Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #1 Skrevet 3. august 2006 Hei! Ser ut til at jeg har klart å miste to filmer som jeg har leid, det har gått ca en uke over tiden også, men jeg har vært på ferie, og samboeren min som skulle levere dem har rota dem bort.. Noen som vet hva gebyret for å miste filmer er, og om jeg evt må betale overleie i tillegg?
Gjest Cosmic Girl Skrevet 3. august 2006 #2 Skrevet 3. august 2006 Mener det er forskjellig fra butikk til butikk. Beste måten å finne ut av det på er vel å ringe butikken og si fra. Ville ikke ventet så lenge med å ta kontakt. Min bror mistet en gang en utleiefilm, og ble overrasket over hvor dyrt det var å erstatte den. Filmer som brukes til utleie er (var ihvertfall da) mye dyrere enn vanlige filmer man kjøper inn.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #3 Skrevet 3. august 2006 Hvordan går det an å rote bort to filmer? For meg er det liksom begrenset hvor jeg driver å drar med meg leiefilmer.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #4 Skrevet 3. august 2006 Hvordan går det an å rote bort to filmer? For meg er det liksom begrenset hvor jeg driver å drar med meg leiefilmer. ← Neida, men det er heldigvis ikke ditt problem, og det var heller ikke det som var saken her.. Men jeg ringte dem, og prisen var 350 pr film.. En pris man må betale når man overlater ansvar til andre..
Ladyen Skrevet 3. august 2006 #5 Skrevet 3. august 2006 Japp. Filmer OG bibliotekbøker må erstattes de...
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #6 Skrevet 3. august 2006 Skjønner heller ikke hvordan det går ann å rote bort filmer man har leid. Merkelig.
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2006 #7 Skrevet 3. august 2006 Hvordan går det an å ta 350,- for noe som koster en tohundrelapp??
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 3. august 2006 #8 Skrevet 3. august 2006 Hvordan går det an å ta 350,- for noe som koster en tohundrelapp?? ← Sikkert fordi man ikke kan leie ut filmene man kjøper uten å betale en ekstra lisens. Just a guess.
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2006 #9 Skrevet 4. august 2006 Jeg aner ikke hvordan hun har klart det, og det vet hun nok ikke selv engang, men slike ting skjer.. Det er ikke alt i verden man skal forstå liksom... Men det er fordi det er dyrere å kjøpe inn leiefilmer enn filmer til privat bruk.. Jeg slapp å betale overleie i tillegg da, så sånn sett var det jo greit..
Dru Skrevet 4. august 2006 #10 Skrevet 4. august 2006 (endret) Hvordan går det an å ta 350,- for noe som koster en tohundrelapp?? ← Fordi leiefilmer ofte koster butikken mange hundre i innkjøp. Jeg mener å huske at noen sa til meg en gang for mange år siden, at en VHS-kassett til utleie kostet 6-700 i innkjøp. Men det er meget mulig jeg tar feil. Endret 4. august 2006 av Druscilla
skrue Skrevet 4. august 2006 #11 Skrevet 4. august 2006 Prisen er en kombinasjon av det det koster butikken å kjøpe filmen, det de mister i leieinntekter til en ny kopi kan anskaffes og skal selvfølgelig også virke som en en avskrekkelse for tåkete kunder som ikke klarer å gjøre det kontrakten sier de skal gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå