Gå til innhold

Hvordan dumpe venninne?

Anbefalte innlegg

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Jeg har lenge hatt en masete jente etter meg. Hun ringer og ringer, selv om jeg aldri tar telefonen. Hun har bodd utenlands i flere år, og vi har da ikke hatt kontakt. Hun har ringt og sendt meldinger når hun har vært hjemme, men jeg har ikke svart. Nå har hun flyttet hjem igjen, og hun ringer jevnlig (tar fortsatt ikke telefonen) og sender meldinger om at hun vil finne på noe. Nå har hun også begynt å ta jevnlig kontakt med kjærsten min for å be han be meg ringe henne. Jeg har nå ikke møtt henne på 3 år, og likevel fortsetter hun å mase.

Normalt ville jo folk tatt et hint, eller jeg hadde blitt lei og sagt at vi ikke har noe felles. Men denne jenta er litt annerledes, fordi hun har så dårlig selvtillit og da synes jeg det er vanskelig å si til henne at jeg ikke vil ha noe med henne å gjøre.

Noen som har vært i samme situasjon? Eller som har råd til hvordan dumpe henne uten å såre henne (hvis det er mulig?)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er borti et lignende forhold akkurat nå med en som ringer mobil, privattelefon og sender mail. Heldigvis tropper hun ikke opp på døra. Men jeg begynner å bli temmelig lei, og lurer på hva jeg skal gjøre. Tror rett og slett jeg må si det rett ut til henne. Uansett hvor dårlig selvtillit det mennesket har så må du/jeg si det rett ut. Det er nok det eneste som virker. Men det er ikke lett. I mitt tilfelle er det snakk om en barndoms-bestevenninne. Men nok er nok.

Gjest Gjest_Minni_*
Skrevet

Du må gjøre det kort og bestemt. Send en melding: "Beklager, men jeg ønsker ikke at vi skal ha kontakt."

Brutalt kanskje, men sånn er livet noen ganger.

Skrevet

Evnt. gi avslag hver gang hun sender melding. Flere avslag fjerner håp. Tier man tenker personen kanskje "Hmm kanskje hun ikke så meldingen? Jaja, sender en til jeg da. hihi.."

Gjest gjest1
Skrevet

Åh du jeg vet AKKURAT hva du snakker om.

Jeg bare unngår henne, ser ut til å funke nå.

Din "venninne" virker jo mer psycho enn min jo!

Skrevet

Du må nok bare si det rett ut ja.. hvis du plutselig svarer nå blir det vel litt rart. men prøv å si det minst mulig sårende hvertfall..

Hvorfor vil du ikke ha kontakt med denne jenta forresten?

Gjest gjest1
Skrevet

Det at en person ringer og ringer og ringer og ringer og ringer og ringer og ringer og ringer kan være god nok grunn til å ønske å kvitte seg med :murvegg:

Skrevet

Ser for meg "The Cable Guy" jeg..

Skrevet

Hun må vel ta hintet en eller annen gang, men hu virker jo en smule syk, så jeg vet ikke. Kanskje du rett og slett bør si det til henne?

Skrevet

Uhm, ja jeg kjenner meg igjen her. Hadde en venninne som var på en HELT annen planet enn meg, so to speak. Men vi hadde vokst fra hverandre. Mens jeg var etablert med hus, gubbe, barn og levde et stort sett rolig A4 liv var hun party-party-all-night-long. I tillegg kan man vel kalle henne for en lystløgner. Og - det var vel det største årsaken til at jeg ble sjitlei hele jenta - hvis man ikke gjorde ting på HENNES måte eller dansa etter hennes pipe ble hun eddergalle sur og begynte å kjefte. At hun i tillegg begynte å trashe min mann med at "han er jo ikkeno' verdt. Gjør det slutt og bli alenemor, da kan du pumpe han for bidrag" - sier jo sitt :eeeh:

Så, jeg sa til henne en dag - sorry, men nå gidder jeg ikker mer. Du gir meg intet mht vennskap og som medmenneske. Du har seriøse issues som du burde få hjelp til og dessuten er vi på forskjellig plan her i livet. Jeg...ja, jeg liker deg rett og slett ikke lenger. Jeg blir mer irritert og oppgitt av deg. Så, have a nice life!

Hun sendte ørten sms'er og unnskylde seg om at hun skulle skjerpe seg, ikke mase og at "mannen min er jo egentlig en grepa kar"....jatta jatta..

For å si det sånn - det tok nesten 3 år før hun tok hintet om at jeg FAKTISK mente alvor! Men nå har det endelig seget inn i hodet hennes at vi ikke ER venner lenger.

Direkte tale - uten noen slinger i valsen.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Morsomt at de aller fleste tydeligvis har truffet en "av disse"!!

For å si til henne at jeg ikke er interessert, må jeg jo ta kontakt, noe jeg ikke har hatt på flere år.

Grunnen til at jeg ikke har noe interesse av å møte denne jenta, er flere. For det første er vi helt forskjellige og interessert i forskjellige ting. Vi er også på helt fullstendig forskjellige steder i livet; jeg etablert i jobb og laaaangvarig forhold, hun fortsatt student og singel med all festing og puling rundt som det gjerne innebærer for enkelte. Til de som tror det er interessant å høre om andres puling rundt og alle mulige rare detaljer; Det er det IKKE! En siste grunn, er at jo mindre fritid man har, jo mer verdifull blir den. Når jeg har maks 1-2 frikvelder i uken hvor jeg kan være sammen med venninner, vil jeg heller være sammen med gode venninner enn fjerne bekjentskaper.

Men det er absolutt en god jente, vi har bare ikke noe til felles... Dum er hun heller ikke; er derfor jeg ikke skjønner hvorfor hun aldri gir seg

Skrevet

Si det som det er da vel, slutt å gjøre ting så himla vanskelig!! Du har et travelt liv med lite tid til venner, og har rett og slett ikke tid og energi til å ta deg av vennskapet med henne på en måte som hun fortjener, og derfor er det likegreit å la det ligge!

Herregud jenter, ass... :roll:

Gjest gjest1
Skrevet

Det er lettere sagt enn gjort å være direkte ekkel med noen, gjest!

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Men hvordan kan TS vite noe om hvordan vennskapet med denne jenta blir når hun ikke har snakket med/møtt henne på 3 år!? Synes det er en tynn unskyldning å bruke forskjellige interesser/liv blabla unnskyldningen jeg. Skal man bare ha venner som er akkurat lik en selv? Er det umulig å ha venner som lever annerledes og har andre interesser enn en selv?

TS, tydligvis har denne jenta lyst til å ha kontakt, så hva koster det deg egentlig å bruke en kveld på å finne ut hvem hun er NÅ før du avviser hele vennskapet?

Endret av onyx
Skrevet

Er det mulig???!!!

Dere som absolutt ikke vil ha kontakt med disse "venninnene deres får være ærlig nok å si fra da. Og eventuelt om hvorfor også.

Ikke holde på sånn som dere gjør.

Sikkert lettere for dem å slutte da.

At det går ann å være så barnslig.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet (endret)

Enkelte mener tydeligvis at det å rive av plasteret hardt og brutalt er riktige måten, mens andre mener at man tar av plasteret på en måte hvor det ikke gjør så vondt. Jeg er, som dere skjønner, av den siste typen.

Merk at jeg ikke en gang har kalt henne venninne eller brukt ordet vennskap (bortsett fra i overskriften, fordi andre formuleringer her ble for lange her). Hun har alltid kun vært en masete jente, og grunnen til at jeg vet vi fortsatt er på forskjellige steder, er fordi hun jevnlig har sendt meg (og andre) oppdateringsmailer ett par ganger i måneden.

Hadde hun vært en god venninne, ville jeg klart tatt dette annerledes. Men vi har aldri hatt noen "connection", og jeg har tidligere sett på det som plikt og ork å møte henne.

Og det har ingen ting med at man må ha like liv og interesser for å være venner å gjøre, for jeg er helt enig i at man ikke trenger å være like for å være venner. Det ville jo vært kjedelig. Men når det gjelder venner vil jeg heller ha få gode venner som jeg pleier kontakten med, enn mange bekjentskaper.

Til dere som mener det bare er å si fra: Ville du ikke synes det var vondt hvis noen du kjente sa at de ikke ville ha kontakt med deg?

Endret av Cosmic Girl
Skrevet
Men hvordan kan TS vite noe om hvordan vennskapet med denne jenta blir når hun ikke har snakket med/møtt henne på 3 år!? Synes det er en tynn unskyldning å bruke forskjellige interesser/liv blabla unnskyldningen jeg. Skal man bare ha venner som er akkurat lik en selv? Er det umulig å ha venner som lever annerledes og har andre interesser enn en selv?

TS, tydligvis har denne jenta lyst til å ha kontakt, så hva koster det deg egentlig å bruke en kveld på å finne ut hvem hun er NÅ før du avviser hele vennskapet?

Er det ikke opptil enhver hvem man vil ha kontakt med? vil ikke TS ha kontakt med denne jenta så er det helt opptil henne å bestemme det uavhengig av hvilke årsaker som måtte ligge bak. Hva du, jeg eller andre mener om den saken er totalt uinteressant.

Skrevet
Enkelte mener tydeligvis at det å rive av plasteret hardt og brutalt er riktige måten, mens andre mener at man tar av plasteret på en måte hvor det ikke gjør så vondt.  Jeg er, som dere skjønner, av den siste typen.

Merk at jeg ikke en gang har kalt henne venninne eller brukt ordet vennskap (bortsett fra i overskriften, fordi andre formuleringer her ble for lange her).  Hun har alltid kun vært en masete jente, og grunnen til at jeg vet vi fortsatt er på forskjellige steder, er fordi hun jevnlig har sendt meg (og andre) oppdateringsmailer ett par ganger i måneden.

Hadde hun vært en god venninne, ville jeg klart tatt dette annerledes.  Men vi har aldri hatt noen "connection", og jeg har tidligere sett på det som plikt og ork å møte henne.   

Og det har ingen ting med at man må ha like liv og interesser for å være venner å gjøre, for jeg er helt enig i at man ikke trenger å være like for å være venner.  Det ville jo vært kjedelig.  Men når det gjelder venner vil jeg heller ha få gode venner som jeg pleier kontakten med, enn mange bekjentskaper. 

Til dere som mener det bare er å si fra: Ville du ikke synes det var vondt hvis noen du kjente sa at de ikke ville ha kontakt med deg?

Selvfølgelig ville jeg synes det var vondt,men jeg ville da heller få vite det på en ordentlig måte istedet for sånn som du holder på.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet
Selvfølgelig ville jeg synes det var vondt,men jeg ville da heller få vite det på en ordentlig måte istedet for sånn som du holder på.

Men ville det ikke føltes litt rart når du ikke har hørt noe fra meg på over 3 år? Jeg har jo ikke gjort noe for å oppfordre til kontakt, heller det absolutt motsatte. Er derfor jeg synes det føles litt rart å evnt skulle gjøre det

Skrevet

Hvis du ikke ønsker kontakt, så ønsker du ikke kontakt - det er da helt iorden det !

Ingen vits i å omgås noen man ikke har lyst til å omgås når man ikke må !

Hvorfor i all verden skulle du det ?

Jeg har også vært borti den sorten, og jeg lot være å svare, og de gangene jeg svarte gav jeg avslag på spørsmål om å treffes.

Jeg var alltid opptatt, måtte gå, hadde liten tid osv.

Til slutt tok hun hintet, men det tok sin tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...