekk.
Gjest BagLady Skrevet 3. august 2006 #15 Skrevet 3. august 2006 Jeg synes ikke han virker som noe å satse på. Han har tydeligvis ingen skrupler om å lyve til deg, og få andre til å lyve til deg også. Det han gjorde var utrolig utspekulert og lite hensynsfullt, han viste ingen respekt for deg. Hva får deg til å tro at han skal fortelle sannheten etter dette? Foreldrene mine møtte forresten på to karer på ferie i Tyrkia som hadde fortalt konene sine at de var på jakt. Så måtte de sitte under en parasoll hele uka for ikke å få brunfarge, det kunne jo være avslørende. Skikkelig patetisk
Gjest Cosmic Girl Skrevet 3. august 2006 #16 Skrevet 3. august 2006 Det bør virkelig ikke være mulig. Selv etter 5 år er det et såpass stort bedrag, spesielt når han har bedt alle lyve for deg, at jeg nok ville hatt store problemer med å svelge det. Skjønner godt at du føler deg latterliggjort. Ville ikke flyttet sammen med han nå, men heller fortsatt forholdet og prøvd å bygge opp tilliten igjen. Den må jo være fullstendig borte? Forstår han hva han har gjort galt? Håper alt løser seg, og ønsker deg lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #17 Skrevet 3. august 2006 Hvordan vet du at denne kameraten ikke lyver?? Kan du ikke spørre moren hans om de har vært på tur?
Superlammet Skrevet 3. august 2006 #18 Skrevet 3. august 2006 Hvordan vet du at denne kameraten ikke lyver?? Kan du ikke spørre moren hans om de har vært på tur? ← Egentlig et fantastisk godt poeng...
ZIBRA Skrevet 3. august 2006 #19 Skrevet 3. august 2006 Så tenkte jeg også med en gang.. Synes det høres rart ut å lyve om familie medlemmer og at han vært på tur sammen med moren. Regner med att du kjenner moren hans siden dere vært sammen flere år og han må ju ha tenkt på at du kan komme til å spørre henne hvordan turen var neste gang dere møtes....... Hade spurt mere om dette jeg, ikke bare trodd på kameraten helt uten å undersøke mere..
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #20 Skrevet 3. august 2006 vel... en liten oppdtaering.... jeg ringte han istad, ba han slutte å lyve mer oppå det han allerede hadde lyvd om... han nektet hele veien!!! vel så fortalte jeg alt jeg visste om turen, all ionformasjon.. og da ble det brått stille....og han sa ikke mer......jeg sa bare at han fikk ta kontakt med meg når han ville tilstå, sa at forholdet hang i en tynn tråd også la jeg på...dette er flere timer siden.. har ikke hørt noe siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå