Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #1 Del Skrevet 3. august 2006 Jeg har begynt å jobbe gjennom et vikarbyrå i et lite firma og driver med ordrebehandling. Den jobben tok jeg fordi at jeg var i en situasjon hvor jeg måtte rett og slett ha jobb. Jobben er grei på en måte men litt kjedelig, har ikke noe med utdannelsen min å gjøre, og det er ingen utviklingsmuligheter der. I tillegg har jeg blitt samboer og flyttet ut av Oslo. Det tar 1.5 time en vei.Visste at jeg skulle flytte før jeg begynte i den jobben. Men jeg var ikke klar over at det kom til å bli så slitsomt. Det var greit i fellesferien, men nå er den nesten over og det er blitt fryktelig mye trafikk ut av Oslo og forsinkelser hver dag. Har vært her i nesten tre måneder. Men jeg begynne å lure på om jeg skal finne meg noe annet. Jeg vil finne meg en jobb i nærheten der jeg bor, men dessverre er det ikke mye å velge der. Så det er bare to muligheter: enten pendle eller bli en butikkmedarbeider (det er lite aktuelt). Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Kjæresten min vil absolutt ikke bo i Oslo, så jeg tenker at det er kanskje best å avlutte forholdet og flytte tilbake til Oslo. At jeg trives i jobben er veldig viktig for meg, bruker jo 8 timer på det hver dag. Jeg er ingen rutinemenneske og vil ha en utfordrende jobb, hvor det er mye som skjer. Å flytte på papirer og høre på sure kunder er ikke helt min greie. Uheldigvis, er de fleste spennende jobber i Oslo. Men jeg vil ikke bruke mer enn 1 time på reising. Har verken bil eller råd til å ha bil, så det er bare buss jeg kan bruke. Uff dette er vanskelig... Hva skal jeg gjøre ?? Har noen vært i en sånn situasjon hvor det er enten kjærest eller jobb før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #2 Del Skrevet 3. august 2006 Hva med å flytte nærmere Oslo? Mellom kjærestens jobb og din jobb (Oslo), for eksempel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #3 Del Skrevet 3. august 2006 Dere kan jo bare flytte nærmere byen. Finn en plass som er langt nok unna for kjæresten din, og som i tillegg gir kort reisetid til byen. Lillestrøm for eksempel er bare 10-15 minutter med tog unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #4 Del Skrevet 3. august 2006 Er kjæresten din virkelig så lite gira på å flytte til oslo at han heller mister deg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 3. august 2006 #5 Del Skrevet 3. august 2006 ...og jeg vil spørre; er denne jobben virkerlig SÅ viktig for deg at du forlate kjæresten din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #6 Del Skrevet 3. august 2006 Jeg har begynt å jobbe gjennom et vikarbyrå i et lite firma og driver med ordrebehandling. Den jobben tok jeg fordi at jeg var i en situasjon hvor jeg måtte rett og slett ha jobb. Jobben er grei på en måte men litt kjedelig, har ikke noe med utdannelsen min å gjøre, og det er ingen utviklingsmuligheter der. I tillegg har jeg blitt samboer og flyttet ut av Oslo. Det tar 1.5 time en vei.Visste at jeg skulle flytte før jeg begynte i den jobben. Men jeg var ikke klar over at det kom til å bli så slitsomt. Det var greit i fellesferien, men nå er den nesten over og det er blitt fryktelig mye trafikk ut av Oslo og forsinkelser hver dag. Har vært her i nesten tre måneder. Men jeg begynne å lure på om jeg skal finne meg noe annet. Jeg vil finne meg en jobb i nærheten der jeg bor, men dessverre er det ikke mye å velge der. Så det er bare to muligheter: enten pendle eller bli en butikkmedarbeider (det er lite aktuelt). Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Kjæresten min vil absolutt ikke bo i Oslo, så jeg tenker at det er kanskje best å avlutte forholdet og flytte tilbake til Oslo. At jeg trives i jobben er veldig viktig for meg, bruker jo 8 timer på det hver dag. Jeg er ingen rutinemenneske og vil ha en utfordrende jobb, hvor det er mye som skjer. Å flytte på papirer og høre på sure kunder er ikke helt min greie. Uheldigvis, er de fleste spennende jobber i Oslo. Men jeg vil ikke bruke mer enn 1 time på reising. Har verken bil eller råd til å ha bil, så det er bare buss jeg kan bruke. Uff dette er vanskelig... Hva skal jeg gjøre ?? Har noen vært i en sånn situasjon hvor det er enten kjærest eller jobb før? ← betyr han så lite at du bare kan flytte inn til byen? Hva er problemet? kjæresten eller jobben? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #7 Del Skrevet 3. august 2006 Dere kan jo bare flytte nærmere byen. Finn en plass som er langt nok unna for kjæresten din, og som i tillegg gir kort reisetid til byen. Lillestrøm for eksempel er bare 10-15 minutter med tog unna. ← Ja, å bosette seg rett utenfor Oslo må da kunne være en løsning? Lillestrøm, lørenskog, ski er ikke så altfor langt unna. dessuten finnes det mer landlige områder i Oslo, bare tenk på all skogen vi har her i byen. Og jeg skjønner faktisk TS jeg, både jobb og bosted er såpass viktig for meg at jeg ikke kunne vært med på at en partner skulle sette premissene helt alene. For det må da gå an å gå med på et komprmiss der partneren er villig til å flytte nærmere byen og du innser at dere ikke skal bo midt i oslo-gryta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #8 Del Skrevet 3. august 2006 Jeg skjønner TS veldig godt, jeg kunne selv aldri ha bodd langt utenfor byen, uten mulighet til en utfordrende jobb, uansett hvor glad jeg var i kjæresten min. Det ville gjort meg så utilfreds med tilværelsen at forholdet aldri kunne ha fungert. Syns forslagene om noe midt imellom er greit, jeg. Da "ofrer" dere begge noe, men ingen av dere må gi helt avkall på det dere ønsker. Dersom du er villig til å ha 45 min reisevei bør han også være villig til dette. Og 1,5 time en vei er altfor mye å reise hver dag, du kommer til å slite deg ut på det i lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musemor Skrevet 4. august 2006 #9 Del Skrevet 4. august 2006 Hvis du i det hele tatt vurderer å flytte tilbake til Oslo pga jobben er det ikke ekte kjærlighet uansett, så da vil jeg råde deg til å gjøre det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå