Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #1 Del Skrevet 2. august 2006 Hvilken del av makrellen er spiselig? Jeg har akkurat fått tildelt to kilo makrell og lurer på om det bare er kjøttet som brukes på denne fisken. Når jeg tilbereder torsk bruker jeg både rogn og lever ifra fisken. Kan disse delene av makrellen benyttes? Eller er de uspiselige? Jeg fant ingenting på nettet når jeg søkte etter oppskrift på makrelllever. Jeg håper noen med greie på fisk kan svare meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vil gjerne ha svar raskt! Skrevet 2. august 2006 #2 Del Skrevet 2. august 2006 Jeg skal rense fisken i kveld så jeg håper på svar så fort som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladidag Skrevet 2. august 2006 #3 Del Skrevet 2. august 2006 hei. Jeg spiser kun kjøttet på fisken, ikke lever eller rogn. Syns makrell er best stekt eller grillet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #4 Del Skrevet 2. august 2006 Men gjelder det kun makrell? Det at du ikke spiser lever og rogn på fisken? Jeg bruker nemlig alltid å spise levra og rognen på torsken. Men er det uvanlig å gjøre det på makrellen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusse Skrevet 2. august 2006 #5 Del Skrevet 2. august 2006 Jeg har aldri hørt om noen som bruker lever fra makrell, men stekt makrellrogn smaker deilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #6 Del Skrevet 2. august 2006 Takk for alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå