Gå til innhold

Pus stakk av i går :-(

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

I går var jeg på besøk hos en kompis som nettopp har flyttet. Han virket litt nedfor, og jeg spør hva det er. Nei, noen hadde med et uhell åpnet døra mens han var på jobb, og katta hadde løpt ut og forsvunnet. :( Vi lette i fler timer, gikk ut med kopper med kattemat i og ristet den for å lage matlyd, men ingen pus! Jeg tilbød meg å henge opp lapper med bilde og tlf med en gang jeg kom hjem.

Lette høyt og lavt og ingen pusekatt å se :-(

Så gikk vi opp for å ta en pause og se på tv. Han andre som bor der gikk ned for å hente noe å drikke. Plutselig hører vi fra trappa "I've got a present for youuuu" og jeg var sikker på at han hadde funnet noe øl eller noe. Hurramegrundt. Men hva var det han hadde på armen? PUS :-D Lille stakkaren var full av gjørme og var tydeligvis vettskremt etter å ha løpt ute i 12 timer alene. Nå fikk han seg iallfall noe mat og catnip, så var han nogenlunde fornøyd igjen :-)

Var vi bare heldige her? De flyttet katta dit søndagen, og det er et stort skogområde der de bor. Tror aldri jeg har blitt så glad for å se en pusekatt i hele mitt liv, vi var sikre på at han hadde forsvunnet for godt!

:hoppe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koselig!

Ei venninne av meg har flytta med tre katter. To av kattene stikker av hver gang de lusker seg ut. Så løper de det forteste de kan tilbake til der de bodde før. Langt unna. Også må venninna mi hente de. Frem og tilbake, frem og tilbake.

Man skal helst holde katten inne i fire uker på nye steder.

Gjest gjest1
Skrevet

Snikekatter! :O

Ja, vi vet de skal være inne så lenge, men alle disse andre folkene som bor der (to stykker leier huset, en er på langtidsbesøk der og skal bo noen uker til) er så uoppmerksomme og da er det lett for at en liten svart strek skal speede på ut døra at noen merker det.. håper de klarer å holde han inne nå, ellers kommer jeg med pekefingeren!

Det er fint når stikkavkattehistorier ender sånn, men det kan hende at jeg hadde vært lei meg i dag og ikke skrevet siste delen av innlegget. Bra han kom tilbake, jeg ble kjempeglad :D

Skrevet

Ja :hjerte:

Flaks at den kom tilbake. Flaks at du er glad.

Min katt tok ferie da jeg gikk på barneskolen. Hun var borte i flere uker og vi antar at den hang hos hyttefolk. Når de reiste hjem kom katten hjem. Luring.

Gjest gjest1
Skrevet

Flaks at jeg er glad? :ler:

Min forrige pus tok ferie da jeg var på ferie og for ca 10 år siden. Hun hadde flyttet til et mer idyllisk sted ute på landet, men hun kom nå tilbake :)

Skrevet

Godt at pus kom til rette igjen relativt raskt. ;) De får være litt forsiktige med dørene fremover. :)

Gjest gjest1
Skrevet

ja, ikke sant? men ikke så lett for eieren å passe på når han er på jobb og dagdriverne går ut og inn og røyker og prater engelsk og forstår ikke dån let de kæt aout :(

Men håper de har lært nå! :)

Skrevet

Godt at det endte godt. Det er lite hyggelig å gå i timevis og være nervøs for hvor katta eller bikkja har gjort av seg. Min hund tok seg en ekstrarunde her om dagen. Var innom noen sauer for å hilse på. Bra at bikkja ikke synes sauer er så spennende at han må smake på dem eller teste hvor fort de kan løpe. Bare hilser på og går hjem. Før bonden bli nervøs og henter hagla. Og takk for det..

Gjest gjest1
Skrevet

Huff! Bra det gikk bra med han og!

I går var jeg der igjen, og døra sto oppe igjen. Men katta lå inne, han har tydeligvis allerede blitt kjent der :forvirra:

Hadde vært ute og jaget gresshopper hele dagen :) Jaja, noen katter venner seg vel oftere til steder enn andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...