Søtpotita Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 Eg har ein ca 3 år gammal bærbar pc, og har lyst å kjøpa eit trådlaust nettverkskort til denne. Men eg er litt usikker på kva eg bør sjå etter, har sett meg ut dette http://prisguide.hardware.no/product.php?productId=17395, ser det ok ut? Nokon som har peiling?
Scorpina Skrevet 2. august 2006 #2 Skrevet 2. august 2006 Javisst er det ok - men vanskelig å si mht til DIN pc om det er ok. Er den stor forresten? HD altså. Har du mye ram? Hva slags merke er det? Hva som fikk deg til å velge akkurat _dette_ nettverkskortet?
Søtpotita Skrevet 2. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2006 Javisst er det ok - men vanskelig å si mht til DIN pc om det er ok. Er den stor forresten? HD altså. Har du mye ram? Hva slags merke er det? Hva som fikk deg til å velge akkurat _dette_ nettverkskortet? ← Hmm, eg har faktisk null peiling på datamaskina mi...men det er ei HP maskin (det står HP pavilion ze4400 under skjermen), og den kosta ca 12 000 for tre år sidan. Eg søkte etter noko D-Link greier, sidan det er det det trådlause nettverket er. Herregud, eg kan altså null om data
Søtpotita Skrevet 2. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 2. august 2006 Liknar veldig på denne: http://cgi.ebay.com/HP-Pavilion-ze4400_W0Q...bayphotohosting
Gjest Lea Skrevet 3. august 2006 #5 Skrevet 3. august 2006 Det spørs om du har en slot som passer til kortet. Ikke alle bærbare har plass til et slikt kort. Vi har en laptop som IKKE kan bruke denne typen kort og kjøpte i stedet en liten USB-sak som fungerer veldig greit. Det er vel samme type som denne tror jeg. Den stikker litt utenfor laptopen, men vi har ikke hatt noen som helst problemer med den. Om du er veldig usikker, så tar du bare med deg laptopen i en eller annen butikk (elkjøp, expert e.l. evt. en databutikk) og får hjelp. Disse kortene finnes nesten over alt og koster mellom 300 og 500 kroner.
enden Skrevet 3. august 2006 #6 Skrevet 3. august 2006 (endret) Bare pass på at du ikke kjøper noe fra Jensen. Disse kortene har elendige drivere, og jeg har gang på gang måttet hjelpe kunder fordi de har vært på Elkjøp (tror jeg) og fått beskjed om at dette er det beste på markedet. Så viser det seg i etterkant at de ikke er verdt en dritt under litt vriene forhold... Dersom du i all hovedsak skal bruke PC-en i ett bestemt trådløst nettverk så er det velig greit å kjøpe utstyr fra samme produsent Endret 3. august 2006 av enden
Søtpotita Skrevet 4. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 4. august 2006 (endret) Ok, takk for alle gode råd. Lurar på om det er best å ta den med til elkjøp/expert å høyra kva dei seier. Sjølv om eg har dårleg erfaring med deira rådgivning Men har ein så dårleg peiling som eg har så er ein nok nødt Endret 4. august 2006 av Årolilja
Gjest Lea Skrevet 4. august 2006 #8 Skrevet 4. august 2006 Nå vet jeg ikke hvor du bor og hvordan det er med "databutikker" der. Men om du har muligheten til å gå i en butikk som selger kun data-ting (PC-er, komponenter, programvare osv), så er det absolutt det greieste. Men du kan også ta med deg PC-en til Expert/Elkjøp o.l.). Kanskje kan du få dem til å garantere at enheten fungerer på din PC og til og med få teste dette i butikken. Å ta med PC-en er i alle fall ganske smart.
Søtpotita Skrevet 4. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 4. august 2006 Nå vet jeg ikke hvor du bor og hvordan det er med "databutikker" der. Men om du har muligheten til å gå i en butikk som selger kun data-ting (PC-er, komponenter, programvare osv), så er det absolutt det greieste. Men du kan også ta med deg PC-en til Expert/Elkjøp o.l.). Kanskje kan du få dem til å garantere at enheten fungerer på din PC og til og med få teste dette i butikken. Å ta med PC-en er i alle fall ganske smart. ← Det var det eg tenkte på i utgangspunktet, men treng kortet no og einaste moglegheiten å få tak i eit sånt nettverkskort er via internett. Kanskje det er like greit at eg ventar til eg kjem tilbake til byen og ein pc-butikk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå