Gå til innhold

klimaanlegg i bil lukter kjøleskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min "nye" bruktbil lukter dessverre "kjøleskap" inni, og det hjelper ikke å lufte ut eller vaske den. Det er klimaanlegget lukten stammer ifra og jeg lurer på om noen vet om jeg kan evt. kan spraye noe inni der eller har noen gode tips til å få fjernet lukten? den gjør meg snart kvalm nå kjenner jeg... :kvalm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klimanlegget har vel ett eller annet filter en plass som jenvlig bør byttes vil jeg tro? Kanskje det er derfra lukten stammer? Bare et forslag ;)

Julie

Skrevet

Kan det være en lekkasje et sted?

Hos meg ble det borte, når det ble etterfyllt sånn "kjøle-gas" (hva heter nå det da??), og tettet en lekkasje...

Vet/kan ikke noe om det, men mine "bilmekk-venner" fikset det...

Kanskje ta kontakt med et bilverksted, om du ikke kjenner noen som kan noe om det...

Skrevet

Vanskelig å si uten å vite noe om bilmerke og årsmodell. I eldre biler kan det være freon i AC-anlegget, akkurat som i gamle kjøleskap, og det lukter (Og må etterfylles)! I nyere anlegg (Eller kjøleskap) er det ikke freon, men de kan lukte likevel og enda mer hvis det er lekkasje. Selv med de mest moderne utgavene av AC, blir lukten inne i bilen mer "metallisk" når anlegget er i drift, så det er som sagt litt vanskelig å si så mye om det uten nærmere informasjon...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...