Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Kardemomme
Skrevet

I alle år har jeg prøvd og prøvd å lære meg å gå på høye hæler. Har prøvd alt fra "lave" høyhælte sko til en bredere versjon av hælen. Men nei...! :sur:

Det går altså ikke, jeg ender alltid opp med helt flate sko. (selv om sko med hæler er finest!)

Jeg har så sinnsykt lyst på høye hæler, syns det tar seg bra ut foran speilet, men strax jeg beveger meg utendørs med dem, så ser jeg ut som ei full gås.

Så dere jenter, som beveger dere så elegant på høye hæler, hva har dere som ikke jeg har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øvelse!

Du må bare trippe rundt lenge nok, så går det seg til;) Skulle forresten kjøpe meg nye høyhælte sko idag, men det så plutselig helt jævlig ut. Er ikke gøy med tykke ankler:(

Skrevet

Hehe... Har faktisk en bok hvor det står dette:

1. Tenk deg at du skal gli bortover, ikke traske.

2. Ta små skritt og gå saktere.

3. Når du går, la hovedvekten ligge midt under foten, ikke på helen.

4. Gå litt supermodell-aktig, altså prøv så godt du kan å sette den ene foten foran den andre.

5. Når du går opp trapper, la sålen og helen lande samtidig på trinnet.

6. Når du går ned trapper, la bare sålen treffe trinnet, ikke helen.

Vet nå ikke om dette hjelper deg noe, men er jo verdt et forsøk da. Jeg for min del bare går jeg, uten å tenke så mye mer over det enn det! Men øvelse gjør mester veit du! ;)

Skrevet

Øv deg hjemme med å gå overdrevent på tå. Legg all vekt på tåballen. Det vil se dumt ut, men etterhvert vil det falle deg automatisk å gå med høye heler. Være elegant, dermed konsentrerer du deg mere om å gå pent. ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Gode råd du fikk over her, men en ting synes jeg var veldig viktig! Når du går, la hovedvekten ligge midt under foten, ikke på helen. Jeg synes det er hele cluet...

Jeg tenkte selv på det i kveld da jeg gikk med mine høyhælte gullsko med tyyyyynn tupp. Jeg har ikke problemer med å gå med dem, men det er så forbaskade masse brostein i denne byen! :frustrert: så jeg har en tendens til å sitte delvis fast til tider...det er ikke stilig det, men slik er det for oss Bergens tøser... :ler:

Gjest Kardemomme
Skrevet
Gode råd du fikk over her, men en ting synes jeg var veldig viktig! Når du går, la hovedvekten ligge midt under foten, ikke på helen. Jeg synes det er hele cluet...

Jeg tenkte selv på det i kveld da jeg gikk med mine høyhælte gullsko med tyyyyynn tupp. Jeg har ikke problemer med å gå med dem, men det er så forbaskade masse brostein i denne byen!  :frustrert:  så jeg har en tendens til å sitte delvis fast til tider...det er ikke stilig det, men slik er det for oss Bergens tøser...  :ler:

Brostein ja...har slitt med det jeg også. :frustrert:

Takk for gode råd, må hive meg i øvinga nå da.

Skrevet

Første gang jeg kjøpte meg høyhelte sko var en 17 mai, da så jeg idiotisk ut, holdt jo på og tryne for annenhvert trinn, ikke noe vakkert syn.

Men så øver man seg og etterhvert er det helt naturlig og gå med sko med høy hæl.

Skrevet

Og så er det viktig med sko som sitter godt på foten (kann være en utfordring når det gjelder høyhelte sko som ofte bare består av stropper).

Jeg har ofte problemer med sko desrom de ikke sitter godt bak hælen. Jeg tråkker en smule skjevt når jeg setter ned foten, og har jeg ikke støtte skal det ikke mye til før jeg vrikker foten.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Og hvis du virkelig skal satse kan du legge inn balansetrening i "hverdagstreningen" din. Jeg opplevd iallfall at det var veldig mye lettere å gå med høye hæler etter at jeg hadde trent opp balansen. (For ordens skyld: Jeg trente ikke balanse for å kunne gå med høye hæler, men det var en velkommen bivirkning... :) )

Skrevet

Hoftene frem og skuldrene tilbake! Len deg litt bakover:) Så går det så bra atte.

Skrevet

Jeg har aldri slitt med å gå på høye heler heldigvis.

Da jeg kjøpte et par med kilehæl, så var det helt herlig å gå på i forhold...

Prøv skoene i butikken, begge to! Gå frem og tilbake litt, du merker fort om det er noe du vil klare å venne deg til.

Gjest gjest1
Skrevet

Legg vekten på tærne. -Altså, gå litt som når du går på tærne uten sko. Og beveg en del på hoftene.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg tenkte selv på det i kveld da jeg gikk med mine høyhælte gullsko med tyyyyynn tupp. Jeg har ikke problemer med å gå med dem, men det er så forbaskade masse brostein i denne byen!  :frustrert:  så jeg har en tendens til å sitte delvis fast til tider...det er ikke stilig det, men slik er det for oss Bergens tøser...  :ler:

Ikke flytt til Stavanger. ;) På alle gatene i den innerste kjernen av sentrum er det lagt brostein. Bergen er rene gull-stilletto-mekka i forhold.

Skrevet
Ikke flytt til Stavanger. ;) På alle gatene i den innerste kjernen av sentrum er det lagt brostein. Bergen er rene gull-stilletto-mekka i forhold.

Helt enig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...