Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 Jeg er 22 år, er student og har fast deltidsjobb. Kan altså betale for meg. Har et abbonnement på telefonen nå som ble ordnet via mine foreldre. Nå vil jeg ha et abb hos Netcom, men jeg kommer ikke gjennom kredittsjekken. Jeg har ikke hatt noe registrert inntekt før i år, så hvordan kan de vite at jeg kan betale for meg?
Gjest gjest1 Skrevet 2. august 2006 #2 Skrevet 2. august 2006 Jeg er 22 år, er student og har fast deltidsjobb. Kan altså betale for meg. Har et abbonnement på telefonen nå som ble ordnet via mine foreldre. Nå vil jeg ha et abb hos Netcom, men jeg kommer ikke gjennom kredittsjekken. Jeg har ikke hatt noe registrert inntekt før i år, så hvordan kan de vite at jeg kan betale for meg? ← kanskje nettopp derfor? at du ikke har tjent penger annet enn i år. Så de har ingenting å gå på.
Gjest gjesta Skrevet 2. august 2006 #3 Skrevet 2. august 2006 jeg har måttet sende inn kopi av lønnsslipper når jeg søkte om bensinkort. men hadde da inntekt året før. hos netcom har jeg ikke gjort noe, men kanskje fordi jeg har hatt abb før
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #4 Skrevet 2. august 2006 Hva med kontantkort som fylles opp via internett? feks chess kontant. Hvor mye må man forrestenn tjene for å komme gjennom kredittsjekken, og har de blirr strengere med åra? Jeg fikk mitt første abonnement som 18-åring for 7 år siden, og da hadde jeg en deltidsjobb der jeg kun tjente 2000 kr måneden...
Gjest Kermit Skrevet 2. august 2006 #5 Skrevet 2. august 2006 Jeg har vært gjennom kredittsjekker uten å ha hatt noen registrert inntekt. Det har aldri vært noe problem.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #6 Skrevet 2. august 2006 Har du noen betalingsanmerkninger e.l.? Det har stor innvirkning på kreditten din. Også om du har ubetalte regninger til NetCom. Jeg har selv kommet gjennom kredittsjekker til tross for høyt lån og liten inntekt, men har ingen betalingsanmerkninger
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #7 Skrevet 2. august 2006 Ingen betalingsanmerkninger eller noe som helst. Fikk nylig brev i posten om kredittsjekken. Jeg aner ikke hvordan det der fungerer. Kom i allefall ikke gjennom sjekken på nettet.
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2006 #8 Skrevet 3. august 2006 Jeg har ofte hatt lav inntekt, men alle kredittsjekker av meg har gått fint...
Leo Skrevet 3. august 2006 #9 Skrevet 3. august 2006 Jeg er 22 år, er student og har fast deltidsjobb. Kan altså betale for meg. Har et abbonnement på telefonen nå som ble ordnet via mine foreldre. Nå vil jeg ha et abb hos Netcom, men jeg kommer ikke gjennom kredittsjekken. Jeg har ikke hatt noe registrert inntekt før i år, så hvordan kan de vite at jeg kan betale for meg? ← Det kan de ikke vite, men studenter uten betalingsanmerkninger burde være attraktive kunder. Det er de som etter hvert blir attraktive kunder med høy inntekt! Ring og spør hva årsaken er for moro skyld og velg en annen leverandør! Sikkert lurt å være restriktiv, men det er også mulig å sage av den grenen man selv sitter på... Noen må minne dem på det!
14062003 Skrevet 3. august 2006 #10 Skrevet 3. august 2006 En kredittsjekk sjekker vel ikke inntekten? Eller, det gjør den vel kanskje. Men altså, jeg trodde de sjekket dette for nye kunder for å unngå de med betalingsanmerkninger, jeg... Høres utrolig merkelig ut at du ikke slapp igjennom. Men ring og hør hvorfor. Kanskje de kan si hvilke kriterier de har for nye kunder. Min mann fikk ikke tegne nytt abonnement hos Netcom fordi han hadde en gammel utestående regning der. På et gammelt nummer som ikke lenger var i bruk. Problemet er at Netcom ikke sender ut regninger under 200,- og denne var på 150,- Så de har stått der noen år i påvente av å bli betalt - uten faktura. Det gikk i orgen med abonnement allikevel, gitt. De skulle sende regning så han skulle få ordne opp, men vi har ikke sett noe (som sagt, systemet sender ikke ut regninger under 200,-).
Gjest Tabby Skrevet 3. august 2006 #11 Skrevet 3. august 2006 På en kredittsjekk av privatpersoner ser de som tar sjekken full ligning for de 3 siste år, en kredittrating, som varierer fra hvilket selskap som foretar den, evt betalingsanmerkninger og frivillige pantstillelser, og også evt leder/styreverv i firmaer. En frivillig pantstillelse, f eks i bil er regnet som noe negativt, i hvert fall til dels.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #12 Skrevet 3. august 2006 Jeg har alltid gått gjennom kredittsjekker enda jeg vel aldri har hatt fulltidsjobb annet enn sesongarbeid (nå er jeg selvstendig næringsdrivende og har LAV skattbar inntekt foreløpig). Har studert og hatt deltidsjobber, og jeg har vært flink til å spare penger/fond jeg har fått i gave. Kanskje derfor, at jeg alltid har hatt noe på konto på tross av lav inntekt?
Superlammet Skrevet 4. august 2006 #13 Skrevet 4. august 2006 Det eneste som er teit er at de sjekker inntekten f.o.m 2004 og bakover. For min del er det krise da jeg har mye høyere inntekt nå enn hva jeg hadde da (ca 70 000).
Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 4. august 2006 #14 Skrevet 4. august 2006 har alltid kommet gjennom kredittsjekker før... men i år som jeg har over 400 tusen i sparepenger på konto... ikke hatt betalinganmerkninger....ennå på noe som helst.. ikke gjeld men bare hatt lav inntekt de siste 2 årene... da fikk jeg ikke bensinkort gitt.... så da sier jeg lykke til videre og god bedring til det oljeselskapet! de kan heller få slite med dårlige betalere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå