Gjest loren Skrevet 2. august 2006 #1 Skrevet 2. august 2006 (endret) Jeg og sambo ser etter leilighet og jeg fant en fin en på Holmlia... Som utflytta trønder ser jo egentlig området fint ut for min del... Eneste er at jeg forbinder det med Benjamin i 2000. Men sambo så på meg som jeg hadde detti ned fra månen da jeg nevnte Holmlia... Er det virkelig SÅ ille der? Endret 2. august 2006 av loren
Gjest Lea Skrevet 2. august 2006 #2 Skrevet 2. august 2006 Jeg kjenner en del om bor på Holmlia, jeg. De fleste har bodd der lenge og trives godt. Området er ganske stort, selv om mange ser for seg senteret og blokkene rundt det. Personlig synes jeg at det er litt lite sentralt, men utenom det hadde jeg ikke hatt noe i mot å bo der om jeg fant en grei og rimelig bolig.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2006 #3 Skrevet 2. august 2006 Personlig synes jeg at det er litt lite sentralt, men utenom det hadde jeg ikke hatt noe i mot å bo der om jeg fant en grei og rimelig bolig. ← Husk på at det går veldig raskt med toget, og det går ofte raskere enn hvis man skal med buss gjennom oslo sentrum. Men det blir nok for langt å sykle dit. Synes det er veldig fint på holmlia. Det var jo tragisk det som skjedde i 2000, men det skjer fæle ting rundt omkring i hele Oslo. Sånne episoder blir gjerne hengende lenge igjen med stedet (hva tenker man feks på når man hører om stedet bjugn?), men det betyr ikke at det til stadighet skjer slike hendelser der. Feks er det mange som er skeptiske til Tveita pga den såkalte Tveita-gjengen. Men sannheten er at Tveita-gjengen aldri har hatt tilhold på tveita! Dette var altså et eksempel på hvordan fordommer gror fast.
Gjest allium Skrevet 2. august 2006 #4 Skrevet 2. august 2006 Dere bør isåfall satse på noe som ikke er rett ved senteret.
Grooo Skrevet 3. august 2006 #5 Skrevet 3. august 2006 Jeg er ikke skvetten av meg men jeg trives virkelig ikke på togstasjonen på Holmlia på kveldstid.. Svigermor nekta å gå av/på toget der selv på dagtid.
*Heidi* Skrevet 3. august 2006 #6 Skrevet 3. august 2006 og fetteren min ble ranet nesten ukentlig når han bodde der...
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #7 Skrevet 3. august 2006 Det er kjempefint på Holmlia! Mange barnefamilier og nær naturen. Kjenner mange som bor der, og ingen er så patriotiske for bostedet sitt som dem. De som bodde der som barn bor gjerne noen år nærmere sentrum når de studerer, men flytter tilbake når de selv skal få barn osv. Bra sted!
Gjest LilSweetie Skrevet 3. august 2006 #8 Skrevet 3. august 2006 Jeg som hadde glemt å logge inn på forrige innlegg
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2006 #9 Skrevet 3. august 2006 På Hauketo er det hvertfall INNMARI fint.
Tinken Skrevet 7. august 2006 #10 Skrevet 7. august 2006 Personlig synes jeg ærlig tatt ikke man kan kalle det så usentralt, toget tar 10 min inn til Oslo S, og siste tog fra sentrum går kl. 1. Vanligvis går de hver halvtime, men i rushtida går de enda oftere. Holmlia er et fint og trivelig sted, og som andre har nevnt tidligere: ikke noe verre enn andre steder. Liker du leiligheten, synes jeg virkelig du skal slå til!
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #11 Skrevet 7. august 2006 Holmlia har jo iallefall et svært internasjonalt miljø, med folk fra de fleste land i verden virker det som. Dette kan selvsagt ha både positive og negative sider ved seg. Det er jo et stort område, så det kommer nok litt an på hvor man bosetter seg. Noen områder har overvekt av småbarnsfamilier, mens andre har stor overvekt av innvandrere. Personlig ville jeg ikke flyttet dit, det finnes massevis av andre, hyggelige områder i Oslo og omegn man kan vurdere.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #12 Skrevet 10. august 2006 Jeg er ikke skvetten av meg men jeg trives virkelig ikke på togstasjonen på Holmlia på kveldstid.. Svigermor nekta å gå av/på toget der selv på dagtid. ← herregud, det sier mer om deg og svigermora de enn noe annet. den dagen jeg ikke går av på en togstasjon der det bor flest personer i hele oslo, DA kan noen skyte meg
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #14 Skrevet 10. august 2006 her er mine erfaringer er selv norsk jente, sammen med en utenlandsk gutt fra holmlia.. jeg kom fra oslos beste vestkant men vi har nå flyttet til holmlia sammen.. ja folk så rart på meg også!! jeg snakket selv dritt om holmlia for mange år siden når jeg ikke kjente til dette, men holmlia er sannlig et fint sted... men du må være åpen for folk fra ulike kulturer.. men det skal sies at aldri noen steder har jeg sett folk gå så sammen hånd i hånd... på holmlia kjenner alle alle...alle hilser. alle smiler. og du ser pakistanske sammen norske, norske sammen somalere, somalere sammen pakistanere.. alle går de sammen i ett... nei jeg kan anbefale holmlia.. de som sier holmlia er slummen har for lite kunnskap om stedet eller er født rasister....! sorry men sånn er det bare. det er et skikkelig åpent sosialt sted.. flyttet dit nettopp av den grunn, sosialt og sentralt!!
Gjest gjest1 Skrevet 11. august 2006 #15 Skrevet 11. august 2006 Jeg jobbet litt som lærer på Holmlia for en del år siden og med mindre noen kan dokumentere grundig for meg at det er blitt bedre på skolene der så vil jeg aldri flytte dit med barna mine.
Gjest LilSweetie Skrevet 11. august 2006 #16 Skrevet 11. august 2006 Jeg jobbet litt som lærer på Holmlia for en del år siden og med mindre noen kan dokumentere grundig for meg at det er blitt bedre på skolene der så vil jeg aldri flytte dit med barna mine. ← Dette regner du neppe som grundig dokumentasjon, men jeg har vært på Holmlia ungdomsskole og holdt flere opplegg for klasser og har blitt veldig imponert over elevene der! De var sterke, tøffe og selvstendige, flinke til å diskutere og hadde mye å komme med. Ble særlig imponert over jentene der, på altfor mange skoler er det slik at jentene nesten ikke tør ta ordet, men slik var det ikke her! Av barneskolene der mener de jeg kjenner som bor der at Hallagerbakken er klart best, med minst problemer.
Gjest gjest1 Skrevet 11. august 2006 #17 Skrevet 11. august 2006 Av barneskolene der mener de jeg kjenner som bor der at Hallagerbakken er klart best, med minst problemer. ← Ja, det var ikke Hallagerbakken jeg jobbet på...
Gjest tveita gjengen!! Skrevet 3. mars 2009 #18 Skrevet 3. mars 2009 hva faen mente du med at tveita gjengen ikke hadde tilhold på tveita!!??
*snuppis* Skrevet 3. mars 2009 #19 Skrevet 3. mars 2009 Er veldig sant dt som en annen skriver over her..Det finnes ikke et annet sted i Oslo hvor folk går så godt overens som de gjør på Holmlia. Veldig sosialt godt sted sånn sett- Alle kjenner hverandre, alle hilser og snakker med hverandre. Det er ikke så mange stedene i Oslo du faktisk ser en pakistansk mann snakke med en somalisk dame, eller en norsk mann snakke med en pakistansk dame eller så mange blandede forhold som her. Jeg vil heller ikke si at det er usentralt gitt. Her går det mange busser, dessuten går toget hit. Med bil tar det ikke lange tiden til Oslo sentrum heller. Du kanvelge mellom e6 eller mosseveien. Dessuten ligger det ikke langt i fra naturskjønne områder som Hvervenbukta som er herlig både vinterstid og sommerstid. Mye turmuligheter. FLere butikker. Treningssentre osv... Langt fra usentralt. Det skal sies at Holmlia har et dårlig rykte på seg ja. Dessverre. Men sånn er det nå bare engang. Vil jo ikke påstå at Vestli, Stovner, Grønland, Grorud, Furuset er noe bedre der egentlig. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å bosette meg her nei. MEd mindre man er skikkelig skikkelig rasist da! Hvilket jeg håper du ikke er. Du kommer rett inn i Oslos kjerne og her blir du kjent med mange. MEn jeg ville nok ikke fått barn og latt dem vokse opp her. Det skal være sagt. Er forresten mange fine leiligheter her ja;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå